لایوکار

  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. برند گریت وال یکی از خودروسازان چینی می باشد که در سال 1984 در این کشور تاسیس شد. این شرکت به طراحی و ساخت خودروهایی نظیر مینی بوس، اس یو وی و خودروهای بیابانگرد می پردازد. این شرکت توانسته است رتبه هفتم بزرگترین خودروسازان در کشور چین را به دست آورد. از سال 2013 خودروهای شاسی بلند این شرکت با نام برند هاوال به بازار عرضه می شوند. ماشین هاوال H2 به عنوان نخستین محصول نام گذاری شده به این شیوه بود که برای اولین بار در سال 2014 وارد بازارهای جهانی شد. این کراس اوور در سال 1394 توسط عظیم خودرو وارد بازار کشورمان شد و نمونه مونتاژی آن از سال 1397 توسط گروه خودروسازی بهمن ساخته شد. با ما همراه باشید تا به بررسی این چینی پرطرفدار در بازارهای جهانی بپردازیم.

نقد و بررسی خودرو هاوال H2

خودروهای هاوال H2 از طراحی ساده و محافظه کارانه ای برخوردار است و با روحیه بیابانگردی و کراس اوور بودن آن کمی به دور است. در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای با قاب و نوارهای افقی کرومی و چراغ های باریک و نوک تیز قرار دارد. چراغ های ال ای دی نقطه ای به کار رفته در زیر چراغ های اصلی و مه شکن ها، جلوه زیبایی را به وجود آورده است. باوجود خطوط به کاررفته روی کابین، ما شاهد حجم پردازی خاصی نیستیم. در نمای کنار، قاب نقره ای رنگ شیشه ها و روف ریل هم رنگ بوده و خطوط به کار رفته روی بدنه از سادگی این بخش کاسته است. در نمای عقب، حجم پردازی خوبی را شاهد هستیم و چراغ های دو تکه را می بینیم که با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند. آنتن کوسه ای، دو خروجی اگزوز از دیگر اجزای این بخش می باشند.

طراحی داخل کابین خودرو هاوال  H2مانند بیرون آن از طراحی ساده ای برخوردار است. ولی اجزای آن به شکلی منظم کنار یکدیگر قرار گرفته اند. یک نمایشگر لمسی 8 اینچی در مرکز داشبورد، زیر دریچه های تهویه هوا قرار گرفته که از قابلیت اتصال به تلفن همراه و مکالمه از طریق بلوتوث و سیستم GPS برخوردار است. فضای پا نیز برای هر دو ردیف خوب بوده و صندوق عقب معادل 370 لیتر فضا ارائه می کند. در صورت خواباندن صندلی های عقب، این حجم به 890 لیتر افزایش می یابد.

خودرو هاوال H2 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 140.8 اسب بخار در 5600 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 202 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. این خودرو 10 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه معادل 7.5 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. ماشین هاوال H2 توانسته است در تست تصادفات موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو هاوال H2 از امکانات و تجهیزات زیادی برخوردار می باشد که از آن ها می توان به نمایش فشار باد لاستیک ها، به صورت نمایش لحظه ای، سنسور دنده عقب، کمربندهای ایمنی سه نقطه ای به همراه پیش کشاننده، سیستم کمکی افزاینده نیروی ترمز هنگام حرکت خودرو در سراشیبی، سیستم غیرفعال شدن خودکار سیستم ترمز پارک برقی به محض توقف، حرکت خودرو،  قفل کن خودکار درب خودرو با استفاده از سنسور کنترل سرعت، سیستم خودکار قطع سوخت هنگام تصادف، سیستم باز شدن درب ها بعد از وقوع تصادف، حرکت پشت سری های ردیف جلو هنگام برخورد ضربه از عقب، کامپیوتر سفری، دوربین کمک پارک روی آینه جانبی برای رویت نواحی کور، کروزکنترل، سیستمی جهت عدم حرکت خودرو در سر بالایی ها از لحظه رها کردن ترمز تا اشاره به پدال گاز، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ های جلو، چراغ های جلو هالوژنی به همراه تنظیم برقی ارتفاع نور، دارای مه شکن، سیستم همراهی چراغ تا درب منزل، شیشه های جلو و عقب برقی به علاوه قفل کودک، سیستم جلوگیری از برخورد با مانع حین بالا رفتن شیشه راننده، گرمکن شیشه عقب، تنظیم تک لمسی شیشه راننده و بالابر برقی تمامی شیشه ها، برف پاک کن اتوماتیک با تیغه ژله ای، سانروف اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو هاوال H2

مزایا

  • کیفیت بالای ساخت
  • طراحی قابل قبول
  • تجهیزات و امکانات زیاد
  • سواری خوب
  • بازار دست دوم خوب

معایب

  • مصرف سوخت بالا در نسخه های دو دیفرانسیل
  • خدمات پس از فروش محدود

جمع بندی خودرو هاوال H2

کراس اوور هاوال H2 از محصولات باکیفیت و محبوب کمپانی گریت وال در بازار چین و حتی استرالیا می باشد که توانسته فروش خوبی را به واسطه کیفیت بالایی که دارد، تجربه نماید. این خودرو مانند سایر خودروهای چینی در بازار داخلی کشورمان از خدمات پس از فروش محدودی برخوردار است. از رقبای خودرو هاوال H2 می توان به هایما S7، جک S5 و کوپال اشاره کرد.

  • ۹۹/۰۳/۲۷
  • لایو کار

خودرو

ماشین