لایوکار

۱۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

مقاله حاضر را از سایت لایو کار مطاله می کنید. میتسوبیشی موتورز نام یک شرکت خودروساز بزرگ ژاپنی است که به تولید خودرو و موتور می پردازد. این شرکت بخشی از Mitsubishi Keiretsu است که بزرگترین گروه صنعتی در ژاپن را تشکیل می دهد. این کمپانی در سال ۱۹۷۰ به عنوان شاخه ‌ای از شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی به صورت رسمی شروع به کار کرد. لگوی میتسوبیشی از سه الماس قرمز تشکیل شده است که در بیش از 40 شرکت زیرمجموعه میتسوبیشی مشترک است. نام این برند از ترکیب دو کلمه Mitsu به معنی «سه» و Hishi به معنی «الماس» شکل گرفته است.

در این مقاله قصد داریم به نقدو بررسی خودرو میتسوبیشی ASX بپردازیم که در سال 1991 به عنوان یک کراس اوور کامپکت به بازار عرضه شد و تا کنون سه نسل از آن ارائه شده است. نسل سوم آن در سال 2010 به بازار عرضه شد که تا کنون سه فیس لیفت را تجربه کرده است که در هر نسخه تغییرات اندکی داشته است. این خودرو با نام هایی همچون اوتلندر اسپرت و RVR در بازارهای جهانی شناخته می شود. خودرو میتسوبیشی ASX برای نخستین بار در سال 2012 توسط آرین موتور به بازار ایران وارد و پس از ممنوعیت واردات خودرو در ایران، فروش آن نیز متوقف شد. در ادامه نگاهی دقیق تر به این کراس اوور خوش استیل ژاپنی خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو میتسوبیشی ASX

طراحی بیرونی خودرو میتسوبیشی ASX به شکل کوسه و دارای لبه های منحصر به فرد است اما از آنجایی که این خودرو محصول سال 2010 است، در حال حاضر کمی قدیمی به نظر می رسد. داخل کابین آن نیز ساده و شیک طراحی شده و اجزای داخلی آن از متریال با کیفیت و مرغوب ساخته شده است. همچنین پلاستیک استفاد شده در داشبور و درها نیز همگی باکیفیت و فاقد بو هستند. از طرفی صندلی ها از برجستگی کمی برخوردارند که ممکن است کمی آزاردهنده باشند. کنسول زیر آرنج که به نظر می‌رسد از بقیه جاها دارای برجستگی و نرمی بیشتری می­‌باشد، کمی عقب­‌تر از صندلی­‌ها قرار دارد و قابلیت حرکت و جلو و عقب شدن را ندارد و باعث می­‌شود که احساس راحتی نکنید. فضای داخل خودرو نیز باتوجه به کامپکت بودن ماشین نسبتاً فضای کمی برای سرنشینان دارد.

خودرو میتسو بیشی ASX مجهز به موتور 2 لیتری 4 سیلندر است که قادر است قدرتی معادل 147 اسب بخار و 196 نیوتون متر گشتاور تولید نماید. این قدرت توسط جعبه دنده اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود. شیفترهای پشت فرمان به شما اجازه تعویض دنده را خواهند داد. حداکثر سرعت خودرو میتسوبیشی ASX معادل 183 کیلومتر بر ساعت و شتاب آن برابر 10.5 ثانیه است. مصرف سوخت این خودرو در صد کیلومتر در سیکل ترکیبی برابر با 9.4 لیتر است.

از تجهیزات خودرو میتسوبیشی ASX می توان به سیستم ترمز ضد قفل ABS، کنترل فعال پایداریASC ، کنترل کشش TCL، ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیبدار HSA و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD ،7 کیسه هوا شامل کیسه هوای زانویی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دید عقب و نمایشگر 7 اینچی، سیستم ورود بدون سوییچ و استارت دکمه‌ای، سنسور پارک، شوینده چراغ ‌های جلو و اتصال تلفن همراه از طریق هندزفری بلوتوث اشاره کرد.

قیمت خودرو میتسوبیشی ASX

قیمت خودرو میتسوبیشی ASX تیپ 4 در تاریخ بیستم شهریور 1398 در بازار دست دوم حدود 600 میلیون تومان است.

مزایا و معایب خودرو میتسوبیشی ASX

مزایا

  • هندلینگ و سیستم تعلیق خوب
  • امکانات ایمنی بالا
  • عملکرد خوب گیربکس
  • قدرت مانور و پارک خوب

معایب

  • کابین نه چندان جادار
  • نفوذ صدا به کابین
  • عایق بندی ضعیف کابین
  • احساس لرزش در فرمان
  • بازار فروش ضعیف

ارزش خرید خودرو میتسوبیشی ASX

خودرو میتسوبیشی ASX برای افرادی مناسب است که یک خودروی کوچک و جادار با موتور و شتاب قابل قبول و راحتی و امکانات کافی همراه با ایمنی بالا نیاز دارند. از نقاط ضعف آن می توان به سر و صدای گیربکس در حالت سرد، مواد ارزان قیمت در کابین، مصرف سوخت نه چندان قابل توجه و فضای بار کمتر از بعضی رقبا اشاره کرد. علاوه بر این بازار خرید و فروش ضعیفی دارد. از رقبای خودرو میتسوبیشی ASX می توان به کیا اسپرتیج، نیسان، جوک، هیوندای توسان، مزدا CX-3 اشاره کرد. خودرو میتسوبیشی ASX برای خریدارانی است که به دنبال جذابیت‌های مدرن خودروهای جدید نیستند، اما در عین حال یک عملکرد خوب و مطمئن می‌خواهند.

جمع بندی خودرو میتسوبیشی ASX

خودرو میتسوبیشی ASX به عنوان یک کراس اوور خوش استیل ژاپنی است که توسط شرکت آرین موتور وارد کشورمان شد و نتوانست فروش بالایی داشته باشد. این خودرو تا کنون سه نسل از آن به بازار عرضه شده است و تفاوت های اندکی با یکدیگر داشته اند. این خودور رقیب هایی همچون هیوندای توسان و کیا اسپورتیج را در مقابل دارد و از کیفیت و ایمنی بالایی برخوردار است ولی برای افرادی که به دنبال سرعت و هیجان بالایی هستند، گزینه مناسبی نخواهد بود. به طور کل این خودرو از ایمنی بالا، تجهیزات و امکانات زیادی بهره مند است.

 

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

مقاله حاضر را از سایت لایو کار مطاله می کنید. شرکت برلیانس آتو در سال 1992 توسط شخصی به نام یانگ رونگ در چین تاسیس شد. این شرکت علاوه بر تولید خودرو به مونتاژ محصولات شرکت های بی ام و، پورشه، میتسوبیشی و تویوتا می پردازد و شریک تجاری بی ام و محسوب می شود. شرکت برلیانس در سال 2013 از خودرو برلیانس H330 رو نمایی کرد که به اعتقاد برخی مدل صندوق دار H320 محسوب می شود. در همین سال شرکت خودروسازی برلیانس توانست جایگاه ششم میان تولید کنندگان خودروهای چین را کسب نماید. در ایران دو شرکت سایپا و پارس خودرو محصولات این برند را در داخل کشور مونتاژ می کنند که در دو نسخه دستی و اتومات در بازار قابل خریداری هستند. در ادامه نگاهی به خودرو برلیانس H330 اتوماتیک می اندازیم.

نقد و بررسی خودرو برلیانس H330

از آنجایی که برلیانس شریک تجاری بی ام و به حساب می آید، معمولا در طراحی های محصولات خود از خودروهای شرکت بی ام و، اقتباس می گیرد. در طراحی خودرو برلیانس H330 نیز مانند نسخه برلیانس H320 از روی سری اول بی ام و، الهام گرفته شده است. این خودرو از جلو پنجره و چراغ های جذاب و خوش ترکیب بهره برده و طراحی ظاهری نسبتا خوبی دارد. طراحی داخلی خودرو برلیانس H330 از هماهنگی خاصی میان اجزای داخلی و بیرونی خود بهره مند است. اگرچه شاهد کابین لوکس و هیجان انگیزی نیستیم اما باتوجه به بازه قیمتی آن، طراحی قابل قبولی دارد. این خودرو از داشبوردی دورنگ با رنگ های نسکافه ای و توسی بهره برده است. دو رنگ بودن داشبورد تنوع خاصی را داخل کابین ایجاد کرده است.

فضای داخل خودرو نیز به نسبت ابعاد خودرو مناسب بوده و باعث خستگی افراد در مسیرهای طولانی نمی شود. همچنین صندلی ها نیز زیبا و راحت هستند. صندوق عقب نیز با 460 لیتر حجم پاسخگوی خانواده های 3 الی 4 نفره می باشد. اما نباید فراموش کرد کیفیت مونتاژ و متریال به کار رفته در ساخت کابین در این بازه قیمتی مورد قبول نیست.

خودرو برلیانس H330 مجهز به یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم موتور 1498 است که می تواند قدرتی معادل 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه ایجاد کند. حداکثر سرعت خودرو برلیانس H330 اتوماتیک برابر با 170 کیلومتر و مصرف سوخت آن در مدل دستی و اتوماتیک به ترتیب معادل 6.4 و 6.7 لیتر است. رانندگی با نسخه اتوماتیک به دلیل تعویض دنده ها در دورهای پایین، دور خودرو در سربالایی ها افت می کند. اما در حالت دستی دور موتور بالاتر نگه داشته می‌شود و نکته مثبت دیگر اینکه بیشینه گشتاور ۱۳۸ نیوتون متری در دور نه چندان بالای ۳۸۰۰ به محور جلو منتقل می‌شود.

از تجهیزات رفاهی و ایمنی خودرو برلیانس H330 اتومات می توان به ترمز های جلو عقب دیسکی از نوع ABS و EBD، سنسور پارک دنده عقب، کیسه هوا برای کلیه سرنشنان، دکمه استارت، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، صندلی برقی راننده، بسته شدن پنجره به وسیله ریموت و سیستم صوت حرفه ای با ۶ بلندگو و ... اشاره کرد.

قیمت خودرو برلیانس H330

قیمت خودرو برلیانس H330 اتوماتیک در تاریخ هفدهم شهریور 98 در بازار تهران به قیمت 164 میلیون تومان و به قیمت کارخانه 107 میلیون و چهارصد هزار تومان قابل خریداری است. 

مزایا و معایب خودرو برلیانس H330

مزایا

  • فرمانپذیری بالا
  • طراحی خوب

معایب

  • قیمت بالا
  • پیشرانه ضعیف نسبت به وزن خودرو
  • سواری خشک
  • شتاب متوسط
  • گیربکس قدیمی
  • کیفیت مونتاژ پایین
  • استهلاک بالا

ارزش خرید خودرو برلیانس H330

یکی از دغدغه های خرید یک خودرو وضعیت بازار دست دوم آن است. چرا که هیچ کس قصد ندارد خودروی خود را با چندین میلیون ضرر بفروشد. خودرو برلیانس H330 در بازار دست دوم، وضعیت چندان خوبی ندارد. به گونه ای که نمی توانید با خیال راحت این خودرو را خریداری و در زمان مورد نظر به فروش برسانید.

این خودرو به افرادی که علاقه مند به شتاب و هیجان بالایی هستند، خیلی توصیه نمی شود. چرا که خودرو برلیانس H330 شتاب اولیه نسبتا ضعیفی دارد. بخصوص در نسخه اتوماتیک، حتی با انتخاب حالت دستی تعویض دنده، شرایط بهبود نخواهد یافت. حال اگر نسخه اتوماتیک را از لیست خرید خود حذف نمایید، تجهیزاتی مانند سانروف، تهویه اتوماتیک و آینه های برقی را نیز از دست خواهید داد، این درحالی است که این آپشن ها در خودروهایی با رده قیمتی پایین تر وجود دارند. اگر به دنبال شتاب و هیجان بیشتری هستید با توجه به حجم و قدرت موتور جک جی 5 و جیلی EC7 می توانید این دو را در لیست خرید خود قرار دهید. باتوجه به خدمات پس از فروش نامعلوم برلیانس و وضعیت بازار دست دوم و افت قیمت هنگام فروش می توانید رقیب آن یعنی دنا پلاس را که خدمات پس از فروش و بازار دست دوم بهتری دارد را خریداری نمایید.

جمع بندی خودرو برلیانس H330

خودرو برلیانس H330 یک سدان جمع و جور شهری محسوب می شود که طراحی شیک و مدرنی دارد و بیننده را به خود جلب می نماید. این خودروی چینی توسط شرکت پارس خودرو در ایران مونتاژ و در دو نسخه اتوماتیک و دنده ای به بازار عرضه می شود. این خودرو با توجه به حجم کم موتور برای تردد در سطح شهر مناسب و برای جاده های بیرون شهری و کوهستانی ضعیف است. برلیانس H330 با خودرو داخلی دنا پلاس از نظر قیمتی هم رقیب است که خریداران معمولا به مقایسه این دو خودرو می پردازند. این خودرو با مصرف سوخت پایین و زیبایی چشم گیر می تواند گزینه ای خوبی برای خرید شما باشد اما در نظر داشته باشید. برلیانس H330 از شتاب بالا و بازار دست دوم خوبی بهره مند نیست.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

مقاله حاضر را از سایت لایو کار مطاله می کنید. خودرو هیوندای آوانته که با نام هیوندای الانترا نیز شناخته می شود، خودرویی کامپکت است که از سال 1990 توسط شرکت کره ای هیوندای تولید می شود. این خودرو در سال 2004 با تغییراتی همراه بود که توانست در بازار جهانی فروش فوق العاده ای داشته باشد و مورد توجه بسیاری از مشتریان در بازار جهانی قرار بگیرد. همچنین این خودرو در سال 2011 توانست خودروی سال آمریکای شمالی شود. خودرو هیوندای آوانته در سال 1384 توسط کرمان موتور در داخل کشور تولید شد که در ابتدا به علت ضعف در تبلیغ، استقبال زیادی از آن صورت نگرفت. اما پس از مدتی مشتریان به این خودرو اعتماد کرده و توانست به خودرویی خوش نام و قابل اعتماد تبدیل شود. در ادامه نگاهی به خودرو هیوندای آوانته 2004 دنده ای خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو هیوندای آوانته

خودرو هیوندای آوانته از نظر طراحی خارجی جلوه و زیبایی خاصی نداشته ولی از کیفیت ساخت خیلی خوبی برخوردار است. این خودرو در لحظه نخست جذابیت و هیجان چندانی نداشته و در طراحی داخلی نیز شما با داشبوردی رو به رو می شوید که هیچ زیبایی در آن دیده نمی شود و به خودروهای دهه 90 شباهت دارد. حتی تودوزی صندلی ها تنها در دو رنگ خاکستری و مشکی قابل سفارش است. خودرو هیوندای آوانته اگرچه ساده طراحی شده است ولی از فضای زیادی در صندلی های جلو و عقب بهره مند است. صندوق عقب نیز به راحتی پاسخگوی یک خانواده متوسط است. این خودرو چه در داخل و چه در بیرون خود از نظر سادگی طراحی هماهنگی دارد و یک خودرو کاملا خانوادگی محسوب می شود.

وضعیت ارگونومی ادوات روی داشبود مورد قبول است. دریچه های تهویه برای قسمت عقب در زیر صندلی های جلو نصب شده اند. از دیگر امکانات کابین می توان به تورهای نگهدارنده پشت صندلی ها، کنسول جلو و عقب، جالیوانی دو عدد در جلو و دو عدد در عقب، گیره آویز و داکت خنک کننده درون داشبورد که هماهنگ با کولر است، نام برد. همین امکانات پیش پا افتاده گاهی بسیار کاربردی می شوند. سیستم تهویه خودرو دستی است، اما بسیار عالی عمل می کند و از این نظر جای هیچ گونه بحثی باقی نمی گذارد.

خودرو هیوندا آوانته از نظر فنی مجهز به یک پیشرانه با حجم 2000 سی سی است که قادر است معادل 140 اسب بخار قدرت و گشتاور 182 نیوتون تولید نماید. این خودرو در مدل دستی 9.1 ثانیه فرصت نیاز دارد تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. یکی از نقاط مثبت و قوی خودرو هیوندا آوانته توان موتور بالا و گیربکس هماهنگ و روان آن است که در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک سرعت و شتاب خوبی دارد. حداکثر سرعت این خودرو 204 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی برابر با 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.

از نظر ایمنی خودرو هیوندای آوانته مجهز به ترمز ABS و EBD برای هر چهارچرخ است. دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو علاوه بر کمربندهای ایمنی پیش کشنده سه نقطه ای و دو مرحله ای از شما در برابر تصادفات حفاظت می کنند.

یکی از معایب خودرو هیوندای آوانته در زمینه تجهیزات و امکانات رفاهی است و از آپشن های خودروهای امروزی مانند سانروف، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک برخوردار نیست. از تجهیزات آن می توان به کامپیوتر سفری، شیشه‌های برقی، ایربگ های راننده و سرنشین جلو، قابلیت تنظیم گودی کمر برای صندلی راننده، آیینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، سیستم صوتی با قابلیت پخش فایل‌های MP3 اشاره کرد.

قیمت خودرو هیوندای آوانته

قیمت خودرو هیوندای آوانته دنده ای کارکرده در بازار تهران در تاریخ چهاردهم شهریور 1398 در بازه های قمیتی 85 تا 152 میلیون تومان قابل خریداری است.

مزایا و معایب خودرو هیوندای آوانته

مزایا

  • هندلینگ خوب
  • استهلاک پایین
  • شتاب خوب
  • قدرت موتور خوب و رضایت بخش
  • قیمت مناسب در نمونه‌های دست دوم
  • کیفیت خوب روکش صندلی‌ها
  • مصرف سوخت اقتصادی
  • موتور 4 سیلندر پربازده
  • کیفیت ساخت بالا

معایب

  • قطعات نسبتا نایاب
  • عایق بندی از نظر صدا کمی ضعیف
  • طراحی داشبورد قدیمی و کسل کننده
  • کمبود امکانات رفاهی از قبیل سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و کروزکنترل

ارزش خرید خودرو هیوندای آوانته

خرید این خودرو برای خانواده های 4 الی 5 نفره که به فکر طراحی لوکس نیستند، انتخاب بدی نیست، اما باید درنظر گرفت پس از توقف تولید آن، قطعات یدکی هیوندا آوانته به راحتی در بازار پیدا نمی شود. از رقبای این خودرو می توان به هوندا آکورد، فولکس جتا، شورلت کروز و مزدا3 اشاره کرد. به طور کلی خودرو هیوندای آوانته با دارا بودن پیشرانه ای قوی، استهلاک پایین در نمونه های دست دوم گزینه ای اقتصادی به شمار می رود. اما اگر شما طرفدار امکانات و تجهیزات زیاد هستین یا زیبایی و لوکس بودن طراحی برایتان با اهمیت است به هیچ عنوان خرید هیوندای آوانته 2004 گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

جمع بندی خودرو هیوندای آوانته

خودرو آوانته یک سدان شهری است که توسط شرکت خودروسازی کره ای هیوندا در سال 1990 تولید و به بازار جهانی عرضه شد. این خودرو که از نظر طراحی ساده است از کیفیت بالای پیشرانه، هندلینگ خوب و استهلاک پایین برخوردار است. این خودرو در سال 1384 روی خط تولید شرکت کرمان موتور قرار گرفت و به صورت مونتاژ وارد بازار ایران شد. پس از گذشت سال ها این خودرو با وجود توقف تولید همچنان خودرویی محبوب میان مصرف کنندگانش محسوب می شود. این خودرو از قدرت موتور بالا، شتاب و هندلینگ خوبی بهره مند است ولی امکانات و تجهیزات زیادی در اختیار شما قرار نمی دهد. اتومبیل‌های این کمپانی یکی از هیجان‌انگیزترین انتخاب‌های بازار به شمار می‌رود.

  • لایو کار

معرفی اجمالی

مقاله حاضر را از سایت لایو کار مطاله می کنید. کمپانی پژو فرانسه در سال 1987 خودرویی با نام پژو 405 که جزوی از سدان های بزرگ محسوب می شد به بازار عرضه کرد و در سال 1988 میلادی لقب بهترین خودروی سال اروپا را از آن خود کرد. کار تولید و مونتاژ این خودرو در کشورمان توسط ایران خودرو در سال 1370 آغاز شد. شرکت ساپکو نیز از سال 1373 قطعات پژو 405 را بومی سازی و تا سال 1377 بیش از نیمی از قطعات این خودرو را تامین نمود. خودرو پژو 405 در زمان خودش به عنوان یکی از زیباترین خودروهای موجود در بازار ایران به شمار می رفت. در حال حاضر پژو 405 در سه تیپ مختلف تولید و عرضه می شود که شامل پژو 405 GLX ، پژو 405 SLX و پژو 405 تیپ دوگانه سوز (CNG) است. در ادامه به بررسی  خودرو پژو GLX 405 خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی خودرو پژو GLX 405

خودرو پژو 405 GLX از نظر طراحی داخلی و خارجی خیلی قدیمی و ساده به نظر می رسد. این طراحی توسط شرکت مشهور پینین فارینا ایتالیا انجام شده است که خودروهای 599 و مازراتی کواترو پورو را نیز طراحی کرده است. پژو در زمان خودش خودرویی زیبا تلقی می شد و با وجود تلاش های ایران خودرو برای به روزتر کردن نمای داخلی آن، همچنان شکل قدیمی خود را حفظ کرده است. کنسول میانی این خودرو شامل دو دریچه کولر یا بخاری، پنل ساعت و کلید های خاموش و روشن، پنل تنظیمات کولر و بخاری، پنل سیستم صوتی و جا سیگاری می باشد که معمولا هم با رنگ مشکی تولید می شود. فضای درونی کابین هم در جلو و عقب نسبتا مناسب و جادار بوده ولی از متریال بی کیفیت و پلاستیک خشک در ساخت کابین استفاده شده است.

طراحی بیرونی خودرو پژو 405 GLX پس از گذشت سه دهه از تولدش، بسیار قدیمی به نظر می رسد و هیچ گونه جذابیت و هیجانی برای افراد بخصوص جوانان ندارد. از دیگر عیب های ظاهر این خودرو، صاف و یکنواخت بودن سطح بدنه و درهای آن است. این در حالی است که در طراحی بدنه خودروهای مدرن و امروزی شاهد حجم دهی و انحناهای عمودی و افقی در ظاهر خودرو هستیم.

خودرو پژو 405 GLX در بخش فنی مجهز به یک موتور 4 سیلندر 1761 است که می تواند 100 اسب بخار قدرت در 6000 دقیقه و 153 نیوتن متر گشتاور را در 3000 دور در دقیقه تولید نماید. پیشرانه این خودرو یک موتور فرانسوی با نام XU7JP/L3 است که از طریق گیربکس 5 سرعته نیروی تولید شده را به چرخ های جلو منتقل می نماید. این خودرو 11 ثانیه نیاز دارد تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی برابر 9 لیتر در هر صد کیلومتر است. باک این خودرو ظرفیتی معادل 70 لیتر دارد و استاندارد آلایندگی آن نیز 4 یورو است.

قیمت خودرو پژو GLX 405

خودرو پژو 405 GLX در تاریخ دوازدهم شهریور 1398 در بازار تهران به قیمت 71 میلیون و پانصد هزار تومان خرید و فروش می شود و قیمت آن به کارخانه حدودا 63 میلیون و 158 هزار تومان است.

مزایا و معایب خودرو پژو GLX 405

مزایا

  • اتاق جادار و بزرگ
  • نمایندگی گسترده در سراسر کشور

معایب

  • استهلاک زیاد
  • ناهماهنگی در پیشرانه
  • کیفیت پایین ساخت
  • پلتفرم قدیمی و مشکل صدا
  • قدرت ترمزگیری ضعیف در محور عقب
  • ایمنی پایین
  • گزارش زیاد از روغن ریزی
  • مصرف سوخت بالا
  • سوزاندن واشر سرسیلندر در مناطق گرمسیری
  • کابین بی کیفیت

ارزش خرید خودرو پژو GLX 405

اگرچه پژو 405 خودرویی قدیمی با ظاهری تکراری است اما به علت قیمت پایین و دردسترس بودن قطعات به عنوان یک خودرو اقتصادی برای افراد به حساب می آید. این خودرو با وزن کمتری که نسبت به سمند و پژو پارس دارد سریع تر عمل می کند، اما در سالهای اخیر شدیدا دچار افت کیفیت شده و مشکلات زیادی را برای صاحبان آنها فراهم می کند. از طرفی امروزه شاهد تعداد زیادی از سدان های شهری خانوادگی در بازار هستیم که در رنج های قیمتی متفاوت، طراحی مدرن، تجهیزات خوبی را ارائه می کند. از این رو ارزش خرید خودرو پژو 405 GLX بسیار کاسته شده است. از رقیب های این خودرو نیز می توان به رانا، سمند SE و پژو 405 SLX اشاره کرد که برتری های بیشتری نسبت به این خودرو دارد. از نمونه های کارکرده نیز رنو L90 یا پژو 206 SD دارای موتور قوی تر و امنیت بیشتری نسبت به خودرو پژو 405 GLX است.

جمع بندی خودرو پژو GLX 405

خودرو پژو 405 در سال 1984 توسط شرکت خودروسازی فرانسوی پژو ساخته شد و یک سال بعد توانست لقب بهترین خودروی سال اروپا را از آن خود کند و در زمان خودش خودرویی زیبا و محبوب تلقی شود. این خودرو که در سال 1370 توسط ایران خودرو وارد بازار ایران شد تاکنون در مدل های مختلفی به بازار عرضه شده است. این خودرو باوجود معایب و کیفیت بد ساخت به خاطر قیمت نسبتاً پایین خود توانسته است به فروش خوبی دست پیدا کند. اما با وجود خودروهایی با طراحی مدرن و تجهیزات بیشتر ارزش خرید آن بسیار پایین آمده است.

 

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

مقاله حاضر را از سایت لایو کار مطاله می کنید. برند ژاپنی لکسوس زیرمجموعه‌ای از شرکت تویوتا است که با هدف تولید خودروهای لوکس ایجاد و اکنون به یکی از بزرگترین برندهای خودروی جهان تبدیل شده است. این شرکت در سال 1989 به طور رسمی توسط مدیر وقت تویوتا یعنی ایجی تویودا تاسیس شد. اما از سال 2005 بود که نام لکسوس برای خودروها مورد استفاده قرار گرفت. لکسوس در سال 2014 یکی از محصولات جذاب خود را به نام NX معرفی کرد که از روی پلت فرم تویوتا RAV4 ساخته شده بود. لکسوس NX یک کراس اوور کامپکت لوکس است که در نسخه های مختلف در بازار جهانی عرضه می شود که از نظر ظاهری، موتور و تجهیزات با یکدیگر تفاوت هایی دارد. این خودرو در ایران با دو موتور توربو و هیبرید توسط شرکت ایرتویا وارد بازار ایران شد. لکسوس NX در حال حاضر به علت ممنوعیت وارد ایران نمی شود و به صورت دست دوم قابل خریداری است. در ادامه نگاهی به خودرو لکسوس NX 200T خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو لکسوس NX 200T

خودرو لکسوس 200t NX از نظر طراحی بسیار زیبا و چشم نواز است. این خودرو که از طراحی مدرنی برخوردار است در بدنه خود دارای شکست ها، زوایا و حجم های خشن و تیزی است که زیبایی آن را دوچندان کرده است. قسمت جلویی این خودرو توجه خیلی زیادی را به خود جلب می کند، چرا که از یک جلو پنجره ساعت شنی شکل بهره برده است و با فرورفتگی های 2 طرفِ سپر و چراغ های جلو، تناسب جالبی را ایجاد کرده است. لکسوس NX در دو تیپ پلاتینیوم و F اسپرت ارائه شده است که در ظاهر با یکدیگر تفاوت هایی دارد. مدل اسپرت ظاهری اسپرت تر با رینگ های 18 اینچی و رنگ آبی میکا التراسونیک و نسخه پلاتینیوم، ظاهری کلاسیک تر با رینگ های 17 اینچی دارد. خودرو لکسوس NX 200t در سفارش های مختلف آسیا و امریکا دارای تفاوت هایی در طراحی ظاهری است. این تفاوت ها شامل سپر جلو و فرم مه شکن ها باز می گردد و در مدل های امریکا یک شبرنگ نارنجی نیز در گوشه چراغ های جلو وجود دارد.

خودرو لکسوس NX 200t از نظر طراحی داخلی نیز موفق عمل کرده است و از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است. فضای عقب کابین برای سه نفر کمی کوچک است و برای افراد قد بلند ممکن است به علت شیب سقف کمی مشکل ایجاد کند. اما این مساله آنقدرها هم آزاردهنده نیست. خودرو لکسوس NX 200t در نسخه های F اسپرت و پلاتینیوم با یکدیگر تفاوت هایی دارند. تریم داخلی نسخه F اسپرت، دارای رنگ نقره ای با طرح فیبر کربن، دوخت قرمز روی داشبورد و پدال های آلومینیومیِ سوراخ دار بوده و نشان F اسپرت روی فرمان حک شده است. این در حالی است که نسخه پلاتینیوم با استفاده از تریم چوب براق و پوشش تیره تر صندلی ها زیباتر از مدل F اسپرت به نظر می رسد.

یکی از ضعف های این خودرو فضای نسبتا کوچک حمل بار آن است که حجم کلی آن حدود 1546 لیتر است که نسبت به رقبا کم است، این در حالی است که صندلی های ردیف دوم در حالت قائم قرار بگیرد، این فضا به 501 لیتر کاهش می یابد که نسبت به برخی از کراس اوررهای کامپکت هم کوچکتر است.

از نظر فنی خودرو لکسوس NX 200t مدل 201۶ مجهز به یک موتور توربو شارژ ۴ سیلندر ۲ لیتری است که قادر است ۲۳۵ اسب‌ بخار و گشتاوری معادل ۳۵۰ نیوتن ‌متر را تولید نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 7 ثانیه و حداکثر سرعت آن 200 کیلومتر در ساعت است. خودرو لکسوس NX 200t مجهز به یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته با سیستم دیفرانسیل جلو است. سیستم چهار چرخ متحرک به صورت آپشن قابل انتخاب است. مصرف سوخت آن هم با توجه به استفاده از توربوشارژر و حجم ۲ لیتری پیشرانه مناسب است و در حالت ترکیبی، 7 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را نشان می‌دهد. از نظر ایمنی خودرو لکسوس NX 200t توانسته است از موسسه یورو ان کپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید و به عنوان خودرویی ایمن شناخته شود.

قیمت خودرو لکسوس NX 200T

از آنجایی که واردات این خودرو ممنوع شده است، خودرو صفر آن به تعداد اندکی در بازار موجود است و برای تمام نسخه های موجود آن در بازار باید بالای نهصد میلیون تومان هزینه صرف کنید. قیمت صفر خودرو لکسوس NX 200t نسخه F اسپرت در تاریخ یازدهم شهریور به مبلغ یک میلیاردو پانصد هزارتومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو لکسوس NX 200T

مزایا

  • بی عیب و نقص بودن ساختار فضای داخلی
  • امکانات زیاد با فناوری سطح بالا
  • پیشرانه‌ای ساکت و نرم
  • طراحی زیبا چشم نواز
  • کابین لوکس و مدرن
  • پیشرانه قدرتمند در مدل بنزینی
  • دارای 5 ستاره ایمنی از اروپا

معایب

  • قیمت بالا
  • رابط کاربری سیستم Infotainment
  • فضای بار کم نسبت به رقبا
  • قابلیتهای آفرودی ضعیف
  • ورود صدای پیشرانه به کابین در حالت اسپرت

ارزش خرید خودرو لکسوس NX 200T

همانند مدل های دیگر لکسوس، NX هم خودروی ارزان قیمتی نیست. یکی از رقیب های سر سخت لکسوس NX 200T خودرو بی.ام.و X3 28i و X1 است که در یک سطح قیمتی با یکدیگر قرار می گیرند و از لحاظ قدرت موتور، تاخیر کمتر توربوها و گیربکس دقیق تر خودرو بی.ام.و X3 و X4 ممکن است انتخاب بهتری باشد. اما از طرفی خودرو لکسوس NX 200t از هزینه های سرویس و نگهداری کمتری نسبت به بی.ام.و برخوردار است. این بستگی به شما دارد که شما خودرویی اسپرت با ظاهری جوان پسندانه و خوش ساخت دوست داشته باشید یا مسائل فنی خودرو و پیشرانه قوی تر را ترجیح دهید که در مورد اول باید خودرو لکسوس را در اولویت خود قرار دهید. از طرف دیگر  افراد ترجیح میدهند خودرویی با فضای بار مناسب و امکانات و سرگرمی های زیادی را در کنار پیشرانه قوی ارائه دهد که خودروهای آئودی Q5 و بی.ام.و X3 این خصوصیات را به همراه دارد و حتی مرسدس بنز GLX نیز از رقیب های خودرو لکسوس NX 200t به شمار می رود.

جمع بندی خودرو لکسوس NX 200T

خودرو NX 200t یک کراس اوور درون شهری لوکس از شرکت ژاپنی لکسوس است که در سال 2015 در دو نسخه پریمیوم (F اسپرت) و پلاتینیوم ارائه شده است که در برخی از تجهیزات و طراحی های داخلی و خارجی با یکدیگر متفاوت هستند. این خودرو از طراحی جذاب و مدرن بدنه و کیفیت بالای ساخت بهره مند است و توانسته است 5 ستاره کیفی از موسسه ایمنی اروپا دریافت نماید. این خودرو در مدت کوتاهی پس از ارائه به بازار جهانی طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما به علت ممنوعیت واردات شاهد تعداد اندکی از این مدل در داخل کشور هستیم که خودرویی گران نیز به حساب می آید.

 

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

مقاله حاضر را از سایت لایو کار مطاله می کنید. شرکت سایپا در سال 1345 با نام سهامی تولید اتومبیل سیتروئن تاسیس شد که به تولید خودروهای ژیان می پرداخت. نام این شرکت در سال 1351 به نام اختصاری سایپا تغییر یافت و به شرکت سهامی عام تبدیل شد. خودرو کوییک یکی از محصولات جدید این گروه خودروسازی است که در واقع فیس لیفت ساینا شناخته می شود که حدود شش سال پس از خودرو تیپا یعنی سال 97 به بازار عرضه شد. این خودرو حرف و حدیث های زیادی را پس از عرضه به بازار به دنبال داشت. زیرا از کیفیت پایین و طراحی نچندان خوبی برخوردار بود. شاید برای شما هم جالب باشد که کلمه کوییک از کجا آمده است. براساس گفته مسئولان این شرکت، «کوییک» نام طایفه ای از ایل های کرد در منطقه ژاورود است. اما دلیل انتخاب این نام برای محصول جدید سایپا مشخص نیست، چرا که این محصول همان نسخه فیس لیفت تیبا 2 و نسخه هاچ بک ساینا است و نیازی به نام گذاری جدید نداشته است. در ادامه به نقد و بررسی  خودرو سایپا کوییک فول می پردازیم.

نقد و بررسی خودرو سایپا کوییک

خودرو سایپا کوییک از لحاظ زیرساختی به خودرو کیا، پراید و کیا ریوی قدیمی شباهت دارد. طراحی این خودرو ضعف و ناهمخوانی های زیادی داشته و روی پلت فرمی قدیمی ساخته شده است که با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد. خودرو سایپا کوییک نسخه فیس لیفت هاچ بک ساینا بوده که با به کار گیری ضربه گیر در اطراف بدنه و کمی ارتفاع بیشتر محصول به عنوان محصولی جدید نام گذاری شده است. نکته جالب در طراحی بدنه این خودرو نوشتن نام فارسی کوییک در عقب این خودرو است که نکته قابل توجهی است.

یکی از تغییرات قابل توجه داخل کابین سایپا کوییک، غربیلک فرمان D شکل آن است که به دکمه های کنترلی سیستم صوتی مجهز بوده و نمای زیبا و اسپرتی دارد. همچنین صفحه آمپر خودرو نیز تغییر کرده که مخصوصا به هنگام روشن بودن چراغ‌ها از طراحی جذابی برخوردار است. همچنین در این صفحه آمپر جدید، نمایشگر کوچکی به‌عنوان کامپیوتر سفری نیز تعبیه شده است. از طراحی که بگذریم می رسیم به کیفیت ساخت این خودرو که مانند سایر خودروهای داخلی از کیفیت متریال رنج می برد و از پلاستیک خشک در ساخت اجزای داخل کابین استفاده شده است که نه جلوه ای دارد و نه احساس خوبی از لمسشان خواهید داشت. اما باتوجه به ابعاد این خودرو، فضای سرنشینان قابل قبول است.

بشنو و باور نکن! درست است که خودرو سایپا کوییک یک خودروی شبه شاسی است ولی نمی توان از آن در سربالایی ها انتظار زیادی داشت، چرا که از موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ بهره برده است که در اصل نمونه اصلاح شده موتور 1.3 لیتری پراید است که می تواند قدرتی معادل 87 اسب بخار در 53000 دور در دقیقه و 128 نیوتن متر گشتاور تولید نماید. این نیرو در نسخه دستی کوییک توسط همان گیربکس پنج سرعته سابق انتقال پیدا می‌کند، اما برای آن یک گیربکس CVT هم در نظر گرفته شده که ساخت شرکت پانچ بلژیک است. همچنین فرمان و دریچه گاز خودرو در نمونه اتوماتیک از نوع برقی است و سوخت ترکیبی خودرو سایپا کوییک در نسخه دستی در هر صد کیلومتر برابر با 7 لیتر و برای نسخه اتوماتیک 7.2 لیتر اعلام شده است. از لحاظ ایمنی پیش بینی می شود این خودرو شباهت های زیادی به ایمنی پراید، ساینا و تیبا داشته باشد.

از تجهیزات و امکانات کوییک می توان به دو ایربگ، کروز کنترل، ترمز ABS و EBD، سیستم پایش باد تایرها، سیستم هشدار سرقت، قفل اتوماتیک درها، سنسور پارک عقب، پشتی برقی صندلی راننده، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کامپیوتر سفری، دماسنج بیرون، فرمان برقی، سیستم تهویه دیجیتال، آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های روشنایی در روز، نمایشگر هفت اینچی لمسی، دوربین دید عقب، کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان و بلوتوث می‌شود؛ اما اکثر این آپشن‌ها در بالاترین تیپ کوییک یعنی تیپ (SE-A اتوماتیک) ارائه می‌شود و نمونه دستی آن از بسیاری از تجهیزات ذکر شده بی بهره است.

قیمت خودرو سایپا کوییک

باوجود امکانات زیادی که خودرو سایپا کوییک در اختیار مشتریان قرار می دهد قیمت نسبتا زیادی دارد. چرا که با تغییراتی در ظاهر، یک گیربکس CVT ساده و چند آپشن معمولی دیگر حدود 20 میلیون تومان بیشتر از خودرو تیبا 2 قیمت گذاری شده است که غیرمنطقی به نظر می رسد. قیمت خودرو کوییک دنده ای ارزان ترین نسخه کوییک است که در تاریخ دهم شهریور 98 در بازار تهران حدود 61 میلیون تومان مبادله می شود. این در حالی است که سایپا کوییک فول که به گیربکس اتوماتیک مجهز است در بازار به قیمت 93 میلیون و به قیمت کارخانه حدود 69 میلیون تومان است.

 

مزایا و معایب خودرو سایپا کوییک

مزایا

  • فضای کافی برای سرنشینان
  • امکانات و تجهیزات زیاد
  • نمایندگی در سراسر کشور
  • هزینه پایین نگهداری
  • استهلاک کم

معایب

  • بدنه نچندان قوی
  • قیمت بالا
  • فرمان پذیری ضعیف
  • صندلی های کوچیک
  • نامناسب برای افراد قد بلند
  • نفوذ صدا به داخل کابین
  • کیفیت پایین متریال ساخت
  • مونتاژ ضعیف
  • مصرف بالای سوخت

ارزش خرید خودرو سایپا کوییک

خرید خودروهای ایرانی در بسیاری از موارد از سر اجبار است چرا که گزینه دیگری وجود ندارد. از آنجایی که خودرو سایپا کوییک با کمی تغییرات در خودرو هاچ بک ساینا به وجود آمده نه تنها دارای طراحی قدیمی و ناهماهنگ است بلکه با کیفیت پایینی ساخته شده است که با هیچ استاندارد امروزی قابل قیاس نیست. این خودرو در بازار نتوانست به خوبی فروش داشته باشد چرا که خودروهای هم قیمت دست دوم خارجی رقبای بهتری برای خودرو سایپا کوییک به حساب می آیند. یکی از رقیب های خودرو سایپا کوییک خودرو پژو 206 تیپ 2 است که شباهت های فنی و بازه قیمتی تقریبا مشابهی با آن دارد. حال باید ببینیم که سایپا کوییک می تواند مانند پژو 206 که خودرویی محبوب و پرفروش است رقابت کند یا خیر.

جمع بندی خودرو سایپا کوییک

از آن جایی که کراس اوورها از محبوبیت بالایی در بازارهای جهانی برخوردارند، خودروسازان داخلی نیز با اضافه کردن قطعاتی به هاچ بک های خود، نمایی کراس اوور مانند به آن می بخشند. که به آن کراس هاچ بک می گویند. از این رو شرکت سایپا با همین هدف، خودرو سایپا کوییک را که در واقع نسخه فیس لیفت شده تیبا 2 و نسخه هاچ بک ساینا است در سال 1397 به بازار عرضه کرد که با واکنش های منفی مشتریان رو به رو شد. این خودرو از طراحی ضعیف و کیفیت پایین و قیمت بالایی برخوردار بود. از طرفی از مزایایی همچون، فضای کافی برای سرنشینان، امکانات و تجهیزات زیاد، دسترسی قطعات و هزینه پایین نگهداری برخوردار است. این خودرو که مناسب ترددهای داخل شهری است شباهت های زیادی با پژو 206 تیپ 2 دارد و از نظر امکانات یک سرو گردن از آن بالاتر است.

 

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

مقاله حاضر را از سایت لایو کار مطاله می کنید. آئودی نام یک شرکت خودروسازی آلمانی است که پیشنه ای طولانی دارد و بیش از یک قرن پیش توسط آگوست هورش در سال ۱۸۹۹ تأسیس گردید. این شرکت که ابتدا نامش هورش کمپانی بود، در سال ۱۹۰۱ اولین خودروی خود را به کمک ۱۵ کارگرش تولید نمود. علامت تجاری خودروسازی آئودی از چهار حلقه در هم تنیده تشکیل شده است که نشان از پیوستن 4 شرکت خودروسازی است که تا آن زمان مستقل بودند، این شرکت ها شامل: هورش، آئودی، واندرر و دی.‌کی‌.دبلیو است که پایه های آئودی امروزی هستند. آئودی مانند مرسدس بنز و ب.ام.و به عنوان پرفروش ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می شود. یکی از خودروهای این شرکت آئودی Q5 است که یک کراس اوور کامپکت لوکس است که در سال 2008 به بازار عرضه شد و تا کنون چهار نسل از آن تولید شده است. این خودرو با عملکرد خوب و سایز مناسب برای خانواده ها آن را به یک خودرو محبوب تبدیل کرده است. در ادامه به بررسی  خودرو آئودی Q5 می پردازیم.

نقد و بررسی خودرو آئودی Q5

خودرو آئودی Q5 از نظر طراحی داخلی و بیرونی ساده و بدون اغراق است که اصالت و سادگی را می توان در آن حس کرد. نمایشگری که در وسط داشبورد این خودرو قرار گرفته است کاربری راحتی دارد و به راحتی نیز در دسترس است. این خودرو از چرم و چوب زیادی در ساخت داخل کابین استفاده کرده است که از مرغوبیت بالایی برخوردارند. خودرو آئودی Q5 دارای 5 صندلی درجه یک جادار است که طراحی آن به گونه ای است که فضا برای سرنشینان جلو و عقب به انداره کافی وجود دارد. این خودرو در نمای بیرون نیز جلوه ای شیک و ساده دارد. خودرو آئودی Q5 بر پایه پلت‌فرم سدان A4 طراحی شده است‌. ظرفیت بار این خودرو در حالتی که صندلی‌های ردیف عقب نخوابیده باشند ۵۴۰ لیتر است و در صورت خواباندن این ردیف از صندلی به ۱۵۶۰ لیتر افزایش می‌یابد.

خودرو آئودی Q5 مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندری توربوشارژ است که حجمی معادل 1984 سی سی دارد. این پیشرانه می تواند قدرتی در حدود 220 اسب بخار در 4500- 6250 دور در دقیقه تولید نماید. حداکثر گشتاور آن نیز به ۳۵۰ نیوتن بر ‌متر می‌رسد. با اتکا به این مشخصات و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را تنها در ۷.۱ ثانیه می‌پیماید و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. پیشرانه ۲ لیتری توربو جدید خودرو آئودی Q5 جانشین قوای محرکی شده است که ۵ سال متوالی به عنوان برترین پیشرانه جهان انتخاب شده است‌.

استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 6 است و توانسته است از مرکز استاندارد ایمنی یورو ان کپ، پنج ستاره ایمنی دریافت نماید. ایمنی این خودرو برای سرنشینان بالغ ۹۲ درصد امتیاز دریافت کرده است. این خودرو عملکرد فوق‌العاده‌ای را در تصادفات جانبی از خود به نمایش گذاشته است. خودرو آئودی Q5 با جدیدترین و بهترین سیستم‌های کمکی راننده تجهیز شده است. از سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت سیستم پیشنهاد زمان ترمزگیری راننده را یاری می‌کند‌. سیستم کروز‌کنترل تطبیق‌پذیر از سرعت ۳۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به صورت اتوماتیک فاصله با خودرو روبه‌رویی را تنظیم می‌کند و گاز ترمز را برای حفظ این فاصله به صورت اتوماتیک در دست می‌گیرد.

خودرو آئودی Q5 2016 دارای امکاناتی نظیرسیستم کمک در تغییر لاین حرکت از طریق سنسور‌هایی که در عقب خودرو تعبیه شده بار ترافیکی که از اطراف به نقاط کور نزدیک می‌شوند را زیر نظر دارد و زمانی که خودرویی به این محیط وارد شود چراغ زردی روی آینه جانبی فعال می‌شود و به راننده هشدار می‌دهد. سیستم کمکی حرکت در لاین نیز از طریق دوربینی که روی آینه نصب شده در صورتی که راهنما فعال نباشد، خطوط لاین را بررسی می‌کند و در صورتی که خودرو از لاین خارج شود، آن را اتوماتیک با دستور به فرمان به داخل لاین باز‌می‌گرداند. راننده همچنین در این سیستم می‌تواند گزینه‌ای را انتخاب کند که خروج از لاین تنها با لرزش فرمان اطلاع داده شود تا خود راننده آن را به داخل لاین بازگرداند.

قیمت خودرو آئودی Q5

قیمت خودرو آئودی Q5 در بازه قیمتی 895 تا 985 میلیون تومان در بازار قابل خریداری است.

مزایا و معایب خودرو آئودی Q5

مزایا

  • ایمنی و قابلیت اطمینان بالا
  • سواری و هندلینگ نسبتا خوب
  • عملکرد خوب گیربکس
  • کابین جادار
  • توان بالا
  • کسب 5 ستاره ایمنی از اروپا

معایب

  • توانایی آفرود پایین
  • هزینه نگهداری بالا
  • کمبود قطعات

ارزش خرید خودرو آئودی Q5

اگر شما تجهیزات یک خودرو برایتان در اولویت اول نیست و مشکلی با بلوتوثی بودن ارتباطات آن ندارید. می توانید از دیگر ویژگی های قابل توجه این خودرو بهره مند شوید و تجربه یک رانندگی آرام را داشته باشید. از سایر رقیبان این کلاس می توان به خودرو بی.ام.دبلیو x3 مدل 2016 اشاره کرد که مشابه خودرو مرسدس بنز کلاس GLC، از تکنولوژی‌های جدیدتری بهره می‌برد و بازه‌ی وسیع و قابل رقابتی از پیشرانه‌های قدرتمند را پیش روی شما قرار می‌دهد.

 از سایر خودرو ها می توان به خودرو اکیورا RDX مدل 2016 اشاره کرد که به امکانات و تجهیزات بیشتر در مقابل قیمت کمتر مجهز است. در نتیجه، خودرو آئودی Q5 مدل 2016 ممکن است گاهی اوقات شما را غافلگیر نکند، اما این خودرو همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از میان تیپ های موجود پیشنهاد می شود که مدل پایه 2.0T پرمیوم را خریداری کنید زیرا دارای صندلی های گرمایی و MMI Navigation Plus است. مدل گران تر یعنی پریمیوم پلاس و پکیج تکنولوژی آن، با وجود قیمت بیشتر امکانات و تجهیزات خاصی را به شما نمی دهد.

جمع بندی خودرو آئودی Q5

خودرو آئودی Q5 از دسته خودروهای شاسی بلند (اس.یو.وی) کوچک است که در بازار نیز طرفدران زیادی دارد. این خودرو از شرکت آلمانی آئودی است که از سال 2008 تا کنون چهار نسل از آن وارد بازار شده است. این خودرو با عملکرد خوب و اندازه مناسب و جادار بودن برای خانواده ها گزینه خوبی محسوب می شود. خودرو آئودی Q5 توانسته است 5 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی اروپا دریافت نماید که نشان از بالا بودن سطح ایمنی آن دارد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

مقاله حاضر را از سایت لایو کار مطاله می کنید. پژو پارس محصول شرکت ایران خودرو است که در سال 1379 وارد بازار ایران شد، این خودرو یکی از پرفروش ترین خودروهای بازار محسوب می شود که با وجود گذشت بیست سال از تولید آن همچنان خودرویی پرفروش و محبوب در بازار داخلی به حساب می آید. این خودرو درواقع نسخه فیس لیفت شده خودرو پژو 405 است که در دو نمای داخلی و خارجی دچار تغییراتی شده است. اما برخی معتقدند که تفاوت زیادی در بخش های فنی دو خودرو پژو پارس و 405 وجود ندارد. خودرو پژو پارس LX در شش کد با نام های 28519، 28518، 28517، 28516، 28515، 28513 در بازار وجود دارد که در برخی از آپشن ها با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه نگاهی کلی به خودرو پژو پارس LX خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو پژو پارس LX

طراحی ظاهری پژو پارس که سال هاست با همین شکل در خیابان ها مشاهده می شود نتیجه طراحی از روی خودروی پژو 405 است. چراغ های گربه ای شکل جلو، جلوپنجره با نماد شیرنشان، مه شکن های روی سپر جلو، ورودی های هوا و ضربه گیرهای مشکی رنگ، همگی ذهن ما را به سمت پژو 405 سوق می دهد. این خودرو که زمانی به عنوان خودروی لوکس در ایران شناخته می شد، در حال حاضر با وجود خودروهای مدرن در ایران به هیچ عنوان نمی تواند لقب لوکس را به آن اطلاق کرد!

طراحی داخلی خودرو پژو پارس LX دارای داشبورد جدیدی است که نسبت به قبل طراحی بهتری دارد ولی همچنان از پلاستیک خشک و بی کیفیت در ساخت آن استفاده شده است. صندلی ها در این مدل راحت تر شده و کلیدهای روی فرمان از فرمان پذیری بهتری برخوردارند، طراحی غربیلک فرمان نیز نسبت به سایر نسخه های قدیمی مناسب تر به نظر می رسد. سیستم اتولاک، هشدار باز یا بسته بودنِ در و اخطار سرقت، برخی از تکنولوژی‌های به کار رفته در مدل آپشنال خودرو پژو پارس LX هستند.

خودرو پژو پارس LX مجهز به موتور TU5 است به همین علت نسبت به سایر مدل ها کم مصرف تر، کم سرو صداتر، کم خرابی تر است. اما به علت داشتن گشتاور پایین، شتاب اولیه ضعیفی نسبت به سایر مدل ها دارد. پژو پارس LX از سال 89 علاوه بر بهره مندی از امکانات فراوان، از کیفیت بالایی چه در بخش قطعات و چه در بخش ساخت و مونتاژ  برخوردار شده است. موتور خودرو پژو پارس LX حجمی معادل 1.6 لیتر داشته که می تواند قدرتی معادل 108 اسب بخار در5600 دور در دقیقه تولید نماید و خودرو را به بیشترین سرعت 190 کیلومتر در ساعت برساند. شتاب صفر تا صد این خودرو نیز 13.2 ثانیه و مصرف آن در صد کیلومتر در سیکل شهری 10 لیتر و برون شهری 7 لیتر برآورد شده است.

تفاوت پژو پارس LX در تیپ های مختلف را می توان به تجهیزات و آپشن های آن دانست. به طور مثال در کلاس های 28515، 28517 و 28519 می توان به تجهیزاتی از جمله سیستم اتولاک (قفل شدن درها پس از حرکت) و مستر لاک (با یک دکمه همه درها قفل و باز می شوند) و اتوفلاشر (در ترمزهای شدید با کاهش ناگهانی سرعت، فلاشرها روشن می شوند) و تایمر چراغ سقف و آگاه کردن راننده از وضعیت باز و بسته شدن درب خودرو توسط چراغ های راهنما و چراغ سقفی و LED داخل جلو آمپر و سیستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو بجای آژیر دزدگیر اشاره کرد. این در حالی است که کلاس های 28513، 28516 و 28518 به سیستم مالتی پلکس مجهز هستند.

قیمت خودرو پژو پارس LX

خودرو پژو پارس LX کد 18، در تاریخ نهم شهریور 98 در بازار تهران 103 میلیون تومان خرید و فروش می شود و مبلغ قیمت گذاری شده آن برای کارخانه حدود 84 میلیون و هفتصد و بیست هزار تومان است. این در حالی است که پژو پارس LX کد 19، در بازار تهران به مبلغ 103میلیون تومان و نرخ کارخانه ای آن حدود 85 میلیون و چهارصدو شصت هزار تومان است.

مزایا و معایب خودرو پژو پارس LX

مزایا

  • امکانات و تجهیزات نسبتا خوب
  • خرابی کمتر و مصرف کم تر نسبت به مدل های دیگر
  • نمایندگی در سراسر کشور
  • فضای مناسب برای سرنشینان

معایب

  • نفوذ صدا به داخل کابین
  • شتاب اولیه ضعیف
  • مصرف سوخت نسبتا بالا
  • کیفیت ساخت پایین
  • استهلاک بالا
  • عملکرد نامناسب جعبه دنده

ارزش خرید خودرو پژو پارس LX

باوجود ورود خودروهای جدید بخصوص چینی در بازار ایران، پژو پارس دیگر مانند گذشته جذابیتی برای مشتریان خودرو در داخل کشور ندارد. این خودرو با شتاب پایین برای افرادی که دنبال رانندگی راحت و آرامی هستند پیشنهاد می شود. اگر دنبال امکانات کامل و جذاب هستید بازهم مدل LX پارس را انتخاب کنید که نسبت به پژو پارس سال، دارای امکانات بیشتری است. اگر قصد خرید خودرویی اتوماتیک دارید، گزینه های بهتر دیگری نظیر تندر نود اتوماتیک، برلیانس H330 و بسترن B30 برای شما مناسب تر خواهند بود.

جمع بندی خودرو پژو پارس LX

پژو پارس LX در سال 1379 در شرکت ایران خودرو ساخته شد که نتیجه تلاش متخصصان مرکز طراحی محصولات جدید ایران خودرو است. این خودرو دارای تجهیزات و آپشن های زیادی است که در سال های نخست توانست به فروش خوبی دست پیدا کند و همچنان هم جزو خودروهای محبوب و پرطرفدار سواری در کشور محسوب می شود. پژو پارس LX دارای شش کلاس 28519، 28518، 28517، 28516، 28515، 28513 است که مجهز به موتور TU5 هستند و در برخی از آپشن ها با یکدیگر متفاوت اند. خودرو پژو پارس LX سال 89 علاوه بر بهره مندی از امکانات فراوان، از کیفیت بالایی در بخش قطعات، ساخت و مونتاژ برخوردار است. این موارد همراه با قیمت رقابتی آن، پژو پارس را به مقرون به صرفه ترین و پرفروش ترین خودرو در بازار ایران تبدیل کرده است.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

مقاله حاضر را از سایت لایو کار مطاله می کنید. شرکت آلمانی مرسدس بنز به طراحی و ساخت انواع وسایل نقلیه از جمله کامیون، اتوبوس و موتورهای درون‌سوز و همچنین ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه اتومبیل) می پردازد. این شرکت درواقع ادامه راه یکی از قدیمی ترین سازنده های خودروهای بنزینی در جهان است که در سال 1890 توسط کارل فردریک بنز و گوتلیب دایملر ساخته شد. این شرکت یکی از خودروسازان بزرگ آلمانی مانند آئودی، ب.ام.و و فولکس واگن است که خودروهایی با کیفیت و لوکس تولید می کند و به عنوان پرفروش ترین خودروسازان لوکس جهان شناخته می شوند. اولین مدل از خودروهای مرسدس بنز در سال 1927 ساخته و تا سال 1936 به یک برند جهانی مبدل شد. خودرو بنز از گذشته از خودروهای محبوب و پرطرفدار در کشورمان بوده است. در حال حاضر شرکت ستاره ایران نمایندگی این برنده آلمانی را در ایران برعهده دارد. در ادامه به معرفی خودرو مرسدس بنز S500 میپردازیم.

نقد و بررسی خودرو مرسدس بنز S500

کلاس S یا Special Class یک سری از خودروهای لوکس و تجملی پرقدرت شرکت مرسدس بنز بوده که از دهه 1970 میلادی تا کنون به هیبت و قدرت خود ادامه داده است. آلمانی ها این سری را کلاس ویژه می نامند و پرچم دار کنونی خودروهای بنز محسوب می شود. سری S بیشترین خلاقیت و فناوری را در خود جای داده است و توجه زیاد رهبران حکومتی، ورزشکاران، هنرمندان و دیپلمات ها را به خود جلب کرده است. این کلاس رقابت تنگاتنگی با مدل های سری 7 ب.ام.و دارد.

خودرو مرسدس بنز S500 از لحاظ طراحی ظاهری بسیار جذاب و چشم نواز است. یکی از علت های موفقیت این خودرو به خاطر طراحی و تناسب میان حجم و خطوط روی بدنه آن می باشد. این خودرو از مونتاژ خیلی خوبی نسبت به نسل های پیشین برخوردار بوده است. این خودرو دارای ظاهری بی نقص و با وقار است که نشان می دهد شرکت بنز در طراحی آن بهترین سلیقه را به خرج داده است. با دیدن نسل های جدید این برند آلمانی می توان پی برد از زبان طراحی با اصالتی بهره مند است و همیشه حرف هایی برای گفتن دارد.

خودرو مرسدس بنز S500 از نظر طراحی داخلی، زیبایی را در کنار راحتی برای افراد به ارمغان می آورد و حس خوبی را به آنها منتقل می کند. این خودرو با به کار گیری متریال عالی و با کیفیت و طراحی جذاب توانسته است دل هر بیننده ای را از هر جای دنیا مجذوب خود نماید و در سراسر دنیا طرفداران زیادی را به دست آورد. با وجود نمایشگرهای پشت آمپر که عرض زیادی دارد و بزرگی نمایشگر اصلی باز هم از زیبایی و جذابیت آن کاسته نشده است.

از نظر فنی خودرو مرسدس بنز S500 مجهز به یک پیشرانه 8 سیلندر به شکل V و حجمی معادل 4663 سی سی است که قادر است، 455 اسب بخار در 5250 دور بر دقیقه و گشتاور 700 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه تولید نماید. مصرف سوخت ترکیبی آن معادل 80 لیتر در 100 کیلومتر بوده و دارای شتابی معادل 4.5 ثانیه است. خودرو مرسدس بنز S500 موجود در ایران هیبریدی است که دارای موتور 8 سیلندر با حجمی معادل 4.6 لیتری تویین توربو است و دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 می باشد. این خودرو توانسته است موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه یورو ان کپ شود که نشان از ایمنی بالای این خودرو  است.

خودرو مرسدس بنز S500 دارای امکانات زیادی است که برخی از آنها شامل: گیربکس خودکار 7 سرعته به همراه پدال تعویض دنده از روی پشت فرمان، سیستم ECO Start-St، سیستم AIRMATIC برای تعویض تنظیم سیستم تعلیق به صورت Sport  و یاComfort ، چراغ‌های LED، نشان دهنده باد لاستیک ها، قابلیت رانندگی تا سرعت 80 کیلومتر در صورت کم بودن باد لاستیک، سیستم کنترل خودرو در هنگام وزش باد شدید، کروز کنترل، جعبه کمک‌های اولیه، دارای سیستم ذخیره اطلاعات تابلوهای جاده و هشدار به راننده در صورت تخلف، آینه‌های کناری الکتروکرومیک به همراه تاشوندگی الکتریکی، سنسور باران، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای 4 سرنشین است. این موارد تنها بخشی از تجهیزات و امکانات خودرو مرسدس بنز S500 است. 

قیمت خودرو مرسدس بنز S500

قیمت این خودرو در بازار تهران در تاریخ ششم شهریور 98 بالای یک میلیارد تومان است.

مزایا و معایب خودرو مرسدس بنز S500

مزایا

  • از لوکس ترین خودروی بازار
  • انبوهی از امکانات
  • سیستم تعلیق خیلی مدرن ایرماتیک
  • دارای ایزوله ترین کابین در کلاس خود
  • ایمنی بالا

معایب

  • گران تمام شدن هزینه نگهداری
  • لوازم جانبی و یدکی نسبتا کمیاب
  • مصرف سوخت نسبتا بالا
  • قیمت بالا
  • فنربندی سنتی

ارزش خرید خودرو مرسدس بنز S500

این خودرو با طراحی زیبا، ایمنی بالا و تجهیزات مناسب دل هر بیننده ای را به خود جذب می کند. اما با قیمت دلار امروزی و محدودیت در واردات این خودرو، شاهد قیمت بسیار بالای مرسدس بنز S500 هستیم و برای خرید آن باید بودجه ای بالای یک میلیارد تومان در نظر بگیریم که مبلغ هنگفتی به حساب می آید. در صورت اصلاح قانون واردات خودروهای لوکس به کشور شاید بتوان به کاهش قیمت این خودرو امیدوار بود.

جمع بندی خودرو مرسدس بنز S500

مرسدس بنز نام یک شرکت آلمانی خودروسازی موفق دنیاست که بیش از 100 سال است به تولید خودروهای لوکس در دنیا می پردازد و همواره جزو پرفروش ترین خودروسازان دنیا به حساب می آید. خودرو مرسدس بنز S500 که از کلمه Special گرفته شده است، جزو کلاس ویژه، لوکس و قیمتی این شرکت محسوب می شود که از طراحی، کیفیت و ایمنی بالایی بهره مند است و هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. این خودرو به تعداد محدود وارد ایران شد و قیمتی بالای یک میلیارد تومان دارد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

مقاله حاضر را از سایت لایو کار مطاله می کنید. در سال 1392 بود که شرکت سایپا یکی از سدان های شهری خود را با نام 132 معرفی کرد. این خودرو در واقع نسخه فیس لیفت شده تیبا بود که بعدها با نام ساینا مشهور شد. ساینا در سال 1395 به عنوان نسل جدید تیبا که تفاوت چندانی هم با تیبا نداشت وارد بازار شد و نمونه های دستی و اتوماتیک آن در تیپ های SE  و SX در بازار موجود هستند که از نظر پیشرانه با یکدیگر یکسان ولی تجهیزات و امکانات متفاوتی دارند. در ادامه‌ به بررسی خودرو سایپا ساینا SX خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی خودرو سایپا ساینا SX

خودرو سایپا ساینا SX تفاوت هایی در طراحی نمای جلو و عقب نسبت به تیبا داشته است این تفاوت در چراغ ها، سپرها، کاپوت، جلو پنجره و ... قابل مشاهده است. این طراحی در خودرو سایپا نه تنها چشم نواز نبوده بلکه چراغ های بزرگ و سپر عضلانی و دیگر اجزا خودرو با یکدیگر همخوانی ندارد. فضای داخلی ساینا نیز با تغییرات کنسول نسبت به تیبا بیشتر شده ولی همچنان مانند سایر خودروهای داخلی از پلاستیک خشک بهره برده است.

این خودرو مجهز به موتور 4 سیلندر با حجم 1503 سی‌سی است که قادر است قدرتی معادل 87 اسب بخار تولید نماید که این نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک (CVT) به چرخ ‌های جلو منتقل می‌شود. ترمز به کار رفته در سایپا ساینا SX برای چرخ‌های جلو از نوع دیسکی و برای چرخ‌های عقب از نوع کاسه‌ای می‌باشد. اما در مورد مصرف سوخت این خودرو گفتنی است که موتور ۱.۵ لیتری ساینا با سوزاندن ۷ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف سوخت پایینی ندارد. باک این خودرو نیز ۴۱ لیتر بنزین در خود می‌گنجاند.

برخی از امکاناتی که خودرو ساینا SX دارد، شامل دو ایربگ برای راننده و سرنشین جلو، شیشه بالابر برقی جلو، شیشه بالابر برقی عقب، سیستم ترمز ABS به همراه توزیع الکترونیکی نیروی EBD، قفل مرکزی، چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، ریموت، آیینه های با قابلیت تنظیم برقی، کمربند ایمنی پیش کشنده، سنسور پارک دنده عقب، آینه با قابلیت تنظیم برقی و سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و رینگ آلومینیومی است. این خودرو تاکنون هیچ گونه تست ایمنی انجام نداده است و با وجود استحکام پایین این خودرو به ایمنی آن نمی توان امیدوار بود.

قیمت خودرو سایپا ساینا SX 

ساینا SX در تاریخ 4 شهریور 98 در بازار تهران به قیمت 58 میلیون و پانصد هزار تومان و قیمت کارخانه حدود 58 میلیون و نهصد و چهل و سه هزار تومان مبادله می شود. 

مزایا و معایب خودرو سایپا ساینا SX

مزایا

• خدمات پس از فروش

• مصرف سوخت اقتصادی

• سیستم تهویه نسبتاً خوب

معایب

• داشتن پیشرانه ضعیف

• کیفیت پایین مونتاژ و اجزای کابین

• طراحی ناموزون

• ایمنی پایین

• میدان دید بسیار ضعیف در جلو و عقب

• دیسک و صفحه کلاچ ضعیف

• فرمان پذیری ضعیف و کم بودن گردش

• جعبه دنده ناهماهنگ

ارزش خرید خودرو سایپا ساینا SX

با وجود تمام تغییراتی که روی ساینا اعمال شده است هنوز نواقصی وجود دارد و شما با خریدن آن پرایدی با تجهیزات بیشتر سوار خواهید شد و مبلغی گران تر خواهید پرداخت. ساینا اگر با همین قیمت، سطح کیفیت بهتری داشت می‌توانست حتی رقیب جدی پژو ۴۰۵ شود. این در حالی است که در مقایسه با خودرو رانا ارزان تر و مناسب تر است.

جمع بندی خودرو سایپا ساینا SX

شرکت سایپا در سال 1395 خودرو ساینا را که مدل به روز شده تیبا بود روانه بازار کرد. این خودرو تفاوت فنی زیادی با تیبا ندارد، چرا که از همان پلتفرم و پیشرانه تیبا برای تولید محصول جدید خود یعنی ساینا استفاده کرده است. خودرو ساینا به صورت دنده ای و اتوماتیک در تیپ های مختلف در بازار وجود دارد که تفاوت فنی چندانی با یکدیگر ندارند و تنها در تجهیزات و آپشن ها کمی متفاوت هستند. خودرو ساینا SX یک سدان شهری با ابعاد کوچک است که برای رانندگی در شهرهای شلوغ مناسب است.

 

 

  • لایو کار