لایوکار

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو بی ام و 428i از محصولات اسپرت سری 4 بی ام و می باشد که نخستین بار در سال 2013 در نمایشگاه موتورشو توکیو به نمایش در آمد و پس از آن در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شد. این خودرو در سه نسخه کوپه، کانورتیبل و فست بک در پیشرانه های مختلفی از جمله 1.5 لیتری تا 3 لیتر عرضه می شود که نمونه دو لیتری آن در نسخه کوپه و کانورت توسط پرشیا خودرو در سال 2015 وارد بازار داخلی کشورمان شد و یکی از خودروهای اسپرت و جوان پسند در بازار کشورمان به حساب می آید.

نقد و بررسی خودرو بی ام و 428i کروک

بی ام و 428i کروک همانطور که از اسمش پیداست از قابلیت جمع شوندگی سقف برخوردار است و به همین علت از نسخه کوپه کمی سنگین تر می باشد. با نگاه کردن به این خودرو هنر طراحی اسپرت و هیجان انگیز را در کنار زبان طراحی بی ام و مشاهده می کنیم. چشم های کشیده که به جلوپنجره ای دو تکه ی قلوه ای شکلِ بی ام و چسبیده و چهره ای اخمو و خشمگین به آن داده است. در قسمت پایین، سپر هرچه به مرکز نزدیکتر می شود، ابعاد باریکی به خود می گیرد و در دو طرف خود، دو خط افقی کرومی و چراغ دایره ای مه شکن را در خود جای داده است. خطوط به کار رفته روی کاپوت نیز حجم دهی خوبی را ایجاده کرده و منجر به کشیدگی بیشتر کاپوت شده است. در نمای کنار یک خط ممتد شانه ای از چراغ عقب تا گلگیر جلو کشیده شده و استایل کروک با سقف جمع شونده به خوبی دیده می شود.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو بی ام و 428i با فضای لوکس و اسپرتی رو به رو هستیم که از متریال باکیفیتی ساخته شده است و این تنها مختص این سری از محصولات بی ام و نیست، چراکه نام و برند این خودرو در کنار کیفیت و اصالت محصولاتش شناخته می شود. فضای اتاق کمی کوچک می باشد که با ماهیت این کلاس، قابل چشم پوشی است. یک نمایشگر 6.5 اینچی در مرکز داشبورد بالای دریچه های هوا قرار دارد که اطلاعات را در اختیار راننده قرار می دهد.

خودرو ام وی ام 428i مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری است که می تواند 245 اسب بخار در 5000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 350 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 8 سرعته به چرخ های عقب منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 6.9 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 250 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن مطابق یوور 6 اعلام شده است. خودرو ام وی ام 428 توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو بی ام و 428i از تجهیزات و امکانات فراوانی برخوردار است که برخی از آنها شامل سیستم کروز کنترل هوشمند، سنسور باران جهت عملکرد اتوماتیک برف پاکن ها، نمایشگر فشار باد تایرها و دما، سیستم هشدار نقاط کور، نمایشگر الکترونیکی iDrive، پکیج Driver Assistance سنسورهای پارک و دوربین دید عقب به صورت سفارشی، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم پیشگیری از تصادف به صورت سفارشی، چراغ های عقب به صورت ال ای دی به همراه مه شکن، سیستم روشن و خاموش شدن چراغ های جلو به صورت اتوماتیک، چراغ های ال ای دی به همراه مه شکن، سیستم سقف جمع شونده، شیشه های بالابر برقی، شیشه های سولار، سیستم گرمکن شیشه های جلو می باشد.

از دیگر تجهیزات و امکانات خودرو بی ام و 428i می توان به آینه الکتروکرومیک برای سهولت دید راننده در شب، آینه های جانبی با قابلیت تنظیم و تاشوندگی برقی، چراغ راهنما بر روی آینه های جانبی، سیستم گرمکن، صندلی های عقب با سیستم پشت سری های فعال و هوشمند برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش چرمی، سیستم تاشوندگی صندلی ها، تکیه گاه های بزرگ و تاشونده برای دست ها در صندلی عقب، چراغ مطالعه، صندلی های جلو به همراه سیستم پشت سری های فعال و هوشمند برای جلوگیری از صدمات تصادف، تنظیم برقی صندلی های راننده در 6 حالت مختلف به همراه حافظه، کمربند پیش کشنده، سیستم گرمکن به صورت سفارشی، دارای روکش چرمی، سیستم تاشوندگی صندلی ها برای دسترسی به صندلی های عقب، سیستم کنترل هوای اتوماتیک به صورت دوگانه اشاره کرد.

قیمت خودرو بی ام و 428i کروک

خودرو بی ام و 428 کروک در تاریخ هجدهم اردیبهشت 1399 در بازار دست دوم حدود یک میلیاردو 400 هزار تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو بی ام و 428i کروک

مزایا

  • برند معتبر
  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • کیفیت بالای ساخت
  • گیربگس کارآمد
  • لذت رانندگی
  • امکانات و تجهیزات فراوان
  • سواری نرم
  • شتاب خوب

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • هزینه بالای نگهداری

ارزش خرید خودرو بی ام و 428i کروک

اگر به دنبال خودرویی در کلاس کروک با امکانات و تجهیزات فراوان، شتاب خوب، سواری نرم، ایمنی بالا و طراحی چشم نوازی هستید خودرو بی ام و 428i می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. اما در نظر داشته باشید برای نگهداری آن باید هزینه زیادی را متحمل شوید. این خودرو توانسته است در بازار کشورمان فروش خوبی را تجربه نماید و رقیب خودروهایی همچون ولوو 70، مرسدس بنز کلاس E و C می باشد.

جمع بندی خودرو بی ام و 428i کروک

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم. خودرو بی ام و 428i از محصولات سری 4 بی ام و است که در نسخه های کوپه و کروک با پیشرانه 2 لیتری توسط پرشیا خودرو به بازار کشورمان را یافته و تاکنون مورد استقبال خوب افراد بخصوص قشر جوان قرار گرفته است.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند دوو یک شرکت پرآوازه کره ای است که در سال 1967 در شهر سئول تاسیس شد. نام این شرکت از ترکیب دو بخش (Dae) که در زبان کره‌ای، به معنی عالی و (woo) که از نام بنیانگذار این شرکت گرفته شده، تشکیل شده است. خودرو دوو سیلو از سری محصولات سدان صندوق دار این کمپانی می باشد که برای نخستین بار در سال 1995 رونمایی شد. این خودرو در بین سال های 1375 تا 1384 توسط کرمان موتور وارد بازار داخلی کشورمان شد و مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفت. اما پس از خریداری شدن این کمپانی توسط جنرال موتورز و تحریم های اقتصادی، منجر به توقف تولید این سدان دوست داشتنی در کشورمان شد.

نقد و بررسی خودرو خودرو دوو سیلو

خودرو دوو سیلو به کشیدگی و دماغه نوک تیزش معروف است اگرچه این موضع دید خوبی را برای راننده ایجاد می کند اما ایمنی پایینی در برخورد از رو به رو برای آن به وجود آورده بود. در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای بسیار کوچک دوزنقه ای که از سه خط افقی و لوگوی دوو در مرکز آن تشکیل شده است و بسیار قدیمی و دموده می باشد. البته در زمان خودش این خودرو بسیار جذاب و خوش استیل بود. چراغ های کشیده در راستای جلو پنجره ای قرار دارند و به علت باریک بودن چشمانی خمارآلود به دوو سیلو داده است. یک جلو بندی عضلانی که یک لبه میان آن و چراغ ها به وجود آورده دیده می شود و زیر آن دو چراغ مه شکن قرار گرفته است. دو خط روی کاپوت قرار دارد که کار حجم دهی را انجام داده است.

 در نمای کنار زه به کار رفته روی درب ها، سپر پنج پر و طراحی کلاسیک آن به خوبی نمایانگر یک خودرو دهه هفتاد میلادی می باشد. در نمای عقب چراغ ها در لبه برش خورده صندوق عقب قرار دارد و سپر کمی از بدنه بیرون آمده که با بخش جلویی دوو سیلو کاملا هماهنگی دارد. با وارد شدن به داخل کابین دوو سیلو با طراحی بسیار قدیمی رو به رو هستیم که در زمان خودش بسیار هم زیبا و کاربردی بود. حتی در کیفیت متریال به کار رفته و راحتی صندلی ها از سایر محصولات داخلی یه سروگردن بالاتر بود.

خودرو دوو سیلو با سه پیشرانه 1.5 لیتر دنده اتوماتیک، دستی و یک نمونه CNG به بازار عرضه شده است که پیشرانه 1.5 لیتری دستی قادر است نیرویی معادل 90 اسب بخار در 4800 دور در دقیقه و حداکثر سرعت 137 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده دستی 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 12.5 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. شتاب صفر تا صد این خودرو در سیکل ترکیبی معادل 6.5 لیتر و در سیکل شهری 9.7 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد. از ضعف های بزرگ خودرو دوو سیلو ترمز های ضعیف و مجهز نبودن به کیسه های هوا برای سرنشینان بود که ایمنی آن را به شدت پایین آورده بود. همچنین شتاب پایین و کشش ضعیف به هنگام پر بودن ظرفیت سرنشینان، آن را به یک خودرو تنبل و کند تبدیل می کرد. اما تا زمانی که رقبای کره ای اش وارد کشور نشده بودند، ایرادهای آن به چشم نمی آمدند.

خودرو دوو سیلو از امکانات بسیار کمی از جمله تنظیم شیشه های جلو برقی و عقب دستی، قابلیت تنظیم سیستم روشنایی جلو مجهز به مه شکن، تنظیم برقی آینه های جانبی، صندلی های جلو با روکش پارچه ای و تنظیم دستی و سیستم های تهویه مطبوع دستی بهره می برد.

قیمت خودرو دوو سیلو

خودرو دوو سیلو در تاریخ شانزدهم اردیبهشت 1399 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و کارکرد حدود 20 تا 50 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو دوو سیلو

مزایا

  • سواری نرم و راحت
  • فضای بزرگ صندوق عقب
  • فرمان نرم

معایب

  • تجهیزات ایمنی پایین
  • قوای فنی نامناسب
  • شتاب ضعیف
  • قطعات یدکی کم یاب
  • ترمز های ضعیف
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • نرم بودن فرمان در سرعت های بالا
  • قدیمی بودن

 ارزش خرید خودرو دوو سیلو

خودرو دوو سیلو اگرچه زمانی برای خودش در خیابان های کشور خوش می درخشید و نبض بازار را به دست داشت. اما بعد از گذشته تقریبا دو دهه از عمر دوو سیلو باید اذعان داشت که این پیر قدیمی، دوران اوج و شکوه خود را گذرانده و اکنون در بازار دست دوم جایگاه کمرنگ تری نسبت به گذشته دارد. دوو سیلو در حال حاضر از بازار دست دوم نچندان خوب، قطعات یدکی کم یاب و ایمنی بسیار پایینی برخوردار است. هرچند شاید کیفیت آن از بسیاری از خودروهای داخلی بهتر باشد اما خدمات پس از فروش بهتری ندارد. در نتیجه پیشنهاد ما خرید خودروهای مانند پژو 405 و تیبا می باشد که حداقل به کیسه های هوا مجهز شده اند.

جمع بندی خودرو دوو سیلو

خودرو دوو سیلو از سدان های خوش نام دهه هفتاد و هشتاد شمسی در کشورمان می باشد که توسط کرمان موتور به مدت ده سال بر روی خط تولید این شرکت قرار داشت. خودرو دوو سیلو در سه نسخه از پیشرانه به صورت دستی و اتوماتیک در بازار عرضه شد و پس از حضور رقبای کره ای جدید و تحریم های اقتصادی، این خودرو از تولید و عرضه کنار گذاشته شد و هم اکنون در نسخه های دست دوم در بازار به فروش می رود که در رنج قیمتی پراید و تیبای دست دوم قابل خریداری است.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو مزدا 2 از سری محصولات هاچ بک شهری است که بر روی پلت فرم مشترک فورد فستیوا شکل گرفته است. این خودرو در سال 2007 رونمایی شد و همچنان بر روی خط تولید شرکت مزدا قرار دارد. خودرو مزدا 2 توسط گروه بهمن در سال1390 مونتاژ و وارد بازار داخلی کشورمان شد. این خودرو اگرچه از کیفیت بالایی برخوردار بود اما از امکانات و تجهیزات کمی رنج می برد و سرانجام به علت شرایط تحریم ها و کمبود قطعات، تولید آن در سال 1393 متوقف شد.

نقد و بررسی خودرو مزدا 2

مزدا 2 از شکل و شمایلی جمع و جور و چهره ای آرام و خندان برخوردار است. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای بسیار کوچک به همراه لوگوی مزدا قرار دارد که بسیار ظریف طراحی شده است. چراغ های کشیده با سه کاسه داخلی و سپر مشبک نیم دایره ای دیده می شود که قسمتی پلاستیکی در بخش بالایی سپر تعبیه شده که محل نصب پلاک خودرو می باشد. دو چراغ دایره ای در قابی اشک مانند دو طرف سپر قرار گرفته اند. در نمای کنار، ابعاد کوچک این خودرو و شیب اندکی که در سقف ردیف دوم وجود دارد و حجم پردازی صورت گرفته بر روی بدنه، به خوبی دیده می شود.

در بخش عقب، اسپویلر روی شیشه که باعث اورگونومی بهتر خودرو می شود به همراه چراغ سوم ترمز که روی آن تعبیه شده، قرار دارد. چراغ های اشک مانند در لبه صندوق عقب قرار گرفته و با چراغ های جلو  هماهنگی دارد. محل پلاک خودرو در قسمتی فرو رفته در بالای سپر طراحی شده است. دو چراغ راهنما در بخش زیرین سپر تعبیه شده است. به طور کلی طراحی این بخش از حالتی عضلانی برخوردار می باشد.

یه هنگام وارد شدن به داخل کابین خودرو مزدا 2 با طراحی ساده ای رو به رو هستیم که در برخی از قسمت ها از طراحی دایره ای شکلی بهره برده است. برخی از آنها شامل طراحی نمایشگر سیستم صوتی، دکمه های کنترلی دوار موجود در بخش کنسول مرکزی و دریچه های تهویه هوا می شود. مواد به کار رفته در ساخت بیشتر قسمت های کابین از پلاستیک خشک بوده و قطعات فلزی نیز در برخی از قسمت ها مانند دستگیره درب ها و اطراف فرمان به کار رفته است. ارگونومی صندلی های عقب چندان خوب نیست و به علت نیمکتی بودن، ممکن است در مسافت طولانی کمی آزار دهنده باشد اما فضای نسبتا خوبی را باتوجه به هاچ بک بودنش، به شما عرضه می کند.

خودرو مزدا مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 102 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه تولید نماید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 11.9 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.3 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو مزدا 2 در تست تصادفات موسسه یورو انکپ توانسته است 4 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو مزدا 2 مجهز به امکانات و تجهیزاتی از قبیل کامپیوتر سفر با قابلیت نمایش اطلاعات پیمایش سفر و اطلاعات ضروری مورد نیاز، روشنایی عقب به همراه مه شکن و چراغ سوم ترمز، روشنایی جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور، دارای مه شکن، بالابر برقی تمام شیشه ها به همراه تایمر برای شیشه راننده و قابلیت برگشت، گرمکن شیشه عقب، سیستم آینه ها با تنظیم برقی، صندلی های جلو با تنظیم دستی و تهویه مطبوع اتوماتیک، سه شاخه با روکش چرم و آینه های جانبی برقی می باشد.

قیمت خودرو مزدا 2

خودرو مزدا 2 تولید 90 تا 90 در تاریخ شانزدهم اردیبهشت 1399 حدود 205 تا 230 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو مزدا 2

مزایا

  • کیفیت بالای ساخت
  • طراحی زیبا
  • سواری نرم
  • فرمان پذیری خوب
  • مصرف سوخت پایین

معایب

  • توقف تولید
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • قطعات یدکی کم یاب
  • امکانات و تجهیزات کم

ارزش خرید خودرو مزدا 2

خودرو مزدا 2 از ویژگی هایی همچون طراحی جوان پسند، ابعاد مناسب، مشخصات خوب فنی، مصرف سوخت اقتصادی و هندلینگ خوب بهره می برد ولی به علت توقف تولید با بازار دست دوم خوبی مواجه نیست و درصورت بروز آسیب یا مشکل ممکن است در یافتن قطعات یدکی موجب دردسر شما شود. از رقبای این خودرو می توان به هیوندای i10، کیا پیکانتو، میتسوبیشی میراژ و رنو ساندرو اشاره کرد.

جمع بندی خودرو مزدا 2

خودرو مزدا 2 از آن دسته هاچ بک های پرفروش در بازارهای جهانی است که به علت شرایط بد موجود در کشور، عدم واردات قطعات و سیاست های نچندان خوب شرکت واردکننده، نتوانست آنگونه که شایسته اش است به فروش برسد. این خودرو باوجود عملکرد فنی خوب، کیفیت مونتاز بالا و مصرف سوخت اقتصادی نه تنها نتوانست فروش خوبی را تجربه کند. بلکه میدان را به رقبای خود واگذار کرده است.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. گران ترین شاسی بلند لوکس و نظامی مرسدس بنز سری G می باشد که در دهه هفتاد میلادی یه دستور محمدرضا شاه پهلوی برای استفاده در ارتش ایران و با توجه به شرایط بومی کشورمان ساخته شد. اما به خاطر وقوع انقلاب، این خودرو هرگز وارد ارتش ایران نشد ولی بیش از 60 کشور دنیا از جمله ارتش آلمان و نیروی زمینی کانادا از آن بهره مند شدند. خودرو مرسدس بنز G63 یک شاسی بلند با قابلیت آفرود می باشد که نسخه جدید آن با تغییرات زیادی همراه بود که در سال 2019 وارد بازارهای جهانی شد. این خودروی پرقدرت با پیشرانه 4 لیتری، شتاب 4 ثانیه ای و عملکرد فنی فوق العاده، یک غول به تمام معنا برای عبور از ناهمواری ها و جاده های صعب العبور به حساب می آید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این شاسی بلند جنگی آلمانی بپردازیم.

نقد و بررسی خودرو مرسدس بنز G63

خودرو مرسدس بنز از طراحی کلاسیک و مدرنی برخوردار است و حالتی جعبه ای شکل دارد. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای مستطیلی شکل با لوگوی بزرگ مرسدس بنز و خطوط میله ای فلزی، به همراه چراغ های دایره ای شکل، مجهز به ال ای دی، دیده می شود که از چهره ای کلاسیک برخوردار است. همچنین چراغ های راهنمایی که بر روی کاپوت قرار گرفته، در این بخش خود نمایی می کنند. در قسمت پایین، ورودی های هوای سه تکه نیز با خانه های لوزی شکل، دیده می شوند.

در نمای کنار، شکل جعبه ای این خودرو به خوبی دیده می شود، سه عدد پنجره، زه به کار رفته بر روی درب ها و سپر 22 اینچی از اجزای این بخش می باشد. در نمای عقب، باز هم نمای معکبی شکل مرسدس بنز G63 در این بخش به خوبی پیداست..چراغ های ترمز و مه شکن به صورت خطی تزیین شده، چهار خروجی اگزوز و یک یدک چرخ بر روی درب صندوق عقب دیده می شود.

کابین خودرو مرسدس بنز G63 بسیار هیجان انگیز می باشد و در عین کلاسیک بودن از تجهیزات مدرنی برخوردار است. کابین به طرز خلاقانه ای طراحی شده که با وارد شدن به داخل آن شما را شگفت زده خواهد کرد. همچنین متریال به کار رفته در کابین از فلز و چرم با کیفیت بوده و از روحیه ارتشی زیادی برخوردار است. دو نمایشگر 12.3 اینچی در مرکز داشبورد و پنل پشت فرمان قرار گرفته که یکی برای سیستم مالتی مدیا و دیگری نشانگرهای سوخت و سرعت سنج می باشد. به هنگام بستن درب های مرسدس بنز G63 صدای خاصی را می شنویم که مختص کلاس G است و به هنگام قفل کردن، صدایی شبیه مسلح شدن اسلحه، می شنویم. سه کلید فیزیکی در داشبورد که برای قفل کردن دیفرانسیل‌ها هستند به خوبی، ذات آفرودی جی کلاس را به سرنشینان یاد آوردی می‌کنند. فرمان در نسخه جدید از 5 حالت برخوردار است که آخرین وضعیت آن توسط راننده قابل تنظیم و شخصی سازی می باشد.

خودرو مرسدس بنز G63 مجهز به یک پیشرانه 4 لیتری v8 تویین توربو می باشد که قادر است نیرویی معادل 577 اسب بخار و حداکثر گشتاور 850 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 9 سرعته به هر چهار چرخ منتقل نماید و قابلیت تغییر آن وجود دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو 4.4 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 220 کیلومتر بر ساعت می باشد. نسخه پایین تر آن یعنی مرسدس بنز G550 از شتابی معادل 5.6 ثانیه و سرعت 209 کیلومتر بر ساعت برخوردار می باشد.

این خودرو توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید که نشان از ایمنی بالای این خودرو دارد. یکی از معایبی که از خودرو مرسدس بنز G63 می توان گرفت مصرف بالای سوخت آن می باشد که از دلایل آن پیشرانه حجیم، بدنه ی غیر آیرودینامیکی و جعبه ای شکل آن می باشد. بر اساس گزارشی که آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا در باره مدل G550 اعلام کرده، این خودرو در سیکل شهری معادل 18 لیتر، در سیکل جاده ای معادل 13 لیتر و میانگین مصرف آن 16 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.

خودرو مرسدس بنز G63 به علت استفاده از سیستم تعلیق بهبودیافته که از نوع دوبل جناغی مستقل در جلو و تطبیق پذیر قابل تنظیم در عقب می باشد، قادر است در مسیرهای ناهموارد و صعب العبور، عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد و به عنوان یکی از شاسی بلندهای آفرود در بازارهای جهانی به حساب آید.

قیمت خودرو مرسدس بنز G63

قیمت پایه خودرو مرسدس بنز AMG G63 از 124 هزارو 500 دلار آغاز می شود و درصورت سفارش دادن آپشن ها و سایر تجهیزات به 139 هزارو 945 دلار می رسد که قیمت بسیار بالایی می باشد.

مزایا و معایب خودرو مرسدس بنز G63

مزایا

  • طراحی زیبا و جذاب
  • سیستم تعلیق خوب
  • شتاب و سرعت عالی
  • امکانات و تجهیزات فراوان
  • کیفیت بالای متریال
  • پیشرانه قدرتمند
  • قابلیت بالای آفرود
  • سیستم چهارچرخ

معایب

  • بازتاب نور خورشید از بدنه و تاثیرات آن بر روی آیینه های جانبی
  • قیمت بسیار بالا
  • مصرف بالای سوخت
  • عدم حضور در بازار ایران

ارزش خرید خودرو مرسدس بنز G63

خودرو مرسدس بنز G63 هنوز وارد بازار داخلی کشورمان نشده است تا بتوان ارزش خرید آن را باتوجه به قیمت و شرایط داخلی کشورمان بررسی کرد. اما چیزی که قابل پیش بینی است، قیمت بسیار بالای آن می باشد که تنها قشر خاصی توانایی خرید آن را خواهند داشت و مصرف بالای بنزین و کمبود قطعات از دیگر مشکلات احتمالی آن در بازار داخلی کشورمان خواهد بود.

جمع بندی خودرو مرسدس بنز G63

همانطور که گفتیم، خودرو مرسدس بنز G63 برای نخستین بار در سال 1979 جهت استفاده در ارتش ساخته شد و آخرین نسخه ی به روز شده ی آن به سال 2018 بر می گردد که در سال 2019 با قیمتی بسیار بالا وارد بازارهای جهانی شد. این نسل از امکانات و تجهیزات فراوان، طراحی جذاب و به روز، ایمنی بالا و راحتی زیادی دارد که در نوع خودش یک شاسی بلند بی رقیب و قدرتمند می باشد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. چانگان یک برند خودروسازی چینی است که در سال 1862 تاسیس شد و در ابتدا به کار اسلحه سازی مشغول بود. این کمپانی از دهه 50 میلادی به ساخت و طراحی خودرو اقدام کرد و هم اکنون یکی از چهار شرکت پرفروش و بزرگ چین به حساب می آید که از قضا زیرمجموعه ای از برند فورد آمریکا نیز محسوب می شود. از این رو محصولاتش در بازار آمریکا نیز به فروش می رسد و یک دفتر مرکزی در میشیگان آمریکا دارد. یکی از سدان های خانوادگی این کمپانی که در ایتالیا طراحی شده است، چانگان ایدو نام دارد که برای نخستین بار در سال 2011 رونمایی و یک سال بعد به بازار عرضه شد. این خودرو در سال 1394 توسط شرکت خودروسازی سایپا وارد بازار شد و متاسفانه نتوانست فروش بالایی را تجربه نماید.

نقد و بررسی خودرو چانگان ایدو

خودرو چانگان ایدو در مرکز طراحی چانگان در تورین ایتالیا انجام گرفته که به طور کلی ظاهر قابل قبولی دارد. در نمای جلو چراغ های باریک و کاملا نوک تیز را می بینیم که چشمان مرموزی را به نمایش گذاشته است. جلوپنجره ای، از شکلی ذوزنقه ای برخوردار است که از خطوط منحنی وار و قابی کرومی بهره می برد. نماد چانگان نیز در مرکز منحنی خودنمایی می کند. سپر مشکی نیز با خطوطی که به کناره ها متمایل شده کمی اسپرت به نظر می رسد و دو طرف آن چراغ های مه شکن تعبیه شده است. دو خط از کناره های کاپوت به کناره های جلوپنجره ای رسیده که کمی باعث حجم دهی آن شده است.

به طور کلی خطوط و زاویای به کاررفته بر روی چانگان ایدو توانسته است طراحی زیبایی را از این سدان شهری، به جای بگذارد. در نمای کنار، یک خط شانه ای از چراغ عقب شروع شده و با گذشتن از بالای دستگیره درب ها به گلگیر جلو رسیده است که به همراه فرورفتگی و حجم پردازی روی درب ها، نمای خوبی را به نمایش گذاشته است. در نمای عقب خودرو، چراغ ها دو تکه بوده که قسمت بزرگتر بر روی بدنه و قسمت کوچکتر بر روی درب صندوق عقب قرار گرفته است و شباهت زیادی به چراغ جلو دارد. سپر حجیم با دو چراغ خطی مه شکن از دیگر بخش های این قسمت می باشند.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو چانگان ایدو طراحی نسبتا مدرنی را می بینیم که با دو تریم کرم و مشکی توانسته است فضای دلبازی را به وجود آورد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر بزرگ را میان دو دریچه هوا می بینیم که اطلاعات را به راننده ارائه می کند. قطعات فلزی به کار رفته داخل کابین نمای لوکسی را به وجود آورده است. دکمه های کنترلی موجود بر روی فرمان نیز دسترسی راننده به تجهیزات صوتی را راحت تر می کند. فضای هر دو ردیف برای زانو و سروگردن سرنشینان مناسب بوده و صندوق عقب نیز فضای بزرگی را ارائه می دهد.

خودرو چانگان ایدو مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 122 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 160 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 13 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد180 کیلومتر بر ساعت می باشد. این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر، بنزین مصرف می کند و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو چانگان ایدو توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی را از آم خود نماید.

از تجهیزات و امکانات خودرو چانگان ایدو می توان به سانروف، کامپیوتر سفری، سنسور پارک دنده عقب، هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، غربیلک فرمان چرم، صندلی های عقب با روکش چرمی و مجهز به زیر آرنجی مرکزی، مجهز به قلاب صندلی کودک، صندلی های جلو از جنس چرم، کمربند های ایمنی مجهز به پیش کشنده و قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه مطبوع دستی دکمه های تنظیم بر روی فرمان، قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغهای جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی چرمی، آینه های جانبی برقی، باز کننده درب باک و صندوق عقب از داخل، رینگ 16 اینچی آلومینیومی، فرمان هیدرولیک، روشنایی جلو و عقب با مه شکن و روشنایی جلو با چراغ های هالوژین با قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ از داخل کابین اشاره کرد.

قیمت خودرو چانگان ایدو

خودرو چانگان ایدو در تاریخ چهاردهم اردیبهشت 1399 در بازار حدود 185 میلیون تومان به فروش می رسد.

مزایا و معایب خودرو چانگان ایدو

مزایا

  • صندوق عقب جادار
  • ایمنی بالا
  • طراحی قابل قبول

معایب

  • پیشرانه ضعیف
  • قطعات یدکی کم یاب
  • گیربکس قدیمی
  • شتاب پایین
  • بازار دست دوم نچندان خوب\

ارزش خرید خودرو چانگان ایدو

خودرو چانگان ایدو به علت بازار دست دوم بسیار بد، قطعات یدکی کم یاب و شتاب نچندان خوب، ارزش خرید بالایی ندارد و نسبت به برخی از رقبایش مانند جک J5 از کیفیت و ارزش خرید پایینی برخوردار است. از دیگر رقبای این خودرو در کشور می توان به ام وی ام 530، جیلی امگرند EC7 و لیفان 620  اشاره کرد.

جمع بندی خودرو چانگان ایدو

همانطور که اشاره کردیم خودرو چانگان ایدو یک سدان خانوادگی شهری است که توسط کمپانی چانگان در سال 2011 رونمایی شد و شرکت سایپا آن را وارد بازار داخلی کشورمان کرد. متاسفانه این خودرو به علت کیفیت پایین و قطعات کم یاب میدان را به رقبایش واگذار کرده است.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند فوتون یک شرکت چینی در صنعت اتومبیل سازی است که در سال 1966 با شعار حرکت به سوی رهبری در صنعت خودروسازی پا به عرصه گذاشت. این شرکت محصولات خود را به بیش از نود کشور دنیا صادر می کند و جزو بزرگترین شرکت تولید کننده خودروهای تجاری از لحاظ تولید و فروش در چین می باشد. خودرو پیکاپ فوتون تانلند از سری محصولات وانت یا همان پیکاپ می باشد که در سال 1392 توسط ایران خودرو به بازار داخلی کشورمان عرضه شد و در دو نسخه بنزینی 2.8 لیتری و دیزلی 2.4 لیتری می باشد که نسخه بنزینی را شرکت میتسوبیشی و نسخه دیزلی را شرکت کامینز ساخته است. البته در بازار داخلی کشورمان نسخه بنزینی بیشتر از نسخه دیزلی عرضه شده است. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی این پیکاپ چینی بپردازیم.

نقد و بررسی خودرو پیکاپ فوتون تانلند

خودرو پیکاپ فوتون تانلند از چهره پرابهت و قدرتمندی برخوردار است که با ماهیت پیکاپ بودنش، هماهنگی دارد. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای نسبتاً بزرگ را مشاهده می کنیم که از قطعات فلزی نقره ای و لوگوی فوتون تشکیل شده است. سپر مشکی رنگ و دو چراغ مه شکن در دو طرف آن تعبیه شده است. در نمای کنار، گلگیر برآمده و خط ممتد کشیده شده از دستگیره ی درب ها تا چراغ عقب ادامه دارد که کمی از سادگی این بخش کاسته است. نمای عقب بر خلاف ابهتی که در نمای رو به رو شاهد آن بودیم، عاری از هرگونه قدرت و جذابیت است. درب اتاق بار حالت صاف داشته و از هرگونه المان زیبایی به دور می باشد. چراغ های اصلی به صورت ایستاده در لبه درب اتاق بار قرار گرفته است.

به هنگام وارد شدن به داخل کابین خودرو پیکاپ فوتون با طراحی ساده ای رو به رو می شویم. داشبورد و کنسول مرکزی طراحی خسته کننده و بی روحی دارد. البته قسمت براق میانی داشبورد کمی از سادگی این بخش کاسته است. متریال به کار رفته در بیشتر قسمت ها از جنس پلاستیک خش و بی کیفیت می باشد. فضای پا و سر و گردن در هر دو ردیف مناسب بوده و کابین از فضای بزرگی بهره مند می باشد. در بخش بار نیز خودرو پیکاپ فوتون دو ردیفه معادل 1025 کیلوگرم بار را می تواند در خود جای دهد. ابهاد اتاقک بار معادل 1.5 متر طول، 1.55 متر عرض و 0.44 متر ارتفاع و فاصله ی 1.12 متر بین قوس های تایر آن می باشد.

خودرو پیکاپ فوتون تانلند نسخه بنزینی مجهز به یک پیشرانه 2.4 لیتری می باشد که قادر است نیرویی معادل 130 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر تولید و از طریق یک جهبه دنده 5 سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 18 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 140 کیلومتر بر ساعت می باشد. این پیشرانه در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی معادل 9 لیتر بنزین مصرف می کند که برای یک پیکاپ قدرتمند مناسب به نظر می رسد. همچنین استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 4 اعلام شده است.

خودرو پیکاپ فوتون تانلند از تجهیزاتی مانند فرمان هیلدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، تهویه هوای دستی، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، مه شکن جلو و عقب، چراغ سقفی جلو، چراغ ترمز عقب (بالای شیشه عقب)، آیینه های جانبی برقی راهنما دار، شیشه ها با تنظیم برقی، تریم خاکستری، صندلی راننده و سرنشین جلو با قابلیت تنظیم، یک عدد صندلی سه نفره در عقب با روکش پارچه ای، ریموت کنترل، آفتابگیر داخلی، ساعت دیجیتال و کنسول وسط بهره می برد.

قیمت خودرو پیکاپ فوتون تانلند

خودرو پیکاپ فوتون تانلند 2.8 لیتر در تاریخ سیزدهم اردیبهشت 1399 حدود 460 میلیون تومان خریداری می شود.

مزایا و معایب خودرو پیکاپ فوتون تانلند

مزایا

  • فضای خوب کابین
  • طراحی قابل قبول
  • پیشرانه قوی
  • سواری خوب
  • قابلیت چهارچرخ

معایب

  • ایمنی پایین نسبت به رقبا
  • تجهیزات کم
  • قطعات یدکی کم یاب
  • شتاب کم
  • عرضه محدود
  • مصرف سوخت اقتصادی نسبت به رقبا

ارزش خرید خودرو پیکاپ فوتون تانلند

خودرو پیکاپ فوتون با داشتن ویژگی های مثبتی همچون، پیشرانه قدرتمند، قابلیت آفرود و سواری خوب می تواند گزینه خوبی برای افرادی که به بیابانگردی و طبیعت گردی علاقه مند هستند، باشد. اما این خودرو معایبی نیز دارد که در بالا به آن اشاره شد. علاوه بر این به علت بازار خرید و فروش محدود و کمبود قطعات یدکی ممکن است شما را به دردسر بیاندازد. از رقبای خودرو پیکاپ فوتون تانلند در بازار کشورمان می توان به آسنا و هایلوکس اشاره کرد که علاوه بر داشتن طراحی به روزتر، از امکانات بیشتری نیز برخوردار بوده و ارزش خرید بالاتری نسبت به فوتون تانلند دارند.

جمع بندی خودرو پیکاپ فوتون تانلند

همانطور که گفتیم، خودرو فوتون تانلند از سری محصولات پیکاپ کمپانی چینی فوتون می باشد که توسط ایران خودرو در سال 1392 در بازار داخلی کشورمان در دو نسخه دیزلی و بنزینی با دو پیشرانه 2.4 و 2.8 لیتری عرضه شد. این خودرو با رقبایی همچون آسنا و هایلوکس در بازار رقابت می کند که در تجهیزات و طراحی نسبت به آنها جایگاه پایین تری دارد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو جک J3 که نام قدیم آن توجوی می باشد که به جک تورین هم معروف است. برای نخستین بار در سال 2009 رونمایی شد.  این خودرو در دو نسخه هاچ بک و سدان به بازار عرضه شده است که در بازار چین با نام C10 نیز شناخته می شود. در سال های 1391 تا سال 1393 این خودرو بر روی خط مونتاژ و تولید کرمان موتور قرار داشت و به عنوان اولین همکاری مشترک میان کمپانی جک و شرکت کرمان خودرو به حساب می آید و پس از آن سایر محصولات این کمپانی پا به بازار کشورمان گذاشتند. با ما همراه باشید تا نگاهی به خودرو جک J3 توجوی سدان داشته باشیم.

نقد و بررسی خودرو جک J3 توجوی

یکی از نکات منفی خودرو جک J3 ظاهر بسیار ساده و نچندان جذاب آن می باشد. در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای بسیار باریک که مرکز آن لوگوی جک با یک نوار باریک در دو طرف آن قرار گرفته است که طراحی ساده ای دارد. جلو پنجره ای و سپر با قسمتی از جنس بدنه از هم جدا شده اند که محل نصب پلاک می باشد. دو چراغ دایره ای مه شکن نیز در قابی مشکی دو طرف سپر به سادگی قرار گرفته اند. دو خط روی کابین دیده می شود که حجم خاصی به کاپوت نداده و چیزی از سادگی این بخش نکاسته است.

 در نمای کنار، برآمدگی بالای گلگیر، سپر شش پر و یک خط ممتد شانه ای که از چراغ عقب تا گلگیر جلو امتداد یافته، دیده می شود. به طور کلی این بخش نیز از هرگونه جذابیت و زیبایی خالی بوده و گویا طراحان جک J3 این خودرو را با نیت حفظ سادگی و کمبود جذابیت، طراحی کرده اند. شاید عجیب ترین طراحی خودرو جک J3 متعلق به نمای پشت آن باشد. پایین بدنه بسیار عضلانی و پر حجم و ساده طراحی شده و از هیچ المان زیبایی درطراحی آن به کار نرفته است. تنها در قسمت بالایی و درب صندوق عقب است که یک نوار کرومی براق نسبتا پهن و لوگوی جک دیده می شود. چراغ ها نیز در امتداد درب صندوق عقب با گرافیک ساده قرار دارد.

بعد از بررسی طراحی بدنه خودرو جک J3 حالا نوبت به بررسی کابین آن رسیده است. البته انتظار زیادی فراتر از یک خودرو اقتصادی چینی از آن نمی رود. با وارد شدن به داخل کابین، داشبورد برشی ساده داشته و دو رنگ بودن آن جلوه نسبتا خوبی را ایجاد کرده است. اما مانند خودروهای داخل کشور از متریال بی کیفیت و پلاستیک خشکی ساخته شده است. فضای داخل کابین نیز برای سرنشینان جلو و عقب خوب ارزیابی می شود و الیاف به کار رفته داخل صندلی ها رضایت سرنشینان را در مسافت های طولانی به همراه خواهد داشت.

خودرو جک J3 توجوی مجهز به یک پیشرانه 1.3 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 93 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 114 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو معادل 16 ثانیه است که بسیار تنبل ارزیابی می شود. حداکثر سرعتی که خودرو جک می تواند به آن برسد، 160 کیلومتر بر ساعت بوده و در سیکل ترکیبی معادل 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف می کند. استاندارد آلایندگی خودرو جک J3 نیز یورو 4 اعلام شده است.

از تجهیزات و امکانات خودرو جک J3 می توان به سیستم هشدار دهنده باز بودن درب، قفل ایمنی کودک، فرمان هیدرولیک قابل تنظیم، سیستم تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل، گرم کن شیشه عقب، سیستم کولر و تهویه مطبوع، صندلی عقب تاشو، سنسور دنده عقب، چراغ مه شکن جلو، چراغ ترمز سوم، چراغ جلو و عقب هالوژن، آئینه های جانبی برقی، چراغ مطالعه، رینگ آلومنیومی، چراغ لادری و برف پاک کن شیشه عقب اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو جک J3 توجوی

مزایا

  • مصرف سوخت اقتصادی
  • تجهیزات نسبت خوب نسبتا به رقبای وطنی
  • خدمات پس از فروش نسبتا خوب
  • صندلی های راحت

معایب

  • شتاب و سرعت کم
  • استهلاتک بالا
  • طراحی نچندان جذاب
  • بازار خرید و فروش بد

ارزش خرید خودرو جک J3 توجوی

خودرو جک J3 به علت توقف تولید، تنها در نمونه های دست دوم قابل خریداری است و از این رو باید هنگام خرید از سلامت فنی آن کاملا مطمئن شد. این خودرو از موسسه های تست تصادف و ایمنی، نتوانسته امتیاز بالایی را کسب نماید. همچنین به علت عدم جذابیت در طراحی و شتاب بسیار بد، نمی تواند مورد پسند بسیاری از افراد بخصوص جوانان قرار بگیرد. از این رو ارزش خرید بالایی ندارد. اگر قصد خرید خودرو سدان اقتصادی دارید بهتر است نمونه های کارکرده خودروهایی مثل سمند LX، پژو 206 صندوقدار و یا پژو 405 را مد نظر قرار دهید.

جمع بندی خودرو جک J3 توجوی

همانطور که اشاره کردیم خودرو جک J3 توجوی اولین محصول از همکاری مشترک کرمان موتور با کمپانی چینی جک می باشد که برای نخستین بار توسط کرمان موتور در سال 1391 رونمایی و در دو نسخه هاچ بک و سدان به بازار عرضه شد. این خودرو به علت طراحی ضعیف و شتاب پایین، نتوانست فروش خوبی را تجربه نماید و سرانجام در سال 1393 تولید آن در کشور متوقف شد. در حال حاضر تعداد کمی از این خودرو در کشور موجود می باشد و در نسخه های دست دوم به فروش می رسد که از ارزش خرید پایینی برخوردار است.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. اوپل شرکت خودروسازی آلمانی است که در سال 1862 توسط آدام اوپل بنیان نهاده شد و در ابتدا به ساخت چرخ های خیاطی می پرداخت. این شرکت در سال های 1929 تا 2017 تحت مالکیت جنرال موتور آمریکا قرار داشت و سپس گروه پی اس ای آن را خریداری کرد. یکی از محصولات محبوب این کمپانی خودرو اپل کورسا نام دارد که یک هاچ بک شهری می باشد. این خودرو در سال 1982 به بازار عرضه شد و تا کنون بیش از چهار نسل از آن وارد بازارهای جهانی شده است. نسل دوم و سوم این خودرو نیز به بازار ایران راه پیدا کرد و به علت خدمات پس از فروش نچندان خوب، نتوانست بازار پرفروشی را تجربه نماید.

نقد و بررسی خودرو اپل کورسا

خودرو اپل کورسا در نگاه اول با چشم های خیره کننده اش نگاه شما را به خود جلب می کند. چشمانی بزرگ و گیرا با دو کاسه داخلی که شما را مجذوب خود خواهد کرد. این هاچ بک استیل از ابعاد جمع و جوری برخوردار است که برای مصرف درون شهری، بخصوص شهر های شلوغ، گزینه ایده عالی می باشد. در نمای رو به رو از چراغ های بزرگ و جذاب اپل کورسا که بگذریم، یک جلو پنجره ای و یک سپر تقریبا هم اندازه و یک شکل می بینیم که چهره خندانی به خودرو اپل کورسا داده است. دو چراغ مه شکن دایره ای در یک قاب متشکل از دو خط مشکی، تعبیه شده است.

با وارد شدن به کابین خودرو اپل کورسا فضای جمع و جوری را می بینیم که به خاطر ماهیت هاچ بک بودنش می باشد. در مرکز کنسول دو دریچه هوای دایره ای شکل با قاب نقره ای، خودنمایی می کند و دو نمایشگر که یکی در بالا و دیگری در پایین آن وجود دارد، دیده می شود. یکی از این نمایشگرها ساعت و تاریخ را نشان می دهد و دیگری سایر اطلاعات را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. متریال به کار رفته داخل کابین، متوسط ارزیابی می شود و قطعات نقره ای به کار رفته در داخل کابین، حس اسپرت بودن را القا می کند.

خودرو اپل کورسا مجهز به یک پیشرانه 1.4 لیتری 4 سیلندر است که قادر است نیرویی معادل 99 اسب بخار در 56000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 130 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 12.4 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 173 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو اپل کورسا توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو اپل کورسا تجهیزات و امکاناتی از جمله سنسور کلید جهت بستن شیشه‌ ها به ‌صورت اتوماتیک، مجهز به سیستم تهویه هوای اتوماتیک، مجهز به سیستم کنترل ثبت سرعت (کروز کنترل)، مجهز به سیستم مدیریت پیمایش، مجهز به شیشه ‌بالابر برقی سرنشینان جلو، مجهز به فرمان تلسکوپی، مجهز به قفل برقی درب صندوق‌ عقب، مجهز به کیت تعمیر لاستیک، مجهز به گرم‌کن صندلی‌های جلو، نمایش‌دهنده دمای هوای بیرون تاریخ و زمان و ایستگاه‌های رادیویی، دستگیره‌ های داخلی درب‌ ها با روکش کرومی، روکش صندلی چرم ارگونومیک و پارچه، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، صندلی‌ های جلو جک ‌دار با قابلیت تنظیم دستی، فرمان با روکش چرم طبیعی، قابلیت تنظیم نور چراغ ‌های جلو، مجهز به استارتر همراه با کلید، مجهز به برف ‌پاک ‌کن ‌های اتوماتیک یخ‌ زدا، مجهز به جایگاه نگهداری صندلی کودک، مجهز به چراغ مه ‌شکن جلو و عقب، مجهز به دکمه ECO، مجهز به رینگ 17 اینچی آلومینیومی اسپرت 5 پره‌ای دوقلو، مجهز به سری صندلی عقب و جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، مجهز به سنسور پارک عقب به همراه آلارم در اختیار شما قرار می دهد.

قیمت خودرو اپل کورسا

خودرو اپل کورسا مدل 2014 در تاریخ نهم اردیبهشت 1399 در بازار دست دوم بسته به کارکرد حدود 290 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرو اپل کورسا

مزایا

  • هندلینگ خوب
  • کیفیت بالای متریال
  • ایمنی بالا
  • مصرف سوخت اقتصادی

معایب

  • کمبود قطعات
  • قیمت بالا
  • هزینه بالای نگهداری
  • شتاب کم
  • خدمات پس از فروش نچندان خوب

ارزش خرید خودرو اپل کورسا

خودرو اپل کورسا هرچه باشد در ابتدا یک خودرو آلمانی است، کشوری که لوکس ترین و با کیفیت ترین برندهای خودروسازی جهان را در خود جای داده است. متاسفانه از این خودرو تنها نسخه 1994 و 2014 آن در کشورمان موجود است و به علت قدیمی بودن آن باید از سلامت فنی آن به هنگام خرید کاملا مطمئن شد. این خودرو اگرچه کیفیت ساخت و ایمنی بالایی دارد و در مصرف سوخت به شما فشار اقتصادی وارد نمی کند اما به علت خدمات پس از فروش ضعیف و قطعات یدکی کم یاب ممکن است شما را به دردسر بیاندازد. به طور کلی شرایط بازار کشورمان برای خودروهای وارداتی، آن هم خودروهای قدیمی که به تعداد محدودی در کشور موجود هستند، چندان رضایت بخش نیست. این مساله خود دلیل محکمی است برای منصرف شدن از خرید این آلمانی خوش هیکل! در این میان خودرو اپل کورسا در بازار کشورمان رقبایی همچون هیوندای i30، کیا سراتو، مزدا 3، هیوندای i20 و تویوتا یاریس را در مقابل دارد که به علت خدمات پس از فروش و بازار دست دوم بهتر، ارزش خرید بیشتری نسبت به اپل کورسا دارد.

جمع بندی خودرو اپل کورسا

همانطور که گفتیم، خودرو اپل کورسا یک هاچ بک شهری آلمانی است که برای نخستین بار در سال 1982 وارد بازارهای جهانی شد. این خودرو محبوبیت زیادی در سراسر دنیا دارد اما با توجه به شرایط بازار داخلی کشورمان، ارزش خرید چندانی ندارد و میدان را به رقبایی همچون هیوندای i20 و تویوتا یاریس واگذار کرده است.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند هایما، یک کمپانی خودروسازی چینی است که در سال 1992 توسط شرکت مزدا و دولت استان هاینان در چین تاسیس شد. این کمپانی در سال 2006 توسط خودروسازی فاو خریداری و با به کار گیری تکنولوژی مزدا به ساخت خودروهای سواری و مینیاتوری مشغول شد. یکی از محصولات شاسی بلند این کمپانی خودرو هایما S7 نام دارد که برای نخستین بار در سال 2010 از آن رونمایی شد. این شاسی بلند چینی در سال 1396 توسط ایران خودرو عرضه و توانست تواجه زیادی را نسبت به نسخه های معمولی که فاقد توربو بودند، به خود جلب نماید.

نقد و بررسی خودرو هایما S7 توربو

طراحی خودرو هایما S7 توربو نسبت به نسخه ساده ی آن دست خوش تغییراتی شده است. در نمای رو به رو، یک جلو پنجر ای مشبک مشکی رنگ با نوارهای عمودی فلزی که حس قدرت را القا می کند، دیده می شود. چراغ های اشک مانند نوک تیز باگرافیک داخلی زیبا، چهره مرموزی به هایما S7 داده است. از آن جایی که خطوط شکسته در طراحی هایما به کار نرفته است، از بدنه ای عضلانی برخوردار است. سپر حالتی لبخندگونه داشته و دو چراغ مه شکن در قابی برش خورده ی نقره ای در دو طرف آن تعبیه شده است.

درنمای کنار، برآمدگی بالای گلگیرها و خطی که آن دو را به یکدیگر وصل کرده است، دیده می شود، سه پنجره نامساوی با قاب مشکی رنگ و ریل سقفی از دیگر اجزای این بخش می باشد. در نمای عقب، چراغ های دو تکه که قسمتی از آن روی درب صندوق عقب و قسمتی دیگر روی بدنه دیده می شود. اسپویلر نصب شده بر روی شیشه عقب و چراغ روی آن به همراه دو خروجی اگزوز و سه مه شکن خطی در نمای عقب، از دیگر اجزای این بخش می باشند.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو هایما S7 توربو، فضای نسبتا خوبی را مشاهده می کنیم که برای پنج سرنشین مناسب ارزیابی می شود. داشبورد تقریبا ساده طراحی شده ولی کنسول مرکزی، کمی شلوغ به نظر می آید. یک نمایشگر 7 اینچی لمسی در میان دو دریچه هوای عمودی جهت ارائه اطلاعات به راننده، قرار گرفته است. دکمه های کنترل صوتی نیز جهت سهولت دسترسی، بر روی فرمان دیده می شود. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد و کابین چندان کیفیت بالایی نداشته، صندلی های چرمی دو رنگ جلوه خوبی را به کابین بخشیده است.

خودرو هایما S7 مجهز به یک پیشرانه توربو شارژ 1.8 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 170 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب این خودرو در سایت رسمی ایران خودرو منتشر نشده و چیزی که از تجربه مشتریان به دست آمده، شتابی معادل 8 ثانیه بوده است. حداکثر سرعتی که خودرو هایما S7 می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. این خودرو توانسته است سه ستاره ایمنی از سازمان استاندارد ایران به دست آورد.

تجهیزات و امکاناتی که خودرو هایما S7 توربو در اختیار شما قرار می دهد، شامل: سان روف برقی، اسپویلر، دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید و سنسور باران، فرمان قابل تنظیم در چهار جهت، صندلی راننده هشت حرکته برقی گرمکن دار و صندلی شاگرد چهار حرکته دستی، چراغ روشن در زمان باز بودن درب ها، سیستم ضد سرقت موتور، سامانه کنترل باد تایر، قطع سوخت به هنگام تصادف، فرمان برقی، نشانگر باز بودن کمربند جلو به همراه آلارم، ایزوفیکس (امکان نصب صندلی کودک)، سپرجلو جدید، جلو پنجره جدید، دکمه های کنترل سیستم صوتی، کروز کنترل و بلوتوث بر روی فرمان، شیشه جانبی دودی، ریموت کنترل قفل مرکزی، کامپیوتر سفری، چراغ روز، دوربین 360 درجه، سنسور دنده عقب، قفل کودک، قفل اتوماتیک درب ها در سرعت، قطعات تزئینی جلو داشبورد و طرح چوب دستگیره های درب ها، کنسول میانی صندلی جلو و عقب، تودوزی چرمی دو رنگ است.

قیمت خودرو هایما S7 توربو

خودرو هایما S7 توربو در تاریخ هشتم فروردین 1399 در بازار صفر کیلومتر حدود 400 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرو هایما S7 توربو

مزایا

  • مصرف سوخت اقتصادی
  • امکانات و تجهیزات خوب
  • سیستم تعلیق خوب

معایب

  • قطعات یدکی کم
  • آینده نامعلوم
  • وزن بالا
  • موتور نچندان قوی

ارزش خرید خودرو هایما S7 توربو

خودرو هایما S7 توربو به علت داشتن وزن بالا، موتور تنبل و شتاب پایین، خودروی جذابی در بازار به شمار نمی رود. حتی از طراحی زیبا و هیجان انگیز نیز برخوردار نمی باشد. از این رو اگر به دنبال خودرو شاسی بلند هستید می توانید به سراغ رقبای این خودرو یعنی جک S5، چری تیگو 5 و هاوال H2 بروید.

جمع بندی خودرو هایما S7 توربو

همانطور که اشاره کردیم، خودرو هایما در رده محصولات شاسی بلند کمپانی چینی هایما قرار می گیرد که پس از عرضه نسخه معمولی آن، نسخه توربو شارژ با امکانات بیشتری به همراه کمی تغییرات ظاهری به بازار عرضه شد. این خودرو در ایران در هر دو نسخه معمولی و توربوشارژ توسط ایران خودرو مونتاژ و عرضه می شود که تاکنون توانسته است فروش نسبتا خوبی را تجربه نماید. اما به علت مشکلاتی که در بالا به آنها اشاره شد، ارزش خرید پایینی دارد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. محصولات سری GS لکسوس در رده سدان های لوکس این کمپانی قرار می گیرد که تاریخچه آن به سال 1991 بر می گردد و تا کنون بیش از سه نسل از آن وارد بازارهای جهانی شده است. خودرو لکسوس GS 250 یک سدان سایز متوسط است که در سال 2013 با پیشرانه های مختلفی به بازار عرضه شد که شرکت ایرتویا به علت محدودیت های واردات، نسخه 2.5 لیتری را وارد بازار داخلی کشورمان کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی خودرو لکسوس GS 250 موجود در بازار داخلی کشورمان بپردازیم.

نقد و بررسی خودرو لکسوس GS 250

در طراحی خودرو لکسوس GS 250 ، سپر دو تکه با گوشه و زوایای تیز دیده می شود که چهره ای تهاجمی به آن داده است. همچنین نوک تیز بودن چراغ های اصلی به خشن بودن چهره لکسوس GS 250 کمک فراوانی کرده است. خطوط به کار رفته روی کابین، کار حجم دهی را انجام داده و چراغ های روز ال ای دی نیز از دیگر المان های زیبای به کار رفته در نمای خودرو لکسوس GS 250 می باشد. در نمای عقب، چراغ های دو تکه ی زاویه دار که قسمتی از آن روی بدنه و قسمتی دیگر روی صندوق عقب قرار دارد، دیده می شود. دو خروجی اگزوز با قاب کرومی و دو چراغ خطی مه شکن از دیگر سایر اجزای این بخش می باشند.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو لکسوس GS 250 با طراحی زیبا، دلباز و صد البته با امکانات فراوان، رو به رو می شویم. در بخش مرکزی داشبورد، یک تورفتگی قرار دارد که محل تعبیه نمایشگر می باشد. متریال به کاررفته در کابین با کیفیت بوده و در بخش میانی داشبورد و قسمتی از فرمان، طرح چوب به کار رفته که حالتی کلاسیک به کابین بخشیده است. ساعت آنالوگ میان دریچه های هوا نیز از دیگر المان های جذاب کابین می باشد.

خودرو لکسوس GS 250 مجهز به یک پیشرانه 2.5 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 207 اسب بخار در 6400 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 254 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته به چرخ های عقب منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 8.6 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 229 کیلومتر بر ساعت می باشد. این پیشرانه به ازای هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی معادل 8.9 لیتر بنزین مصرف می کند و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو لکسوس GS 250 توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو لکسوس GS 250 از تجهیزات و امکاناتی نظیر سنسور دنده عقب، سیستم مدیریت پیمایش، سیستم کروز کنترل، سنسور باران برای عملکرد اتوماتیک برف پاکن ها، سیستم تنظیم ارتفاع هوشمند نسبت به سطوح، دوربین دید عقب و جلو، سیستم هشدار دهنده مانع، سیستم نشان دهنده فشار باد تایر، سیستم آنتی شوک، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم دید در شب، سیستم پیش اخطار خواب آلودگی، سیستم نمایش اطلاعات ماشین بر روی شیشه ماشین، سیستم تعویض لاین با تشخیص نقاط کور بهره می برد.

از دیگر تجهیزت و امکانات خودرو لکسوس GS 250 می توان به سیستم روشن و خاموش شدن خودکار، چراغ های جلو براساس نور محیط، سانروف با قابلیت تنظیم سقف، پانوراما به صورت سفارشی، شیشه بالابر های برقی، گرمکن شیشه عقب، شیشه های سولار، سیستم و بخار زدایی و یخ زدایی شیشه ها، آینه الکتروکرومیک برای سهولت دید راننده در شب، تنظیم برقی آینه های جانبی، صندلی های عقب با سیستم پشت سری های هوشمند و فعال دارای روکش چرمی سیستم سرد کن و گرمکن به صورت سفارشی، صندلی جلو با قابلیت تنظیم برقی در حالت های مختلف، سیستم حافظه صندلی به همراه روکش چرمی، سیستم گرمکن و تهویه صندلی، سیستم تنظیم گودی کمر، تهویه مطبوع اتوماتیک چهارگانه و سیستم خروجی جداگانه هوا برای سرنشینان عقب اشاره کرد.

قیمت خودرو لکسوس GS 250

خودرو لکسوس GS 250 در تاریخ هشتم اردیبهشت 1399، در بازار دست دوم، بسته به نوع سال و کارکرد، حدود یک میلیارد تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرور لکسوس GS 250

مزایا

  • مصرف سوخت اقتصادی
  • فرمان پذیری خوب
  • فضای خوب کابین
  • طراحی جذاب
  • 5 ستاره ایمنی
  • کیفیت بالای ساخت
  • تجهیزات و امکانات بسیار

معایب

  • هزینه بالای نگهداری
  • بازار دست دوم ضعیف نسبت به رقبا
  • حساسیت پیشرانه به نوع سوخت

ارزش خرید خودرو لکسوس GS 250

خودرو لکسوس GS 250 یک سدان راحت و بی صداست که فضای مناسب کابین آن برای خانواده های چهار الی پنج نفره مناسب می باشد. این خودرو تجهیزات بسیار زیادی را در برابر شما قرار می دهد و از آن جایی که ایرانیان علاقه زیادی به تجهیزات و امکانات دارند، این رو می تواند سدان جذابی برای آنها باشد. مساله ای که شرایط تمام خودروهای خارجی را در بازار ایران سخت کرده، محدودیت واردات آن ها می باشد که تاثیر عمده ای بر روی قیمت و قطعات یدکی آن می گذارد و مشتری را به چالش می کشد. از رقبای خودرو لکسوس GS 250 می توان به مرسدس بنز E و بی ام و سری 5 اشاره کرد.

جمع بندی خودرو لکسوس GS 250

به طور کلی خودرو سدان لکسوس GS 250 خودروی با ارزشی به حساب می آید، این خودرو هم از طراحی جذابی برخوردار است و هم از ایمنی، شتاب، راحتی و فرمان پذیری خوبی بهره می برند. آن چه که در مورد این خودرو، مساله ساز است، قیمت بالا و هزینه های نگهداری آن می باشد که با توجه به حساسیت پیشرانه آن به نوع بنزین و قطعات یدکی گران، هزینه های نگهداری آن را بالا می برد. البته کسی که پول خرید این خودرو را داشته باشد، به احتمال زیادی از پس هزینه های نگهداری آن نیز بر می آید.

  • لایو کار