لایوکار

۱۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند دی اس اتومبیلز DS Automobiles از سال 2009 به عنوان زیرمجموعه خودروهای لوکس سیتروئن فرانسه به فعالیت خودروسازی می پردازد. دی اس در زبان فرانسوی به معنای الهه بوده و از کنار هم قرار گرفتن دو کلمه Different Spirit تشکیل شده است و در زبان انگلیسی به معنی روح متفاوت می باشد. خودرو دی اس 7 کراس بک از سری محصولات کراس اوور این کمپانی می باشد و همچنین ششمین محصول دی اس به شمار می رود. این خودرو توسط آرین موتور در سال 1397 به تعداد محدودی در دو نسخه اپرا و ریولی وارد بازار داخلی کشورمان شد. این خودرو از طراحی خیره کننده و تجهیزات بالایی برخوردار بوده و با خودروهایی همچون مرسدس بنز و آئودی رقابت می کند. ناگفته نماند خودرو دی اس 7 کراس بک، زمانی اتومبیل رئیس جمهور کشور فرانسه نیز بوده است.

نقد و بررسی خودرو دی اس 7 کراس بک

خودرو دی اس 7 یک کراس اوور مدرن و هیجان انگیز است که از طراحی چشمگیر و لوکسی برخوردار است. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای مشبک لوزی شکل معروف به دایاموند با قاب کرومی و لوگوی دی اس در مرکز آن دیده می شود و تا لبه چراغ های باریک کشیده شده است. چراغ ها با گرافیکی زیبا به هنگام روشن شدن، نمای خیره کننده ای را به نمایش می گذارند. در فاصله بین جلوپنجره ای و سپر، یک نوار کرومی براق کشیده شده است که اتفاقا محل نصب پلاک نیز می باشد. در طراحی خودرو دی اس 7 ، نه تنها شاهد نمایی عضلانی و پرقدرت هستیم بلکه به علت به کار رفتن خطوط شکسته و زاویه دار، نمایی خشن نیز می بینیم.

در نمای کنار، طراحی نسبتا ساده ای را مشاهده می کنیم. فرورفتگی پایین درب ها که کار حجم دهی را انجام داده است، قاب کرومی دور شیشه ها، فلاپ پلاستیکی دور گلگیر و روف ریل در این بخش دیده می شود. در نمای عقب، چراغ های اصلی با نمایی الماس شکل با یک نوار کرومی براق به یکدیگر متصل شده و این نوار تا زیر چراغ ها امتداد یافته است. درب صندوق عقب کمی حالت پف شده دارد. اسپویلر روی شیشه، دو چراغ مه شکن خطی باریک، دو خروجی اگزوز و پلاستیک بالای سپر از دیگر اجزای این بخش می باشند و با یکدیگر هماهنگی دارند.

با وارد شدن به کابین خودرو دی اس 7 کراس بک طراحی مدرن و لوکسی را می بینیم که از ظرافت های زیادی برخوردار است. در نگاه اول مانیتور 12 اینچی در پایین دریچه های هوا قرار دارد که وضوح و کیفیت بالایی دارد و علاوه بر دادن اطلاعات، کنترل برخی تجهیزات را در اختیار راننده قرار می دهد. یک ساعت آنالوگ نیز در وسط دو دریچه هوا تعبیه شده است. متریال به کار رفته در داخل کابین از چرم نرم و با کیفیت بوده و بوی آن مشام شما را پر خواهد کرد.

خودرو دی اس 7 کراس بک مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 163 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 300 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 8.3 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 227 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 اعلام شده است. خودرو دی اس 7 کراس بک توانسته است در تست تصادف موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو دی اس 7 کراس بک از امکاناتی نظیر سیستم پارک خودکار خودرو، سنسور پارک جلو و عقب خودرو به همراه سیستم نایت ویژن (نمایش اشیا متحرک در تاریکی)، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای با مجرای هوا برای سرنشینان عقب، سیستم تصفیه با قابلیت تنظیم عملکرد در حالت های کند، نرمال و تند، سیستم AQS، دارای دوربین عقب با قابلیت دید در شب، کروز کنترل با قابلیت تنظیم زاویه طولی، ترمز پارک برقی، سیستم پایش و هشدار نقطه کور، سیستم کمک به شروع حرکت در سر بالایی، خروجی 12 ولتی، درب صندوق عقب برقی، روشنایی عقب چراغ ها ال ای دی عقب با طراحی خاص دی اس، طراحی خاص چراغ های جلو با ال ای دی، چرخش چراغ های جلو در پیچ ها، خوش آمدگویی چراغ های جلو جهت نزدیک شدن راننده، چرخش مه شکن های جلو در پیج ها، تنظیم اتوماتیک نور در اتوبان و افزایش شعاع دید در سرعت های بالای 80 کیلومتر بر ساعت بهره می برد.

از سایر امکانات و تجهیزات خودرو دی اس 7 کراس بک می توان به سانروف پانورامیک، چهار شیشه برقی اتوماتیک، شیشه های عقب دودی، سنسور باران برای عملکرد خودکار برف پاک کن ها، آیینه های جانبی برقی با قابلیت جمع شوندگی برقی، گرمکن، چراغ راهنمای ال ای دی، صندلی های عقب تاشو با قابلیت تنظیم زاویه به صورت برقی، حافظه صندلی باری راننده و سرنشین جلو، ماساژور صندلی های جلو، صندلی های جلو برقی با قابلیت تنظیم گودی کمر، دارای گرمکن، صندلی ها پوشیده شده با چرم ناپا با طرح بند ساعت اشاره کرد.

قیمت خودرو دی اس 7 کراس بک

خودرو دی اس 7 کراس بک اوپرا در تاریخ 31 فروردین 1399 در بازار حدود یک میلیاردو 460 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو دی اس 7 کراس بک

مزایا

  • پیشرانه کارآمد
  • طراحی لوکس و زیبا
  • ایمنی بالا
  • فضای جادار کابین
  • کیفیت بالای متریال
  • سیستم تعلیق پیشرفته
  • امکانات و تجهیزات فراوان

معایب

  • واردات محدود
  • قیمت بالا
  • قطعات کم یاب
  • ضعیف بودن خدمات پس از فروش

ارزش خرید خودرو دی اس 7 کراس بک

اگر به دنبال یک کراس اوور راحت، با کیفیت، با امکانات و تجهیزات فراوان، ایمن و در عین حال لوکس هستید، خودرو دی اس 7 کراس بک می تواند نیاز شما را برطرف نماید. اما اگر قطعات کم یاب و بازار دست دوم نچندان خوب خط قرمز شما می باشد. باید بگوییم که متاسفانه این خودرو به علت واردات محدود و خدمات پس از فروش ضعیف از پشتیبانی و بازار خوبی برخوردار نمی باشد.

جمع بندی خودرو دی اس 7 کراس بک

خودرو دی اس 7 یک کراس اوور فرانسوی خوشقواره و خوش چهره است که برای دوستداران ماشین های لوکس و گران قیمت، گزینه مناسبی می باشد. این خودرو در دو نسخه اوپرا و ریولی توسط آرین موتور وارد بازار داخلی کشورمان شده است. خودرو دی اس 7 به علت محدودیت واردات، قیمت بسیار بالایی دارد که همه افراد قادر به خریدن آن نمی باشد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید.  شرکت چری (Chery) یک شرکت خودروسازی چینی است که تحت کنترل حکومت کمونیستی چین، فعالیت خود را از اوایل هزار سوم میلادی آغاز کرده است. این کمپانی به عنوان هفتمین شرکت خودروسازی چین از نظر تولید شناخته می شود. محصولات این برند در ایران با نام اختصاری ام وی ام (Modiran Vehicle Manufacturing) که مسئولیت مونتاژ این محصولات را بر عهده دارد، نام گذاری می شود. خودرو ام وی ام 530 از سری محصولات سدان رده متوسط کمپانی چینی چری می باشد که برای نخستین بار در سال 2006 میلادی عرضه شد. این خودرو در ایران توسط مدیران خودرو نماینده محصولات چری در ایران مونتاژ و در سال 1390 راهی بازار داخلی کشورمان شد و تا سال 1394 عرضه آن ادامه یافت. این خودرو در ایران با نام ام وی ام 530 در چین با نام چری E5، در اوکراین به نام Elara و در مصر با نام Speranza شناخته می شود. خوردو ام وی ام 530 در بازار کشومان توانست با استقبال خوبی رو به رو شود و فروش خوبی را کسب نماید. در حال حاضر این خودرو در بازار دست دوم به قیمت اقتصادی به فروش می رود. در ادامه با ما همراه باشید تا با این سدان چینی بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو ام وی ام 530

خودرو ام وی ام 530 از طراحی بسیار ساده با ابعاد جمع و جوری ساخته شده است که برای مصارف درون شهری به خصوص در شهرهای شلوغ، مناسب ارزیابی می شود. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای با چهار نوار کرومی براق نسبتا پهن و لوگوی ام وی ام دیده می شود. چراغ های مثلثی شکل حالتی خمار و آرام به چهره ام وی ام 530 بخشیده است. دریچه هوای مشکی مستطیلی شکل باریک شبیه لبخند در قسمت پایین خودرو دیده می شود که دو چراغ مه شکن دایره ای در گوشه های آن تعبیه شده است. خودرو ام وی ام 530 در طراحی خود از خطوط و زوایای شکسته به هیچ عنوان بهره نبرده است به همین علت است که چهره ای آرام و بسیار ساده دارد.

در نمای جانبی، با وجود یک خط باریک میان درب ها، خودرو ام وی ام 530 همچنان از سادگی زیادی رنج می برد! این سادگی در تمامی بخش ها از جمله نمای عقب نیز دیده می شود. در این بخش دو چراغ مثلثی به صورت قائم در لبه صندوق عقب قرار گرفته و یک نوار کرومی بسیار باریک آنها را به یکدیگر متصل کرده است.

وقتی که وارد خودرو ام وی ام 530 می شوید، با یک کابین نسبتا بزرگ و جادار رو به رو می شوید که به علت بلند بودن سقف آن برای افراد بلند قد نیز مناسب می باشد. همچین رنگ روشن به کار رفته داخل کابین توانسته است کابین را بزرگتر و دلبازتر نشان دهد. داشبورد دو تکه با دو رنگ کرمی و خاکستری در بخش بالایی از جنس پلاستیک نرم ساخته شده است. قطعات کرومی به کار رفته داخل کابین نیز نمای خوبی را به وجود آورده است. صندلی ها از ارگونومی خوبی برخوردار نبوده و راحتی آنها در حد متوسط ارزیابی می شود.

 خودرو ام وی ام 530  مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر است که قادر است نیرویی معادل 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 182 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده دستی 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 13 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 185 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است.

خودرو ام وی ام 530 از امکانات و تجهیزاتی نظیر سنسور دنده عقب، روشنایی عقب و جلو با مه شکن، سانروف، شیشه بالابر برقی برای چهار درب، تنظیم برقی آیینه ها، صندلی های عقب با روکش چرمی، تنظیم صندلی راننده در چهار جهت با روکش چرمی، تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک و کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان بهره می برد.

قیمت خودرو ام وی ام 530

خودرو ام وی ام 530 در تاریخ 30 فروردین 1399 در بازار بسته به نوع سال و کارکرد حدود 70 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرو ام وی ام 530

مزایا

  • مصرف سوخت اقتصادی
  • پیشرانه قوی
  • رانندگی نرم
  • گیربکس کارآمد
  • فضای بزرگ کابین
  • تجهیزات مناسب

معایب

  • طراحی نچندان جذاب
  • کیفیت متوسط متریال

ارزش خرید خودرو ام وی ام 530

خودرو ام وی ام 530 با مصرف سوخت اقتصادی، هندلینگ نرم، کابین جادار، قدرت خوب پیشرانه و تجهیزات مناسب یک سدان اقتصادی خوب برای خانواده ها ارزیابی می شود. اما افرادی که برای آنها شتاب، سرعت، طراحی و جذابیت خودرو برایشان اولویت دارد باید به فکر گزینه های دیگری در بازار باشند.

جمع بندی خودرو ام وی ام 530

همانطور که گفتیم خودرو ام وی ام 530 یک سدان خانوادگی جمع و جور است که از در طی سال های 1390 تا 1394 توسط مدیران خودرو با پیشرانه دو لیتری تولید و عرضه می شد. این خودرو در حال حاضر در نسخه های دست دوم در بازار کشورمان موجود است و در رده قیمت های اقتصادی به فروش می رود.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو هیوندای i40 یک سدان خوشقواره کره ای است که برای نخستین بار در سال 2011 رونمایی شد و در دو نسخه سدان و استیشن واگن، عرضه می شود که از نظر فنی با یکدیگر مشابه هستند. اما نسخه سدان به علت وزن کمتر از شتاب و سرعت بهتر و صندوق عقب کوچکتری نسبت به نسخه استیشن واگن برخوردار است. هر دو نسخه توسط شرکت آسان موتور وارد بازار داخلی کشورمان شده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی نسخه سدان خودرو هیوندای i40 بپردازیم.

نقد و بررسی خودرو هیوندای i40

خودرو هیوندای i40 طراحی معقول و نسبتا زیبایی دارد که بیشتر مورد پسند خانواده ها قرار می گیرد تا جوانان! در نمای رو به رو، چراغ های کشیده با گرافیک داخلی زیبا و تزیین ال ای دی، دیده می شوند که چهره ای باوقار به خودرو هیوندای i40 بخشیده اند. جلوپنجره ای هیوندای i40 دو تکه بوده و شباهت زیادی به دهان ماهی دارد و مرکز آن پلاک خودرو قرار می گیرد. دو چراغ مه شکن نوک تیز دو طرف سپر نیز هماهنگی خوبی با چراغ های اصلی دارند. در نمای جانبی، شیب ملایم سقف به صندوق عقب به خوبی دیده می شود و یک خط شانه ای که از چراغ عقب تا گلگیر جلو کشیده شده است از سادگی این بخش کاسته است.

در نمای پشت، خودرو هیوندای  i40با آن چراغ های زاویه دارِ زیبا و ال ای دی های به کار رفته در آن، نمای بسیار زیبایی را رقم زده است. یک نوار کرومی براق در لبه پایین صندوق عقب دیده می شود، دو خروجی اگزوز، آنتن کوسه ای و دو چراغ مه شکن از دیگر اجزای این بخش می باشند که هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند.

داخل کابین خودرو هیوندای i40 به روز و مدرن می باشد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 4.2 اینچی لمسی قرار دارد که کنترل تجهیزات و همچنین ارائه اطلاعات را در اختیار راننده قرار می دهد. متریال به کار رفته در داخل کابین از کیفیت خوبی برخوردار بوده و قطعات فلزی به کار رفته در برخی از قسمت ها نمایی لوکس به هیوندای i40 بخشیده است. صندلی ها از روکش چرم بهره مند بوده و ارگونومی خوبی برخوردارند. صندوق عقب نیز معادل 525 لیتر فضا ارائه می کند که برای خانواده های چهار الی پنج نفره بسیار مناسب می باشد.

خودرو هیوندای i40 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 177 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 217 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 9.5 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 212 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.8 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو هیوندای i40 توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی به دست آورد که بسیار امیدوارکننده می باشد.

خودرو هیوندای i40 از امکانات و تجهیزات سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل، سنسور باران، روشنایی جلو با سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ ها و سیستم شستشو مجهز به مه شکن، چراغ های روشنایی در زیر درب ها، دارای سیستم گردش خودکار چراغ ها در پیچ، سانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب، شیشه بالابر جلو و عقب برقی به همراه سیستم قطع کنندگی بالابر، سیستم یخ ضدایی شیشه های جلو، تنظیم برقی آیینه ها به همراه گرمکن، سیستم جمع شوندگی آینه ها به همراه راهنما، صندلی های عقب با روکش چرم و پشت سری های فعال و هوشمند و قابلیت تا شوندگی، دارای کنسول تا شونده میانی و مسیر دسترسی به صندق عقب. صندلی های جلو، سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش چرم، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر، سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک، سیستم خروجی مجزا برای سرنشینان عقب، سیستم کنترل کیفیت هوا، فرمان چرمی چهار شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در دو حالت، ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان می باشد.

مزایا و معایب خودرو هیوندای i40

مزایا

  • طراحی زیبا و جذاب
  • فضای خوب کابین
  • ایمنی بالا
  • تجهیزات رفاهی خوب

معایب

  • بازار دست دوم ضعیف
  • قطعات یدکی کم یاب و گران

ارزش خرید خودرو هیوندای i40

خودرو هیوندای i40 از ویژگی هایی همچون ایمنی بالا، طراحی قابل قبول، فضای خوب کابین و صندوق عقب و تجهیزات رفاهی خوب برخوردار است. اما متاسفانه به علت رقبایی همچون تویوتا کمری و یا هیوندای سوناتا که از شتاب بهتری برخوردارند نتوانسته است آنگونه که باید به فروش بالایی در بازار داخلی کشورمان دست پیدا کند. اما قطعا می تواند به عنوان یک خودرو درون شهری نیاز شما را به یک سدان خانوادگی برطرف نماید.

جمع بندی خودرو هیوندای i40

همانطور که اشاره کردیم خودرو هیوندای i40 یک سدان خوش استیل از کمپانی کره ی جنوبی می باشد که از سال 2012 عرضه آن در دو نسخه سدان و استیشن در بازارهای جهانی شروع شد. این خودرو در هر دو نسخه، توسط آسان موتور وارد بازار داخلی کشورمان شد و هم اکنون در بازار از شرایط دست دوم خوبی برخوردار نمی باشد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند سوبارو یک شرکت خودروسازی ژاپنی است که از سال 1953 میلادی فعالیت خودروسازی خود را آغاز کرد و به عنوان زیر مجموعه ای از برند فوجی محسوب می شود. این در حالی است که برند تویوتا 16 درصد از سهام سوبارو را در اختیار دارد و به عنوان شریک تجاری آن محسوب می شود. لوگوی سوبارو از شش ستاره کنار هم تشکیل شده که ستاره بزرگتر نمایانگر صنایع سنگین فوجی و 5 ستاره دیگر نماد شرکای تابع هستند. خودرو سوبارو فارستر از سری محصولات کراس اوور این کمپانی می باشد که نسل چهارم آن در سال 2014 عرضه و توسط سیف خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شد و به علت تبلیغات ضعیف، نه تنها نتوانست فروش خوبی را به دست آورد، بلکه بسیاری از افراد از وجود این خودرو در کشورمان با خبر نیستند.

نقد و بررسی خودرو سوبارو فارستر

خودرو سوبارو فارستر به واسطه خطوط و زوایای به کار رفته روی آن از چهره ای خشن و تهاجمی برخوردار است که با ماهیت آفرودی آن کاملا هماهنگی دارد. یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای نسبتا کوچک با قاب کرومی و لوگوی سوبارو که از دو طرف، یک نوار پهن نقره ای رنگ آن را احاطه کرده است، دیده می شود. چراغ ها به سمت پایین کشیده شده و زوایایی تیز دارند و گرافیک داخلی آن با ال ای دی تزیین شده است. سپر حالتی اوریب داشته و به سمت داخل و زیر خودرو کشیده شده است. دو طرف سپر نیز دو چراغ مه شکن دایره ای در قابی کرومی دیده می شود.

در نمای جانبی، برآمدگی گلگیرها و خط کشیده شده از چراغ عقب تا درب جلو، کار حجم دهی را انجام داده است. در نمای عقب، طراحی ساده و در عین حال زیبایی را می بینیم. خودرو سوبارو فارستر در نمای پشت حالتی جعبه ای شکل دارد. چراغ های نچندان بزرگ عمودی در لبه صندوق عقب قرار گرفته و اسپویلر شیشه که با ال ای دی خطی تزیین شده، به زیبایی این بخش کمک کرده است. فلاپ پلاستیکی به کار رفته در بخش سپر و نمای جانبی، حالتی اسپرت گونه به خودرو سوبارو فارستر بخشیده است.

طراحی داخل کابین سوبارو فارستر علاوه بر داشتن زیبایی مینیمال، بسیار کاربردی می باشد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 6 اینچی لمسی با وضوح بالا قرار دارد که کنترل تجهیزات و اطلاعات را در اختیار راننده قرار می دهد. کنسول مرکزی جمع و جور بوده و اجزای آن در کنار یکدیگر به خوبی چیده شده اند. دکمه های کنترل صوتی نیز روی فرمان قرار دارد که دسترسی را برای راننده راحت می کند. متریال به کار رفته در داخل کابین با کیفیت بوده و صندلی ها از روکش چرم می باشند. فضای سروگردن و زانو برای سرنشینان در هر دو ردیف خوب ارزیابی می شود.

خودرو سوبارو فارستر مجهز به یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 170 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 235 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته به هر چهار چرخ منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.2 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 185 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 9.3 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خوردو سوبارو فارستر از نظر ایمنی در تست تصادفات موسسه یورو انکپ توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

از امکانات و تجهیزات خودرو سوبارو فارستر می توان به سیستم کروز کنترل هوشمند، دوربین دید عقب، سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها، روشنایی عقب ال ای دی به همراه مه شکن، سیستم تنظیم ارتفاع روشنایی جلو، دارای مه شکن، تنظیم اتوماتیک نور چراغ ها، سانروف با قابلیت تنظیم در چهار حالت، سیستم ایمنی تصادف، سقف پانوراما، آیینه های جانبی به همراه تنظیم برقی دارای راهنما، صندلی های عقب با روکش چرم، دارای پشت سری فعال و هوشمند، صندلی های جلو با سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، دارای روکش چرم، صندلی راننده با تنظیم برقی، سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر، کنترل اتوماتیک دوگانه به همراه کانال جداگانه برای سرنشینان عقب، فرمان سه شاخه لوکس و اسپرت به همراه تنظیم تلسکوپی در دو حالت برقی، ریموت کنترل صوتی و تلفن همراه از روی غربیلک فرمان با روکش چرمی و گرمکن اشاره کرد.

قیمت خودرو سوبارو فارستر

خودرو سوبارو فارستر در تاریخ 25 فروردین 1399 در بازار حدود 620 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو سوبارو فارستر

مزایا

  • طراحی هیجان انگیز
  • سواری نرم
  • ایمنی بالا
  • امکانات و تجهیزات خوب
  • توانایی خوب آفرود

معایب

  • مصرف بالای سوخت
  • قیمت بالا
  • شتاب پایین
  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • بازار دست دوم ضعیف

ارزش خرید خودرو سوبارو فارستر

خودرو سوبارو فارستر از امکانات و تجهیزات مناسب، ایمنی بالا، توانایی خوب آفرود، طراحی خوب و سواری نرم برخوردار است که در صورت خدمات پس از فروش خوب شرکت وارد کننده و قطعات یدکی دردسترس می توانست فروش بسیار خوبی را در بازار کشورمان نصیب خود نماید. علاوه بر این، خودرو سوبارو فارستر در بازار کشورمان به علت تعداد محدودی عرضه، از قیمت بالا و بازار دست دوم ضعیفی برخوردار است.

جمع بندی خودرو سوبارو فارستر

همانطور که گفتیم، خودرو سوبارو فارستر یک کراس اوور جمع و جور ژاپنی است که با وجود پشت سر گذاشتن چهار نسل، از وضعیف خوبی در بازار داخلی کشورمان برخوردار نیست و نام غریبی دارد که شاید به خاطر تبلیغات ضعیف سیف خودرو نماینده محصولات سوبارو در ایران باشد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت سانگ یانگ یک کمپانی کره ای خودروسازی است که در سال 1954 در کره جنوبی تاسیس شد. این شرکت تا مرز ورشکستگی پیش رفت تا اینکه توسط شرکت ماهیندرای هند در سال 2010 خریداری شد. خودرو سانگ یانگ اکتیون از سری محصولات کراس اوور این کمپانی به شمار می رود که برای نخستین بار در سال 2008 رونمایی شد و در سال های 2010 و 2012 تغییراتی روی آن اعمال گشت. خودرو سانگ یانگ اکتیون نسخه قدیم و همچنین نیو اکتیون که در سال 2014 عرضه شد، توسط رامک خودرو به بازار داخلی کشورمان راه پیدا کرد و متاسفانه نتوانست فروش خوبی را تجربه نماید. شاید جالب باشد، بدانید که خودرو اکتیون اسپرت نیز نسخه وانت این کراس اوور می باشد که در بازارهای جهانی وجود دارد.

نقد و بررسی خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون

خودرو نیو اکتیون در نمای رو به رو نسبت به نمونه های قدیمی، دست خوش تغییرات زیادی شده است. در این نسخه ما جلو پنجره ای دو تکه ی مشبک را می بینیم که فاصله موجود میان آن ها، محل نصب پلاک خودرو می باشد. چراغ های چند ضلعی بزرگ، حالتی تهاجمی به سانگ یانگ نیو اکتیون داده است. بخش پلاستیکی یا همان فلاپ سپر و جلو پنجره ای که دور تا دور خودرو نیز دیده می شود، نمایی اسپرت به این کراس اوور داده و دو چراغ مه شکن بزرگ نیز دو طرف سپر دیده می شوند. به طور کلی در نمای رو به روی خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون نسبت به نسخه های قدیمی، با چهره ای به روزتر و جوان پسندانه تری رو به رو هستیم.

در نمای جانبی، برآمدگی بالای گلگیر ها و خطوط به کار رفته روی بدنه، نقش حجم دهی را ایفا کرده است و روف ریل نیز نمای اسپرتی را به این کراس اوور بخشیده است. در نمای عقب، شیب تند شیشه عقب و حالت مربعی بودن صندوق با یکدیگر هماهنگی ندارد و نمای عجیبی را به وجود آورده است که خیلی مورد استقبال خریداران قرار نگرفته است. اسپویلر روی شیشه و دو خروجی اگزوز و آنتن از دیگر اجزای این بخش می باشند.

طراحی داخل کابین خودرو سانگ یاتک نیو اکتیون کمی شلوغ به نظر می رسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر و دو دریچه هوای عمودی بزرگ با قاب کرومی و دکمه های چرخشی کنترلی دیده می شود. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد، خشک بوده و قطعات فلزی در بخشی از قسمت ها نمای اسپرتی را به وجود آورده است. صندلی ها از پوشش چرم بهره مند هستند و راحت به نظر می رسند. در ردیف جلو فضای کافی برای زانو و سروگردن سرنشینان وجود دارد. اما در ردیف دوم به علت شیب سقف ممکن است برای افراد قد بلند کمی آزاردهنده باشد.

خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون مجهز به یک پیشرانه تنفس طبیعی 2.3 لیتری می باشد که قادر است نیرویی معادل 148 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 214 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده تیپ ترونیک 6 سرعته به هر چهار چرخ منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 14.1 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت و خیال طرفدارانش را از بابت ایمنی راحت نماید.

خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون از تجهیزات و امکاناتی نظیر گیربکس 6 سرعته خودکار، سیستم فعال محافظت از واژگونی، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی، سنسور عقب، سیستم قفل شدن خودکار درب ‌ها در سرعت بالا، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ های جلو، آینه ‌های الکتروکرومیک، سنسور باران، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع خودکار با کنترل رطوبت هوا، آینه‌ های جانبی مجهز به گرمکن و با قابلیت تاشوندگی برقی، سانروف، روکش چرمی صندلی ‌ها، گرمکن صندلی‌ های جلو، سنسور نور، شیفتر تعویض دنده روی فرمان و رینگ آلومینیومی 18 اینچی بهره مند می برد.

قیمت خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون

خودرو سانگ یانگ نیواکتیون در تاریخ 23 فروردین سال 1399 در بازار دست دوم بسته به آپشن و کارکرد حدود 350 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون

مزایا

  • 5 ستاره ایمنی
  • قابلیت آفرود
  • سواری نرم
  • امکانات مناسب

معایب

  • شتاب بسیار پایین
  • طراحی نچندان زیبا
  • کیفیت متوسط
  • قطعات یدکی گران
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • مصرف بالای سوخت

ارزش خرید خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون

خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون در بازار داخلی کشورمان به صورت دست دوم قابل خریداری است که هنگام خرید باید از سلامت فنی آن کاملا مطمئن شد. این خودرو به نسبت رغبای ژاپنی از قیمت پایین تری برخوردار است و برای افرادی که به آفرود علاقه مند هستند می تواند گزینه مناسبی ارزیابی شود. فراموش نکنید مصرف بالای سوخت و شتاب کم این کراس اوور کره ای، ممکن است کمی شما را دلزده نماید. اما به خوبی از پس مسیرهای ناهموار بر می آید و با ابعاد کوچکی که دارد می تواند نیاز شما را جهت استفاده درون شهری برطرف نماید. از رقبای این خودرو می توان به میتسو بیشی ASX، هیوندای توسان و کیا اسپورتیج اشاره کرد که از بازار دست دوم و خدمات پس از فروش بهتری برخوردار هستند.

جمع بندی خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون

همانطور که گفتیم، خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون یک کراس اوور جمع و جور کره ای است که توسط رامک خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شده است و در دو نسخه لاکچری و کامفورت در نسخه های دست دوم به فروش می رسد. این خودرو از قابلیت آفرود خوب، ایمنی بالا و تجهیزات قابل قبولی برخوردار بوده ولی بازار دست دوم خوبی ندارد، شتاب پایین و هزینه بالای قطعات نیز از دیگر مشکلات خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون می باشد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو مرسدس بنز GLA 45 از سری محصولات کراس اوور لوکس کمپانی آلمانی مرسدس بنز می باشد که برای نخستین بار در سال 2013 رونمایی شد. این خودرو به واسطه موتور پرقدرت و طراحی زیبا، محبوبیت بالایی در بازارهای جهانی توانسته است کسب نماید. اما از این خودرو لوکس متاسفانه، تعداد کمی در بازار داخلی کشورمان موجود می باشد و از قیمت بسیار بالایی نیز برخوردار است که تنها طبقه خاصی از افراد جامعه قادر به خریداری آن هستند.

نقد و بررسی خودرو مرسدس بنز GLA 45

خودرو مرسدس بنز GLA 45 از زبان طراحی جدید مرسدس بنز بهره می گیرد. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای با دو نوار نسبتا پهن کرومی و لوگوی مرسدس بنز با ابعاد بزرگ در مرکز آن دیده می شود که چهره ای قدرتمند به GLA 45 بخشیده است.چراغ ها با لبه های زاویه دار و تیز به سمت پایین کشیده شده اند و زیبایی خاصی را به وجود آورده است. سپر سه تکه با ورودی های هوای مشبک مشکی رنگ چهره ای اسپرت به GLA 45 داده است. خطوط به کار رفته روی کاپوت نیز نقش حجم دهی را به خوبی ایفا کرده است.

در نمای جانبی خودرو مرسدس بنز GLA 45 روف ریل، شیب اندک سقف ردیف دوم، گوشه های چراغ های جلو و عقب، سپر ده پر و خطوط روی بدنه که کار حجم دهی را انجام داده است، به خوبی دیده می شود و نمای زیبایی از یک کراس اوور را به نمایش گذاشته است. در نمای عقب، اسپویلر شیشه، دو خروجی اگزوز، شیب درب صندوق عقب به همراه شیشه، سپر اسپرت، چراغ های ذوزنقه ای دو تکه و یک نوار کرومی براق میان چراغ ها از اجزای تشکیل دهنده این بخش می باشد.

داخل کابین خودرو بنز GLA 45 نمای آشنایی را می بینیم که در سایر رده هایش به کار رفته است. دریچه های هوای دایره ای چرخشی با قاب کرومی از ویژگی های زبان طراحی مرسدس بنز می باشد که نمایی اسپرت را به کابین می دهد. متریال به کار رفته در کابین مرغوب بوده و در میانه داشبورد یک بخش براق وجود دارد که به لوکس بودن کابین کمک کرده است. یک نمایشگر 7 اینچی به همراه ماوس قرار دارد که کنترل تجهیزات و اطلاعات را در اختیار راننده قرار می دهد. فضای صندلی های جلو برای سرو گردن و زانو سرنشینان مناسب بوده و ردیف دوم متوسط ارزیابی می شود. فضای صندوق عقب با 422 لیتر فضا، برای یک کراس اوور کمی کوچک و اگر این خودرو را هاچ بک در نظر بگیریم، خوب به نظر می رسد.

خودرو مرسدس مجهز به یک پیشرانه بسیار قدرتمند 2 لیتری توربو شارژ ساخت کمپانی AMG است که نسخه 2017 آن یکی از قدرتمند ترین پیشرانه های ساخته شده در جهان به شمار می آید که قادر است نیرویی معادل 381 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 475 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه 7 سرعته به هر چهار چرخ منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 4.4 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 250 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 7.4 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 اعلام شده است. خودرو مرسدس بنز GLA 45 در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است که نشان از امنیت بالای این خودرو دارد.

از امکانات و تجهیزات خودرو مرسدس بنز GLA 45 می توان به سنسور فاصله سنج جلو و عقب، رادار نقطه کور، کروز کنترل همراه با رادار، ترمز برقی، چراغ های عقب از نوع ال ای دی به همراه مه شکن، چراغ های جلو مجهز به ال ای دی و سیستم چرخش در پیچ ها، دی لایت، سیستم روشن کردن خودکار چراغ ها، سقف جیر، سقف شیشه ای پاناروما، شیشه های برقی اتوماتیک، آینه های جانبی برقی دارای گرمکن، تاشوی برقی، راهنمای روی آینه، صندلی های عقب دارای استراحت گاه برای دست به همراه جالیوانی، صندلی های جلو چرمی همراه تنظیمات در 12 حالت به صورت برقی دارای مموری هر دو صندلی جلو، دارای گرمکن صندلی، فرمان برقی، کلید های کنترل سیستم صوتی و پدال های تعویض دنده در پشت فرمان اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو مرسدس بنز GLA 45

مزایا

  • طراحی زیبا
  • رانندگی اسپرت
  • تجهیزات فراوان
  • موتور پر قدرت
  • هندلینگ عالی
  • کیفیت بالای ساخت
  • شتاب و سرعت عالی
  • برند معتبر
  • ایمنی بالا

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • هزینه بالای نگهداری
  • قطعات یدکی کم یاب
  • فضای کوچک بار
  • فضای کم ردیف دوم

ارزش خرید خودرو مرسدس بنز GLA 45

اگر به دنبال یک کراس اوور لوکس از یک کمپانی معتبر هستید که ویژگی هایی از جمله امکانات زیاد، ایمنی بالا، شتاب و سرعت عالی، طراحی زیبا، پیشرانه قدرتمند و سواری اسپرت را برای شما به ارمغان بیاورد. بدون شک باید به سراغ خودرو مرسدس بنز GLA 45 بروید تا از یک پکیج کامل بهره مند شوید. اما در نظر داشته باشید این خودرو در مقایسه با رقبایش از فضای کمتری در بخش صندوق بار و ردیف عقب برخوردار بوده که ممکن است برای شما کمی آزاردهنده باشد. همچنین اگر شرایط گارانتی و هزینه های نگهداری برای شما از اولویت های مهم است. باید بگوییم که این خودرو باتوجه به شرایط موجود در کشور، ارزش خرید خود را از دست می دهد. از رقبای خودرو مرسدس بنز GLA 45 می توان به بی ام و X1 و آئودی Q2 اشاره کرد.

جمع بندی خودرو مرسدس بنز GLA 45

هماهنطور که گفتیم خودرو مرسدس بنز GLA 45 یک کراس اوور جمع و جور لوکس است که با دو نسخه پایه و تقویت شده از کمپانی AMG به بازار آمده است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه دولیتری توربو شارژ قدرتمند است که از شتاب بسیار بالایی نیز برخوردار است. خودرو مرسدس بنز GLA 45 از ایمنی بالا، امکانات بسیار و سواری لذت بخشی بهره می برد. اما متاسفانه به تعدادکم و قیمت بسیار بالایی در بازار داخلی کشورمان به فروش می رسد که ارزش خرید آن را پایین آورده است.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. یکی از محصولات سدان شرکت چینی جک که برای نخستین بار در سال 2011 تولید شد، جک J5 نام دارد. این خودرو مانند سایر محصولات دیگر جک که توسط کرمان موتور نماینده محصولات این برند در ایران، عرضه می شود، در سال 1393 وارد بازار ایران شد و عرضه آن تا سال 1396 ادامه داشت. در طی این سال ها، خودرو جک J5 توانست توجه مخاطبان را به خوبی به خود جلب و فروش بالایی را تجربه نماید. این خودرو با دو پیشرانه 1.8 لیتر اتوماتیک و 1.5 لیتر دستی در بازار عرضه شد. در این مقاله قصد داریم به بررسی تسخه اتوماتیک که به پیشرانه قدرتمند تری نیز مجهز است، بپردازیم.

نقد و بررسی خودرو جک J5 اتوماتیک

خودرو جک J5 توسط کمپانی ایتالیایی پینین فارینا طراحی شده است که در عین سادگی، زیبایی و هماهنگی در اجزای آن دیده می شود. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای نسبتا کوچک مشبک با لوگوی جک در مرکز و دو خط افقی کرومی در دو طرف آن قرار گرفته، دیده می شود. چراغ های اصلی زاویه دار با گرافیک داخلی زیبا، چهره ای مرموز به جک J5 داده است. یک سپر مشکی نسبتا کوچک و دو مه شکن دایره ای در قابی مشکی دیده می شود. به طور کلی خودرو جک J5 نمایی عضلانی داشته و از خطوط زاویه دار کمی در طراحی خود بهره برده است.

درنمای کنار، طراحی بسیار ساده انجام شده و تنها یک خط ممتد از چراغ عقب تا گلگیر جلو دیده می شود. در نمای عقب چراغ هایی به شکل برگ که قسمتی از آن روی صندوق و قسمت دیگر آن روی بدنه قرار دارد و میان چراغ ها یک نوار نسبتا پهن کرومی چراغ ها را به یکدیگر متصل کرده است.

با وارد شدن داخل کابین خودرو جک J5 با فضای بزرگی رو به رو هستیم که برای زانو و سروگردن سرنشینان در هر دو ردیف، کافی می باشد. داشبورد از پلاستیک خشک ساخته شده که انتظار بیشتری از یک خودرو اقتصادی چینی نمی رود. دکمه های کنترل صوتی، بر روی فرمان نیز تعبیه شده اند که دسترسی را آسان تر می کنند. فلز به کار رفته در داخل کابین نیز نمایی اسپرت به کابین داده است. بخش صندوق عقب نیز معادل 415 لیتر فضا در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

خودرو جک J5 اتوماتیک مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر ساخت میتسوبیشی است که قادر است نیرویی معادل 141 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 165 نیوتن تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.5 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به دست بیاورد 175 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو خودرو جک J5 اتوماتیک توانسته است از موسسه تست تصادف چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

از امکانات و تجهیزات خودرو جک J5 اتوماتیک می توان به صندلی جلو با قابلیت تنظیم در 8 جهت، تنظیم دستی پشت سری، سیستم کنترل باد لاستیک ها، کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان، سیستم خنک کننده روغن گیربکس اتوماتیک، کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده، کمربند ایمنی سرنشینان عقب، کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع، سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ خطر لادری (چهار درب)، رینگ اسپورت آلومینیومی، چراغ جلو و عقب هالوژن، شیششه بالابر جلو و عقب برقی، آینه جانبی برقی، صندلی و روکش فرمان چرمی، تنظیم نور صفحه کیلومتر، آنتن شیشه ای، آینه جانبی دارای گرمکن، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه مطبوع خودکار، گرمکن شیشه عقب و سنسور دنده عقب اشاره کرد.

قیمت خودرو جک J5 اتوماتیک

خودرو جک J5 اتوماتیک در تاریخ 19 فروردین 1399 در بازار بسته به نوع سال و آپشن حدود 140 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو جک J5 اتوماتیک

مزایا

  • عملکرد خوب فنی
  • سواری نرم
  • ایمنی خوب
  • طراحی قابل قبول
  • تجهیزات خوب

معایب

  • نفوذ صدا به داخل کابین
  • کیفیت نچندان خوب مونتاژ
  • مصرف سوخت بالا
  • شتاب پایین

ارزش خرید خودرو جک J5 اتوماتیک

خودرو جک J5 اتوماتیک در حال حاضر در نمونه های دست دوم در بازار قابل خریداری است و از میان دو نسخه اتوماتیک و دنده ای آن، نسخه اتوماتیک که به پیشرانه قوی تری مجهز است، طرفدار بیشتری نیز دارد. خودرو جک J5 اگر توقف تولید و کمبود قطعات آن نبود، می توانست یکی از سدان های ارزشمند در بازار کشورمان باشد اما متاسفانه به خاطر شرایط موجود، از بازار دست دوم خوبی برخوردار نیست و ممکن است به هنگام فروش با افت قیمت مواجه شود. از رقبای این خودرو می توان به برلیانس H330، ام وی ام 550، بسترن B50 و دنا پلاس اشاره کرد.

جمع بندی خودرو جک J5 اتوماتیک

خودرو جک J5 یک سدان چینی از برند جک می باشد که چند سالی است در خیابان های کشورمان تردد می کند و به عنوان خودروهای اقتصادی توجه مردم را به خود جلب کرده است. کرمان موتور نماینده محصولات برند جک توانسته است، علاوه بر کسب اعتماد مردم به این برند چینی، فروش خوبی را نیز با این محصولات به دست آورد. اما بعد از توقف تولید خودرو جک J5 کمی از بازار داغ آن کاسته شده و مردم بیشتر تمایل به خرید خودروهایی دارند که علاوه بر یافتن قطعات، به هنگام فروش، آنها را متوجه ضرر و زیان نکند.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو هیوندای سنتنیال از سری سدان های لوکس سایز بزرگ کمپانی کره ای هیوندای می باشد که برای نخستین بار در سال 1999 با نام ایکواس به معنی «اسب»، رونمایی شد. نسل دوم این خودرو در سال 2009 با تغییرات زیادی که پیدا کرده بود وارد بازار های جهانی شد. این خودرو توسط آسان موتور در طی سال های 2011 تا 2013 به بازار داخلی کشورمان راه پیدا کرد. تولید خودرو هیوندای سنتنیال سرانجام در سال 2016 با تاسیس برند جنسیس متوقف شد. در ادامه نگاه مختصری به خودرو هیوندای سنتنیال که وارد بازار داخلی کشورمان شده است، می اندازیم و آن را از ابعاد مختلفی بررسی می کنیم.

نقد و بررسی خودرو هیوندای سنتنیال

خودرو هیوندای سنتنیال نسل دوم، بسیار زیبا و شیک طراحی شده و طراحی آن نماینده خوبی از یک سدان گران قیمت و لوکس می باشد. همانطور که مشاهده می کنید، شباهت های زیادی میان این خودرو و هیوندای جنسیس وجود دارد. زیرا خودرو هیوندای سنتنیال از همان پلتفرم جنسیس استفاده کرده است. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای با چهار ردیف افقی کرومی دیده می شود که نمایی لوکس به هیوندای سنتنیال داده است. چراغ های اصلی نوک تیز با گرافیکی زیبا به همراه تزیین چراغ های ال ای دی نقطه ای، نقش زیادی در جذاب تر کردن این کره ای خوشقواره داشته است. سپر از سه بخش مجزا تشکیل شده و دو چراغ مه شکن دو طرف آن دیده می شود.

درنمای جانبی، خطوط به کار رفته بر روی بدنه، کار حجم دهی را انجام داده است. در نمای عقب طراحی محافظه کارانه ای را می بینیم و بیشتر با نمایی ساده و المان هایی همچون چراغ های ال ای دی نقطه ای، دو خروجی اگزوز با قاب کرومی و یک نوار فلزی افقی بر روی درب صندوق عقب دیده می شود و با یکدیگر هماهنگی دارند.

خودرو هیوندای سنتنیال مجهز به یک پیشرانه 4.7 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 366 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 438 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 8 سرعته به چرخ های عقب منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 7 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 250 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 14.7 لیتر در 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو هیوندای سنتنیال توانسته است در تست موسسه NHTSA 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است.

امکانات و تجهیزات خودرو هیوندای سنتنیال شامل سنسور پارک جلو و عقب، مجهز به سیستم راهنمایی پارک، سیستم پارک هوشمند خودرو، دوربین نقطه کور جلو و عقب با قابلیت نمایش تصاویر به صورت رنگی، مجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها، چراغ های عقب ال ای دی طیفی به همراه مه شکن، چراغ های جلو، سیستم گردش چراغ ها در پیچ ها، مجهز به چراغهای زنون، دارای سیستم شتشو، دارای مه شکن، مجهز به چراغ های روشنایی در زیر درب ها، سانروف با قابلیت تنظیم در چهار حالت، تنظیم برقی تمام پنجره ها، پنجره های عقب مجهز به سیستم پرده برقی جهت کاهش شدت نور، بخار زدای اتوماتیک شیشه ها، مجهز به شیشه های لمینیتد پنج لایه با قابلیت اکوستیک و سولار، پرده برقی شیشه عقب، سیستم یخ زدای برف پاک کن، آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب، آینه های خارجی با حالت الکترو کرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای ال ای دی، دارای چراغ های روشنایی بر روی آینه ها می باشد.

از سایر تجهیزاتی که خودرو هیوندای سنتنیال در اختیار شما قرار می دهد می توان به صندلی های عقب با روکش چرم، پشت سری فعال و هوشمند، سیستم گرمکن و سرد کن، صندلی اشخاص ویژه VIP با قابلیت تنظیم برقی قوس کمر و ساق پا، مجهز به میز تاشونده، دسترسی به امکانات ویژه به وسیله پانل کنترل مرکزی که در کنسول میانی قرار دارد، مجهز به ماساژور با قابلیت تنظیم در دو حالت، قابلیت تنظیم ارتفاع پشت سری، مجهز به مانیتور، صندلی های جلو با روکش چرم، پشت سری فعال و هوشمند، سیستم گرمکن و سرد کن، سیستم تهویه مطبوع دوگانه برای سرنشینان جلو و سیستم تهویه مطبوع دوگانه برای سرنشینان عقب، کانالهای تهویه هوا بر روی ستون ها و کنسول میانی، سیستم کنترل کیفیت هوا، فیلتر هوا داخل اتاق و مجهز به سنسورهای کنترل دمای هوای اتاق برای جلو و عقب اشاره کرد.

قیمت خودرو هیوندای سنتنیال

خودرو هیوندای سنتنیال در تاریخ 19 فروردین در بازار کشورمان حدود یک میلیارد تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو هیوندای سنتنیال

مزایا

  • امکانات و تجهیزات فراوان
  • پیشرانه قوی
  • شتاب بالا
  • سواری خوب
  • کیفیت بالای متریال
  • طراحی خوب
  • فضای بزرگ کابین

معایب

  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • قیمت بسیار بالا
  • قطعات یدکی گران
  • مصرف بالای سوخت

ارزش خرید خودرو هیوندای سنتنیال

خودرو هیوندای سنتنیال از یک پیشرانه قوی، طراحی شیک، امکانات خوب، سواری لذت بخش و ایمنی بالا برخوردار است. اما به علت قدیمی بودن و همچنین نبود نسخه های صفر کیلومتر در بازار کشورمان، تنها در نسخه های دست دوم قابل خریداری است. از این رو هنگام خرید باید از سلامت فنی آن مطمئن شوید. البته این خودرو با مصرف بالای سوخت و قیمت بالای قطعات یدکی، هزینه های زیادی را بر دستان شما قرار خواهد داد. اما به عنوان یک خودرو لوکس نسبت با سایر برندهای لوکس در بازار، قیمت پایین تری دارد و می تواند نیاز شما را برطرف نماید. از رقبای این خودرو می توان به لکسوس LS و آئودی A8 اشاره کرد.

جمع بندی خودرو هیوندای سنتنیال

همانطور که در بالا اشاره کردیم، خودرو هیوندای سنتنیال یک سدان سایز بزرگ لوکس از کمپانی کره ای هیوندای است که برای نخستین بار در سال 1999 رونمایی شد و تا کنون سه نسل را پشت سر گذاشته است. این خودرو در سال های 2011 تا 2013 با پیشرانه قدرتمند 4.7 لیتر توسط آسان موتور وارد بازار داخلی کشورمان شد و هم اکنون در نسخه های دست دوم با قیمت بسیار بالایی خرید و فروش می شود. اگرچه خودرو هیوندای سنتنیال یک محصول لوکس تلقی می شود اما نسبت به برندهای لوکس آلمانی از قیمت پایین تری برخوردار است.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. محصولات ژاپنی نیسان همواره در دنیا به عنوان محصولاتی با کیفیت شناخته می شوند. از جمله در کشور ما این برند با نیسان آبی در ذهن تداعی می شود که همواره حس قدرت را به مخاطب القا می نماید. خودرو نیسان مورانو یکی از محصولات کراس اوور سایز متوسط این کمپانی به شمار می رود که برای نخستین بار در سال 2002 رونمایی شد و در سالهای 2008 و 2013 مجددا طراحی و وارد بازار شد. خودرو نیسان مورانو یکی از محبوب ترین محصولات نیسان در بازارهای جهانی محسوب می شود که در ایران نیز نسل دوم آن توانست پارس خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شود.

نقد و بررسی خودرو نیسان مورانو

بدنه خودرو نیسان مورانو در همان نگاه اول بسیار عضلانی و پرقدرت دیده می شود. این خودرو از نگاه بسیاری از افراد زیبا نبوده و یکی از دلایلی که باعث شد مورانو نتواند فروش خوبی در بازار داخلی کشورمان به دست آورد، همین طراحی زمخت و کمی عجیب آن عنوان شده است. در نمای رو به روی نیسان مورانو که بسیار هم بحث برانگیز است، شاهد یک جلو پنجره ای فلزی با نوارهای عمودی و اریب نسبتا پهن هستیم که در مجموع مانند بال های باز شده ی یک عقاب به نظر می رسند که به چراغ های چند ضلعی زاویه دار مورانو متصل شده است. همچنین لوگوی نیسان را در یک صفحه مشبک مشکی رنگ در بخش مرکزی جلو پنجره ای  مشاهده می کنیم. فاصله بین جلوپنجره ای و سپر، حالتی برآمده و پف شده دارد که نمایی عضلانی به خودرو نیسان مورانو بخشیده است. دو طرف سپر چراغ های مه شکن دایره ای نیز با طراحی قدیمی دیده می شوند.

در نمای جانبی برآمدگی گلگیرها و خطوط پایین درب ها نقش حجم پردازی را انجام داده اند. در نمای عقب خودرو نیسان مورانو طراحی جذاب تری نسب به نمای رو به رو می بینیم. یک اسپویلر روی شیشه عقب قرار داردکه نمایی اسپرت به مورانو داده است. چراغ های بزرگ و نوک تیز دو تکه را می بینیم که قسمتی از آن روی بدنه و قسمتی دیگر روی درب صندوق عقب قرار گرفته است. دو خروجی اگزوز و دو چراغ خطی مه شکن نیز در بخش پایین دیده می شود.

کابین خودرو نیسان مورانو کمی سنتی و قدیمی طراحی شده است و از المان های جذاب و زیبا کاملاُ دور است. داشبورد طراحی ساده ای داشته و در مرکز آن، میان دو دریچه هوا یک نمایشگر 7 اینچی چند منظوره قرار دارد که اطلاعات را به راننده نشان می دهد. متریال به کار رفته در کابین از کیفیت خوبی برخوردار بوده و در برخی از قسمت ها فلز نقره ای به کار رفته است.

خودرو نیسان مورانو از یک پیشرانه قدرتمند 3.5 لیتری 6 سیلندر بهره می برد که قادر است نیرویی معادل 256 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 336 نیوتون متر در 4400 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته به هر چهار چرخ منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 8.9 ثانیه بوده که با توجه به وزن 1.8 تنی آن شتاب خوبی به نظر می رسد، همچنین از حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت بهره می برد. خودرو نیسان مورانو توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 4 ستاره ایمنی دریافت نماید.

از امکانات و تجهیزات خودرو نیسان مورانو می توان به کروز کنترل، روشن و خاموش شدن خودرو توسط دکمه استارت، سنسور باران با کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها، سنسور دنده عقب (سنسور پارک)، سیستم چراغ ال ای دی به همراه مه شکن، چراغ های زنون به همراه روشن و خاموش شدن اتوماتیک و تنظیم ارتفاع خودکار به همراه سیستم شستشو، سیستم مه شکن، سقف تمام شیشه ای، سانروف، بالابر تمام شیشه ها برقی، سیستم آینه ها تا شونده خودکار به همراه گرمکن، صندلی های جلو پشت سری فعال شونده، دارای سیستم تنظیم برقی و گرمکن، دارای سیستم حافظه برای تنظیم صندلی، کنترل اتوماتیک و سیستم دوگانه تهویه هوا، سیستم حافظه برای تنظیم غربیلک فرمان اشاره کرد.

قیمت خودرو نیسان مورانو

خودرو نیسان مورانو در تاریخ 18 فروردین 1399 در بازار حدود 300 تا 400 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرو نیسان مورانو

مزایا

  • پیشرانه قوی
  • شتاب و سرعت خوب
  • هندلینگ خوب
  • ایمنی خوب
  • کیفیت خوب سواری

معایب

  • استهلاک بالا
  • قطعات یدکی کم یاب
  • هزینه بالای نگهداری
  • مصرف بالای سوخت
  • گزارش از مشکلات گیربکس

ارزش خرید خودرو نیسان مورانو

خودرو نیسان مورانو باوجود کیفیت بالای ساخت، برند معتبر، ایمنی خوب، سواری لذت بخش و پیشرانه قوی، معایبی دارد که ممکن است شما را از خرید منصرف نماید. بزرگترین مشکل خودروهای قدیمی در ایران از جمله خودرو نیسان مورانو شاید هزینه بالای قطعات این خودرو باشد، آن هم در صورتی است که بتوانید آنها را در بازار بیابید! در برخی از نمونه های خودرو نیسان مورانو گله هایی از گیبرکس وجود دارد که به نظر عده ای، این گزارش ها در نمونه های مونتاژی دیده می شود و نه نسخه های وارداتی! مورد بعدی، مصرف بالای سوخت نیسان مورانو است که هزینه های زیادی را روی دست شما خواهد گذاشت. در هر صورت این تصمیم با شما است که بخواهید از یک خودرو با کیفیت اما پر هزینه استفاده نمایبد یا به دنبال خودروهای کره ای یا چینی کم مصرف و به روز باشید. از رقبای این خودرو می توان به خودروهای هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و هیوندای توسان اشاره کرد.

جمع بندی خودرو نیسان مورانو

همانطور که در مقاله اشاره کردیم، خودرو نیسان مورانو از خانواده کراس اوورهای محبوب کمپانی معتبر نیسان می باشد که از سال 2002 در حال تولید می باشد. خودرو نیسان مورانو از پیشرانه قوی، امنیت خوب، طراحی قابل قبول، شتاب و سرعت بالایی برخوردار است ولی معایبی نیز دارد که در بالا به آن اشاره شد. به طور کلی خرید این خودرو بستگی به هدف شما و اولویت های شما دارد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو ام جی 350 از سری محصولات سدان کمپانی ام جی می باشد که اصالتا انگلیسی ولی تحت کنترل چینی ها تولید و عرضه می شود. این خودرو برای نخستین بار در سال 2009 در شانگهای معرفی و یک سال بعد یعنی در سال 2010 به بازار عرضه شد. این محصول در خارج از چین با نام تجاری ام جی 350 و در بازار چین با نام Roewe 350 شناخته می شود. خودرو ام جی 350 توسط مدیا موتور نماینده محصولات ام جی در ایران، به کشورمان وارد و پس از مدت کوتاهی عرضه آن متوقف شد.

نقد و بررسی خودرو ام جی 350

خودرو ام جی 350 از زبان طراحی اصیل ام اجی بهره می برد که در سایر سدان های این کمپانی قابل مشاهده است، بخصوص در بخش جلوپنجره ای که نماد پرنده را دارد. همانطور که اشاره کردیم جلوپنجره ای با نوارهای کرومی براق افقی، مانند بال های گشوده شده عقاب می ماند که تا چراغ های نوک تیز کشیده شده است. خودرو ام جی 350 مانند سایر برادرهایش حالتی عضلانی داشته تا حالت زاویه دار و خشن. در بخش پایین نیز یک سپر باریک شبیه لبخند با دریچه هوای مشکی رنگ قرار دارد که دو طرف آن دو چراغ مه شکن قرار گرفته است.

در نمای کنار خودرو ام جی 350 یک خط ممتد را مشاهده می کنیم که تقریبا از گلگیر جلو شروع شده و با گذشتن از دستگیره درها به چراغ های عقب متصل شده است و از سادگی این بخش کاسته است. در نمای عقب چراغ های دو تکه که قسمتی از آن روی بدنه و قسمتی دیگر بر روی درب صندوق عقب قرار گرفته است و یک نوار نقره ای رنگ، آن ها را به یکدیگر وصل کرده است.

داخل کابین خودرو ام جی 350 مانند ظاهر آن ساده و اقتصادی به نظر می آید. شما به هیچ عنوان با کابین لوکس و طراحی پیچیده ای رو به رو نیستید. داشبورد طراحی نسبتا ساده ای داشته و یک نمایشگر 7 اینچی فول اچ دی در مرکز آن قرار دارد که اطلاعات را در اختیار راننده قرار می دهد. پلاستیک به کار رفته در ساخت برخی از قسمت ها خشک بوده و از متریال مرغوبی بهره نبرده است که انتظار بیشتری از یک خودرو نسبتا اقتصادی نمی رود. قطعات فلزی به کار رفته در برخی از بخش ها مانند غربیلک فرمان، دستگیره درب ها و سردنده به ایجاد نمایی بهتر کمک کرده است. فضا برای سرو گردن و پاها در هر دو ردیف مناسب بوده و صندلی های راحت با روکش چرم حس خوبی را به سرنشینان القا می کند.

خودرو ام جی 350 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر است که قادر است نیرویی معادل 107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 135 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 12 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 185 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو ام جی 350 توانسته است در تست تصادفات موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

تجهیزات و امکانات خودرو ام جی 350 شامل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم تهویه مطبوع و کانال تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم تصفیه هوای داخل کابین، غربیلک فرمان سه شاخه اسپرت، سنسور حساس به سرعت، قابلیت تنظیم در دو جهت عمودی و افقی، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان، روکش چرمی، سیستم کروز کنترل هوشمند سفارشی، دوربین دید عقب سفارشی، سیستم تنظیم و مدیریت مصرف سوخت، روشنایی عقب مجهز به مه شکن با طراحی سه بعدی، سیستم روشنایی جلو HID به همراه مه شکن و سیستم شستشوی چراغ ها به همراه تنظیم اتوماتیک نور می باشد.

از سایر تجهیزات و امکانات خودرو ام جی 350 می توان به سانروف با قابلیت تنظیم و سیستم ایمنی محافظت از آسیب و سیستم بسته شدن خودکار، آینه های خارجی با تنظیم برقی به همراه راهنمای سفارشی و گرمکن، آیینه های الکتروکرومیک داخلی و خارجی، تنظیم برقی تمام پنجره ها، شیشه های سولار و رنگی، صندلی های عقب با روکش چرم، قابلیت تاشوندگی، سه عدد پشت سری به همراه محل قرار گیری آرنج، صندلی های جلو با روکش چرم، صندلی راننده دارای تنظیم برقی در شش جهت به همراه سیستم حافظه، صندلی سرنشین جلو دارای تنظیم برقی در چهار جهت، دارای سیستم گرمکن، ماساژور صندلی راننده سفارشی اشاره کرد.

قیمت خودرو ام جی 350

قیمت خودرو ام جی 350 در تاریخ 17 فروردین 1399 در بازار حدود 190 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرو ام جی 350

مزایا

  • امکانات و تجهیزات زیاد
  • مصرف سوخت مناسب
  • طراحی قابل قبول

معایب

  • بازار دست دوم ضعیف
  • پیشرانه کم قدرت
  • قطعات یدکی کم یاب
  • کیفیت پایین

ارزش خرید خودرو ام جی 350

خودرو ام جی 350 با وجود امکانات و تجهیزات فراوان، مصرف سوخن مناسب و طراحی قابل قبول می توانست در صورت ادامه یافتن عرضه آن در بازار خودرو داخلی کشور، به موفقیت خوبی دست پیدا کند. اما به علت توقف عرضه و تعداد محدود این خودرو همچنین بازار دست دوم بد، این خودرو را از موفقیت باز نگهداشته است. در نتیجه، خودرو ام جی 350 با شرایط کنونی از ارزش خرید بالایی برخوردار نیست و بهتر است سراغ گزینه های دیگری همچون پژو 207، دنا پلاس، برلیانس H330 و یا ام وی ام X22 بروید.

جمع بندی خودرو ام جی 350

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم خودرو ام جی 350 یک سدان خانوادگی است که از یک برند انگلیسی تحت نظارت کشور چین تولید می شود که توسط مدیا موتور در مدت زمان کمی در کشورمان عرضه شد. اما سرانجام بعد از توقف عرضه با مشکلاتی همچون کمبود قطعات یدکی، خدمات پس از فروش ضعیف نتوانست بازار خوبی را به دست آورد و میدان را به رقبایش واگذار کرد.

  • لایو کار