لایوکار

  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو کیا کارنز از سری محصولات ام پی وی شرکت کره ای کیا می باشد که برای نخستین بار در سال 1999 رونمایی شد. ام پی وی در واقع از سدان ها بزرگ تر هستند و با ظرفیت هفت نفر به عنوان مینی ون شناخته می شوند. نسل دوم کیا کارنز در سال 2008 رونمایی شد و در بازارهایی مانند امریکا و اروپا طرفداران زیادی پیدا کرد. این خودرو به صورت محدود در تعداد پایین در سال های 2016 و 2017 وارد بازار کشورمان شد ولی از آن جایی که در رده محصولات مینی ون قرار می گرفت، نتوانست فروش خوبی را به دست آورد.

نقد و بررسی خودرو کیا کارنز

در اکثر محصولات کیا با زبان طراحی مشابهی رو به رو هستیم به خصوص در شکل جلوپنجره ای که از پوزه ببر الهام گرفته شده است. در نمای رو به روی کیا کارنز ، یک جلوپنجره ای چندضلعی مشبک مشکی رنگ با قاب نقره ای که در سایر محصولات کیا دیده می شود، قرار دارد. چراغ های بزرگ و کشیده مجهز به ال ای دی به شکلی عمودی در کناره های کاپوت قرار گرفته و چهره ای جسور به آن بخشیده است. در نمای کنار، شیب ردیف دوم، نوار کرومی قاب شیشه ها، روف ریل نمای خوبی را به وجود آورده است. همچنین در پایین درب ها، یک حجم دهی به شکل ال وجود دارد و یک خط صاف از چراغ عقب به گلگیر جلو کشیده شده است. در نمای پشت، چراغ های دو تکه با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند و یک اسپویلر روی شیشه عقب حالت آیرودینامیکی خوبی را به وجود آورده است. همچنین سپر مشکی رنگ نیز کمی حالتی اسپرت به نمای عقب بخشیده است.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو کیا کارنز با فضای بزرگی رو به رو هستیم و با وجود سه ردیف، ظرفیت برای هفت نفر در کابین محیا می باشد. البته باید یادآور شد که ردیف آخر بیشتر مناسب کودکان می باشد تا بزرگسالان! در مرکز داشبورد یک نمایشگر میان دو دریچه هوا قرار گرفته که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. متریال به کاررفته داخل کابین نیز کیفیت متوسطی داشته و داشبورد از پلاستیک نرم ساخته شده است.

خودرو کیا کارنز مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 145 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 188 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته به چرخ های جلو انتقال دهد. شتاب صفر تا صد این خودرو 11 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 190 کیلومتر بر ساعت می باشد. این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 8.4 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 3 اعلام شده است. خودرو کیا کارنزا توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 4 ستاره ایمنی را از آن خود نماید.

خودرو کیا کارنز از امکانات و تجهیزاتی نظیر سنسور پارک، چراغ های ال ای دی طیفی عقب به همراه مه شکن، چراغ روشنایی جلو مجهز به سیستم کنترل اتوماتیک نور، سیستم تنظیم ارتفاع نور دستی، مه شکن، تنظیم برقی تمام پنجره ها، تنظیم برقی به همراه گرمکن، صندلی های عقب با روکش چرم، پشت سری فعال و هوشمند، صندلی های جلو سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش چرم، صندلی راننده دارای تنظیم برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق، دریچه برای سرنشینان عقب، قابلیت تنظیم در جهت عمودی ، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان می باشد.

مزایا و معایب خودرو کیا کارنز

مزایا

  • مصرف سوخت مناسب
  • فضای بزرگ کابین
  • ایمنی خوب
  • تجهیزات خوب

معایب

  • بازار دست دوم ضعیف
  • شتاب کم
  • نامناسب برای ترافیک شهری

جمع بندی خودرو کیا کارنز

خودروهای ام پی وی یا همان مینی ون ها به عنوان خودروهای چندمنظوره با کاربردهای مختلف که هم در جاده و هم درون شهر از آن ها استفاده می شود، شناخته می شوند. خودروهای ام پی وی برخلاف بازار امریکا که بسیار پرطرفدار هستند؛ در بازار کشورمان طرفدار زیادی ندارند و به علت واردات محدود آن ها، خرید و فروش آنها با محدودیت همراه است. اما برای خانواده هایی که پرجمعیت هستند، به علت ظرفیت 7 نفره بودن و امکانات خوب آن، گزینه مناسبی می باشند.

  • ۹۹/۰۳/۲۵
  • لایو کار

خودرو

ماشین