لایوکار

۲۲ مطلب در دی ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو ام وی ام 315 یکی از محصولات کمپانی چری چین است که در بازار چین با نام فالوین 2 شناخته می شود و برای نخستین بار در سال 2009 رونمایی شد. این خودرو از سال 1391 توسط شرکت مدیران خودرو در دو نسخه هاچبک و صندوق دار به بازار کشورمان عرضه شد و نتوانست با فروش خوبی رو به رو شود. این خودرو در سال 1396 به صورت فیس لیفت به بازار آمد و توانست با طراحی بهتر و امکانات به روز تر نسبت به نسخه قبلی، توجه خریداران را به خود جلب نماید. در حال حاضر خودرو ام وی ام 315 تنها در نسخه هاچ بک درسه تیپ ساده، اکسلنت و لاکچری توسط مدیران خودرو عرضه می شود.

نقد و بررسی خودرو ام وی ام 315

طراحی خودرو ام وی ام 315 هاچ بک جدید توسط یک تیم ایتالیایی انجام شده و با استفاده از طراحی مفهومی و به کار بردن خطوط تیز و آیرودینامیکی توانسته چهره ای به روز و زیبا از خود به نمایش بگذارد. در نمای جلو یک جلو پنجره ای کوچک با آرم ام وی ام در مرکز آن و یک نوار باریک کرومی براق دیده می شود. چراغ های اصلی نوک تیز با گرافیک داخلی زیبا چهره ای مرموز به ام وی ام 315 بخشیده است. در بخش پایین، سپر بزرگ مشکی رنگ با ورودی های هوا و زه پلاستیکی به چشم می خورد که نمایی اسپرت گونه دارد. دو چراغ مه شکن دایره ای نیز در دو طرف سپر دیده می شوند در جای مناسبی تعبیه شده اند. در نمای کنار خودرو ام وی ام 315، زه پلاستیکی اطراف گلگیر، روف ریل و قاب مشکی رنگ پنجره ها طراحی هماهنگ و خوبی با یکدیگر دارند. در نمای عقب، چراغ ها بیشترین توجه را جلب می کنند و این که چراغ سوم ترمز نیز در بالای شیشه عقب دیده می شود. به طور کلی طراحی خودرو ام وی ام 315 اسپرت زیبا و قابل قبول ارزیابی می شود.

خودرو ام وی ام 315 اسپرت از طراحی به روز و زیباتری نسبت به نسخه قدیمی خود برخوردار است. به هنگام وارد شدن به کابین ام وی ام 315 شاهد دو تریم رنگی کرمی و مشکی هستیم که نمای خوبی به کابین بخشیده است. ناگفته نماند مدیران خودرو کابین را تنها با بک رنگ مشکی عرضه می کند. در نگاه اول، داشبورد چند تکه را می بینیم که در مرکز آن یک نمایشگر هفت اینچی لمسی در پایین ورودی های هوا، قرار گرفته و اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد از پلاستیک خشک بوده و در برخی از قسمت ها قطعات فلزی می بینیم که نمایی اسپرت به کابین بخشیده است.

خودرو ام وی ام 315 اسپرت مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر بنزینی است که قادر است حداکثر نیرویی معادل 107 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاوری 140 نیوتون متر در 4500 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 11 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 185 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. از تست ایمنی خودرو ام وی ام 315 اطلاعاتی دردسترس نیست. برخی از امکانات و تجهیزاتی که خودرو ام وی ام 315 مدل اکسلنت ارائه می کند، شامل بلوتوث، کیت اسپرت بدنه، سیستم صوتی با شش بلندگو، آینه‌ها و پنجره‌های برقی، سنسور دنده‌ عقب، صندلی‌های چرمی، رینگ آلومینیومی و دوربین دید عقب می باشد.

قیمت خودرو ام وی ام 315

خودرو ام وی ام 315 اسپرت اکسلنت در تاریخ 30 دی 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود 100تا 142 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 70 میلیون تومان معامله می شود.

 

مزایا و معایب خودرو ام وی ام 315

مزایا

  • تعلیق نرم
  • مصرف سوخت مناسب
  • طراحی قابل قبول
  • تحهیزات و امکانات مناسب

معایب

  • کیفیت پایین کابین
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • گیربکس ناهماهنگ با پیشرانه
  • سیستم تهویه دستی
  • شتاب ضعیف

ارزش خرید خودرو ام وی ام 315

اگرچه خرید خودرو هاچ بک محدودیت های خودش را دارد ولی همچنان انتخاب بسیاری از افراد بخصوص جوانان می باشد. خودرو ام وی ام 315 اسپرت از نکات مثبتی همچون مصرف سوخت اقتصادی، سیستم تعلیق نرم، طراحی اسپرت و تجهیزات به روزی برخوردار است و با خودروهایی همچون رنو ساندرو و برلیانس H320، پژو 206، برلیانس  H220 اتوماتیک هم رقیب است. خودرو ام وی ام 315 به علت بازار دست دوم نچندان خوب و افت قیمت، از رقیب های خود بخصوص پژو 206 عقب مانده است.

جمع بندی خودرو ام وی ام 315

خودرو ام و ی ام 315 در دو نسخه سدان و هاچ بک به بازار عرضه شده است که در حال حاضر تنها نسخه هاچ بک آن تولید می شود. این خودرو محصول شرکت چینی چری می باشد که توسط مدیران خودرو در بازار داخلی کشورمان مونتاژ می شود که از طراحی زیبا، مصرف سوخت پایین، تجهیزات مناسب و تعلیق مناسب برخوردار است اما به علت بازار دست دوم نچندان خوب و افت قیمت، استقبال خوبی از آن نشده است.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو میتسوبیشی پاجرو یک شاسی بلند سایز متوسط ژاپنی است که نخستین بار در نمایشگاه توکیو در سال 1973 رونمایی شد اما سرانجام در سال 1982 به بازار عرضه شد. نام پاجرو از نام لئو پاروس پاجروز یک گربه بومی منطقه فلات پاتوگونای جنوبی آرژانتین، گرفته شده است. این خودرو از دهه هفتاد وارد بازار کشورمان شد و شرکت بهمن از سال هشتاد به مونتاژ این خودرو در ایران پرداخت و تا سال 1386 به تولید آن ادامه داد. این خودرو همواره یکی از بهترین کراس اوورهای موجود در بازار کشورمان شناخته می شود که علاوه بر داشتن قابلیت های سواری درون شهری، قابلیت های یک خودرو آفرود را در اختیار افراد قرار می دهد. خودرو میتسوبیشی پاجرو چندین نسل را با موفقیت پشت سر گذاشته و نسل سوم آن متعلق به سال 1999 تا سال 2006 میلادی می باشد و در دو نسخه دو درب و چهار درب ارائه شده است.

نقد و بررسی خودرو میتسوبیشی پاجرو

خودرو میتسوبیشی پاجرو به علت ماهیت آفرودی بودن خود، از طراحی قدرتمند و با ابهتی برخوردار است و عاری از هرگونه لوکس گرایی و ظرافت می باشد. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای مستطیلی شکل با دو نوار فلزی نقره ای که تا چراغ های اصلی کشیده شده است، دیده می شود. چراغ های مه شکن نیز در قابی دایره ای شکل در هر دو طرف سپر تعبیه شده اند. ابعاد مربعی شکل و بزرگ چراغ های اصلی، چهره ای با ابهت به میتسوبیشی پاجرو بخشیده است. در نمای کناری، برآمدگی بالای گلگیرها و درب ها با ماهیت آفرودی میتسوبیشی هماهنگی دارد. در نمای عقب نیز نمای مربعی شکل درب صندوق بار به همراه زاپاس چرخ و سپر فلزی دیده می شود. به طور کلی خودرو میتسوبیشی پاجرو از طراحی ساده و پرابهتی برخوردار است و با ماهیت آفرودی آن هماهنگی دارد.

در کابین خودرو میتسوبیشی پاجرو همانند بیرون آن طراحی هماهنگی را می بینیم و اجزایی که به خوبی کنار هم چیده شده اند. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد از پلاستیک خشک بوده و کیفیت قابل قبولی دارد. در برخی از قطعات و بخش های کابین از قطعات آلومینیومی نقره ای استفاده شده که نمای خوبی به پاجرو داده است.  علاوه بر این، جنس صندلی ها، غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده، چرم مشکی رنگ به کار رفته است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر تعبیه شده است که اطلاعات را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. فضای زانو و پا برای سرنشینان جلو مناسب بوده و ارگونومی صندلی ها به گونه ای است که سرنشینان را به خوبی در بر می گیرد. صندلی های عقب نیز برای دو نفر مناسب و به هنگام اضافه شدن نفر سوم، فضا کمی تنگ خواهد شد. صندلی های عقب با قابلیت جابه جایی که دارند، می توانند قسمت بیشتری به فضای بار، اضافه نماید.

خودرو میتسوبیشی پاجرو در بازارهای بین المللی با پیشرانه های مختلفی حضور دارد. یکی از نمونه های این خودرو مجهز به پیشرانه 3.8 لیتر 6 سوپاپ است که قادر است نیرویی معادل 250 اسب بخار در 6000  دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 329 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به هر چهار چرخ منتقل نماید که قابلیت تنظیم برای رانندگی در شرایط جوی مختلف را دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد حدود 200 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 13.7 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو میتسوبیشی پاجرو از سال 2013 به بعد با مجهز شدن به تجهیزات ایمنی بیشتر توانست در تست ایمنی موسسه انکپ استرالیا 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

برخی از تجهیزات و امکانات خودرو میتسوبیشی پاجرو می توان به  چراغ مه‌ شکن جلو و عقب، سنسور باران، روشن‌ شدن خودکار چراغ‌ ها، کروز کنترل، تنظیم چراغ‌ ها از داخل، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک،، مانیتور جلو، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، صندلی ‌های برقی به همراه گرمکن و سردکن، سانروف برقی، آینه ‌های برقی و کیسه هوای ایمنی سرنشینان جلو و عقب و راننده اشاره کرد.

قیمت خودرو میتسوبیشی پاجرو

خودرو میتسوبیشی پاجرو در تاریخ 28 دی 1398، بسته به نوع سال و مدل حدود 100 تا 600 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو میتسوبیشی پاجرو

مزایا

  • قدرت بالای پیشرانه
  • کیفیت خوب سواری
  • امکانات قابل قبول
  • گیربکس با عملکرد عالی و گیربکس سوپرسلکت

معایب

  • قطعات یدکی کم یاب
  • مصرف سوخت بالا
  • هزینه نگهداری بالا
  • خدمات پس از فروش محدود

ارزش خرید خودرو میتسوبیشی پاجرو

خودرو میتسوبیشی پاجرو در مدل های مختلفی در بازار داخلی کشورمان به فروش می رسد که مدل های 1990 تا 2014 را در بر می گیرد. خودرو میتسوبیشی پاجرو همواره به عنوان یکی از انتخاب های آفرود سواران بوده و طی این سال ها امتحان خود را به خوبی پس داده است. از رقبای این خودرو در بازار داخلی می توان به تویوتا لندکروز، نیسان، تویوتا پرادو و هیوندای سانتافه 2015 اشاره کرد. اگر قصد شما از خرید خودرو داشتن یک شاسی بلند خانوادگی، مدرن و راحت با امکانات و تجهیزات فراوان است می توانید به خرید خودرو هیوندای سانتافه اقدام نمایید. اما اگر قصد استفاده در بیابان و طبیعت را دارید می توانید خودرو میتسوبیشی پاجرو را در لیست خرید خود قرار دهید. اما توجه داشته باشید که ممکن است با محدودیت قطعات یدکی و خدمات پس از فروش محدود پاجرو مواجه شوید.

جمع بندی خودرو میتسوبیشی پاجرو

خودرو میتسوبیشی پاجرو یک شاسی بلند سایز متوسط پرابهت ژاپنی است که سابقه طولانی در بازارهای بین المللی و داخلی کشورمان دارد. پاجرو با کیفیت بالای ساخت و قدرت بالای پیشرانه خود همواره به عنوان یکی از موفق ترین خودروهای آفرود، شناخته می شود و طرفداران بسیاری دارد. از رقبای این خودرو می توان به تویوتا لندکروز، نیسان و تویوتا پرادو اشاره کرد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. بایک یکی از شرکت های خودروسازی معتبر در زمینه تولید وسایل نقلیه در چین می باشد که در سال 1958 میلادی در پکن تأسیس شد. بایک مخفف عبارت (BEIJING AUTOMOTIVE INDUSTRY CO) می باشد. این شرکت در سال 2014 توانست مقام چهارمین خودروسازی بزرگ چین را به دست بیاورد. یکی از محصولات این کمپانی، خودرو بایک سابرینا می باشد که در رده یک هاچ بک کوچک شهری قرار می گیرد. این خودرو با نام بایک E150 در بازار چین شناخته می شود و توانسته است فروش خوبی در این کشور تجربه نماید. این خودرو در سال 1394 توسط دیار خودرو در دو نسخه هاچ بک و صندوق دار وارد بازار داخلی کشورمان شد ولی نتوانست با استقبال خوب خریداران مواجه شود.

نقد و بررسی خودرو بایک سابرینا

در نگاه اول، ظاهر خودرو بایک سابرینا ما را به یاد خودرو مرسدس بنز سری B می اندازد و شباهت میان آن دو غیرقابل انکار می باشد. در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای شکل کوچک با نوارهای کرومی براق به همراه لوگوی بایک در مرکز آن قرار دارد. چراغ های اصلی نوک تیز و برجسته بوده و گرافیک زیبایی دارند. در قسمت پایین، سپر با ورودی های هوای مشکی رنگ و چراغ های مه شکن که زوایایی مانند چراغ های اصلی دارند، دیده می شوند. یک خط صاف به کار رفته در وسط کاپوت و دو ردیف فرورفتگی اوریب در نزدیکی چراغ ها، کار حجم دهی را انجام داده اند.

در نمای کناری، یک خط ممتد از چراغ عقب شروع شده و تا نزدیکی گلگیرها ادامه دارد و به همراه برآمدگی موجود در بالای گلگیر، از سادگی این بخش کاسته اند. در نمای عقب چراغ های دو تکه که بخشی از آن بر روی درب صندوق عقب و قسمتی بر روی بدنه قرار دارد و چراغ ترمز که در بالای شیشه تعبیه شده، دیده می شود. از سایر اجزای این بخش می توان به تورفتگی روی درب صندوق بار، چراغ های مه شکن خطی و آنتن اشاره کرد.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو بایک سابرینا شاهد طراحی ساده و قابل قبولی هستیم. دو تریم رنگ مشکی و کرمی در آن به کار رفته که باعث دلنشین تر شدن کابین شده است. در مرکز کابین در پایین دریچه های ورودی هوا یک نمایشگر 6.5 اینچی ال سی دی قرار دارد که مجهز به ورودی های یو اس بی، AUX و جی پی اس می باشد. سیستم ضبط صوت و دکمه های کنترلی زیادی نیز در کنسول مرکزی دیده می شود. متریال به کار رفته در داشبورد از پلاستیک خشک بوده و در بخش هایی از کنسول مرکزی، دستگیره ها، فلز براق به کار رفته است که جلوه خوبی را به نمایش گذاشته است. فضای صندلی های جلو برای پا و زانوها مناسب بوده ولی در ردیف دوم فضای کمی برای سرنشینان وجود دارد که به خاطر ماهیت هاچ بک بودن این خودرو، نمی توان به آن خورده گرفت.

خودرو بایک سابرینا مجهز به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر، ساخت میتسوبیشی است که قادر است 113 اسب بخار در 5600 الی 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 143 نیوتون متر در 4300 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. حداکثر سرعتی که خودرو بایک سابرینا می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است.

خودرو بایک سابرینا مجهز به امکانات و تجهیزاتی شامل کنسول مرکزی به همراه تکیه گاه آرنج، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، محفظه سرد کن داخل داشبورد، روشن و خاموش شدن چراغ های جلو متناسب با نور محیط، سانروف فعال و مجهز به سیستم ایمنی، بالابر شیشه های جلو و عقب برقی، آینه های جانبی به همراه تنظیم برقی با قابلیت تاشوندگی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم گرم کننده داخلی در زمستان و سقف باز، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق، فرمان سه شاخه، قفل مرکزی و ریموت کنترل می باشد.

قیمت خودرو بایک سابرینا

خودرو بایک سابرینا در تاریخ 28 دی 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود 170 میلیون تومان و در بازار دست دوم بسته به نوع سال و آپشن حدود 100 تا 140 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو بایک سابرینا

مزایا

  • امکانات و تجهیزات مناسب
  • مصرف سوخت پایین
  • طراحی هماهنگ
  • هندلینگ خوب
  • موتور ساخت میتسوبیشی

معایب

  • طراحی کپی برداری شده
  • قطعات یدکی کم یاب
  • خدمات پس از فروش محدود
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • جعبه دنده قدیمی

ارزش خرید خودرو بایک سابرینا

خودرو بایک سابرینا از طراحی قابل قبول، مصرف سوخت اقتصادی، تجهیزات و امکانات مناسب و هندلینگ بسیار خوبی برخوردار است. اما متاسفانه به علت محدودیت های خدمات پس از فروش، بازار دست دوم نچندان خوب و قطعات یدکی گران و کم یاب ارزش خرید آن را در بازار داخلی کشورمان پایین آورده است. اگر نکات منفی گفته شده جزو خط قرمزهای شما نیست، می توانید به خرید خودرو بایک ساینا اقدام نمایید.

جمع بندی خودرو بایک سابرینا

خودرو بایک سابرینا یک خودرو هاچ بک چینی اقتصادی است که توسط دیار خودرو مونتاژ و در نسخه های سدان، هاچ بک و برقی به بازار داخلی کشورمان عرضه می شود. این خودرو به علت ضعف های شرکت توزیع کننده، خدمات پس از فروش محدود و قطعات کم یاب، تا کنون نتوانسته است به فروش بالایی دست یابد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. فولکس واگن (Volkswagen) یکی از معتبرترین برندهای خودروسازی در جهان است که به دستور آدولف هیتلر در سال  1930 بنا نهاده شد. این برند آلمانی طرفداران زیادی در سراسر دنیا داشته و با لقب امپراطوری خودرویی جهان شناخته می شود. یکی از محصولات سدان سایز بزرگ این کمپانی، خودرو فولکس واگن پاسات نام دارد که تا کنون بیش از پنج نسل از آن وارد بازارهای جهانی شده است. این خودرو در تمامی این سال ها، توانسته است موفقیت و فروش چشم گیری را تجربه نماید و همواره به عنوان یک سدان خانوادگی محبوب، طرفداران خود را در سراسر دنیا راضی نگه دارد. نسل اول خودرو فولکس واگن پاسات در سال 1973 و نسل هفتم آن در سال 2016 وارد بازار شد. این خودرو توسط ماموت خودرو، نماینده رسمی فولکس واگن به بازار داخلی کشورمان راه پیدا کرد و با استقبال خوبی نیز رو به رو شد.

نقد و بررسی خودرو فولکس واگن پاسات

در نمای رو به روی خودرو فولکس واگن پاسات ، شاهد جلو پنجره ای باریک با چهار نوار کرومی براق و لوگوی فولکس واگن در مرکز آن هستیم که در تمامی محصولات فولکس واگن قابل رویت است. نوارهای کرومی تا چراغ های نوک تیز امتداد داشته و هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند. در قسمت پایین قاب سپر و چراغ های مه شکن با دو نوار کرومی، قرینگی خوبی با قسمت جلو پنجره ای دارد. ال ای دی به کار رفته در گرافیک چراغ ها، طراحی به روز و زیبایی را به نمایش گذاشته است. چهار خط کشیده شده بر روی کاپوت نیز کار حجم دهی را به سادگی و زیبایی انجام داده است.

در نمای کناری، رینگ های آلومینیومی، فرورفتگی پایین درب ها و خط شانه ای که از چراغ عقب کشیده شده و تا نزدیکی گلگیر جلو ادامه دارد، دیده می شود. در نمای عقب، چراغ های پنج وجهی دو بخشی مجهز به ال ای دی که قسمتی از آن روی بدنه و قسمتی دیگر روی صندوق عقب قرار گرفته است. نمای لوگوی فولکس واگن نیز بین چراغ ها قرار دارد. آنتن کوسه ای، فرورفتگی های روی سپر و پایین درب صندوق بار و دو خروجی اگزوز از سایر بخش های تشکیل دهنده در این بخش هستند که از طراحی ساده و قابل قبولی برخوردار است.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو فولکس واگن پاسات شاهد طراحی زیبا و دلنشینی هستیم. یک نوار باریک سه خط که دو خط آن کرومی براق است در وسط داشبورد به طور ممتد قرار گرفته و شباهتی به جلو پنجره ای این خودرو دارد. در مرکز این خط باریک، دو دریچه هوا و یک ساعت آنالوگ در وسط آنها دیده می شود. در قسمت کنسول مرکزی یک نمایشگر 9.2 اینچی قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد.

در قسمت دستگیره درب ها، دنده و فرمان نیز قسمت های کرومی به کار رفته که حس اسپرت بودن را القا می کند. همچنین فرمان دی شکل و دکمه های کنترلی بر روی آن دیده می شود. از دیگر ویژگی های فولکس واگن پاسات، سیستم هدآپ می باشد که اطلاعات مورد نیاز را روی شیشه جلو به راننده نشان می دهد. فضای سرنشینان جلو و عقب کافی به نظر می رسد و از ارگونومی خوبی برخوردار هستند. خوردو فولکس واگن پاسات معادل 586 لیتر فضا ارائه می کند.

خودرو فولکس واگن پاسات مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری، 4 سیلندر است که قادر است نیرویی معادل 180 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر در 1250 تا 5000 دور بر دقیقه تولید و آن را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 7.9 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 232 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه معادل 5.8 لیتر در 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 اعلام شده است. خودرو فولکس واگن پاسات 2018 توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید که نشان از ایمنی بالای این خودرو دارد.

خودرو فولکس واگن پاسات تجهیزات و امکانات زیادی را ارائه می کند که برخی از آنها شامل سقف شیشه ای پاناروما، چراغ های جلو ال ای دی با قابلیت تطبیق اتوماتیک با جاده، چراغ روز، شیشه های سولار و دودی، آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن و حافظه، تاشوی برقی، راهنمای روی آینه، صندلی های عقب دارای استراحت گاه برای دست، جالیوانی، روکش چرمی، گرمکن، کمربندهای پیش کشنده برای سرنشینان عقب، صندلی های جلو اسپرت با روکش چرمی مجهز به گرمکن، صندلی های برقی 12 حالته با حافظه، ماساژور صندلی راننده، کمربندهای پیش کشنده برای سرنشینان جلو، سیستم تهویه اتوماتیک سه منطقه ای، فیلتر ضد آلرژی می باشد.

قیمت خودرو فولکس واگن پاسات

خودرو فولکس واگن پاسات در تاریخ 25 دی 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود یک میلیارد تومان و در بازار دسته دوم بسته به نوع سال و آپشن حدود 700 تا 900 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو فولکس واگن پاسات

مزایا

  • کیفیت بالای ساخت
  • امکانات و تجهیزات زیاد
  • ایمنی بالا
  • برند معتبر
  • شتاب خوب
  • مصرف سوخت اقتصادی

معایب

  • قیمت بالا
  • نبود قطعات یدکی
  • هزینه بالای نگهداری

ارزش خرید خودرو فولکس واگن پاسات

خودرو فولکس واگن پاسات با ویژگی هایی همچون طراحی زیبا، برند معتبر، ایمنی بالا، شتاب خوب، مصرف سوخت اقتصادی و تجهیزات فراوان یکی از بهترین گزینه های خرید برای افرادی است که می خواهند یک سدان خانوادگی برای استفاده درون شهری و جاده ای داشته باشند. اگرچه این خودرو ممکن است با خدمات پس از فروش محدود و هزینه های نگهداری بالایی که دارد کمی شما را مأیوس نماید اما این را به خاطر داشته باشید که شما سوار یک خودرو آلمانی باکیفیت می شوید. این خودرو در بازار داخلی رقبایی همچون هوندا آکورد، رنو تلیسمان، تویوتا کمری و هیوندای آزرا را در مقابل دارد که خودرو فولکس واگن پاسات در مقابل رقبای کره ای و ژاپنی خود، گزینه ای ارزشمند به حساب می آید.

جمع بندی خودرو فولکس واگن پاسات

خودرو فولکس واگن پاسات یک سدان خانوادگی سایز بزرگ از برند معتبر و معروف آلمانی است که بیش از شش نسل از آن وارد بازارهای بین المللی شده است و توانسته است طرفداران زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب نماید. این خودرو توسط ماموت خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شده و با ویژگی هایی که دارد توانسته است با استقبال نسبتاً خوبی نیز مواجه شود. برخی از رقبای این خودرو در بازار داخلی کشورمان می توان به رنو تلیسمان، تویوتا کمری و هیوندا آزرا اشاره کرد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند لیفان یک شرکت سهامی عام است که در سال 1992 میلادی در چین تأسیس شد و از سال 2005 در زمینه طراحی و تولید وسایل نقلیه از جمله سدان، ون های کوچک، خودروهای هاچ بک، موتور سیکلت و کامیون فعالیت دارد. یکی از خودروهای سواری لیفان، خودرو لیفان 620 می باشد که برای نخستین بار در سال 2009 به بازار عرضه شد. این خودرو علاوه بر بازار چین و ایران در کشورهایی همچون ویتنام، برزیل و روسیه نیز عرضه می شود. این خودرو با نام سولانو در ایتالیا و با نام MM620 در بازارهای اروپا، شناخته می شود. خودرو لیفان 620 توسط شرکت کرمان خودرو در دو نسخه 1.6 و 1.8 لیتری مونتاژ و وارد بازار داخلی کشورمان شده است.

نقد و بررسی خودرو لیفان 620

در طراحی خودرو لیفان 620 جذابیت و هیجان خاصی دیده نمی شود. طراحان با وام گرفتن از چند برند مختلف معروف، توانسته اند چهره ای ساده و آرام از این خودرو به نمایش بگذارند. در نمای رو به رو، شاهد یک جلو پنجره کوچک با نوارهای کرومی براق و لوگوی لیفان در مرکز آن هستیم که چندان هم زیبا به نظر نمی رسد. چراغ های اصلی با گرافیک داخلی زیبا مجهز به ال ای دی طراحی به روزی دارد. قسمت سپر هم ابعاد کوچکی داشته و با جلو پنجره ای و قاب مه شکن، هماهنگی دارد. دو خط به کار رفته روی کاپوت هم از سادگی این بخش کاسته است. در نمای کناری خودرو لیفان 620، یک خط شانه ای ممتد از چراغ عقب شروع شده و با گذشتن از دستگیره درب ها تا گلگیر جلو ادامه یافته است. به طور کلی این بخش نمای رضایت بخشی دارد. در بخش عقب خودرو لیفان 620 نیز مانند طراحی جلو آن، ساده و مینیمال طراحی شده است.

داخل کابین خودرو لیفان 620 دو تریم متفاوت بژ و خاکستری دیده می شود که در برخی از قسمت های پنل درب ها و داشبورد، طرح چوب دیده می شود که ترکیب خوبی را به وجود آورده است. متریال به کار رفته در ساخت اجزای کابین متوسط ارزیابی می شود. صندلی ها روکش چرمی داشته و برای چهار نفر مناسب می باشند. داشبورد دو قسمتی بوده و سیستم صوتی مجهز به مانیتور در میان دو دریچه هوا داخل داشبورد کار شده است و پایین آن دکمه های کنترلی به شکل چرخشی دیده می شوند. همچنین دکمه های کنترل صوتی بر روی فرمان نیز تعبیه شده اند. در قسمت هایی از فرمان، کنسول مرکزی و پنل درب ها فلز کرومی به کار رفته است که جلوه خوبی به کابین داده است. صندوق عقب نیز حجمی معادل 650 لیتر فضا ارائه می کند که بسیار قابل توجه است.

خودرو لیفان 620 مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 131 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 160 نیوتون متر در 4200 دور در دقیقه، تولید و آن را از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو معادل 11.4 ثانیه و حداکثر سرعتی که این پیشرانه می تواند به آن برسد 200 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی معادل 8.8 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است.

برخی از امکانات و تجهیزاتی که خودرو لیفان 620 ارائه می دهد شامل مواردی از قبیل قابلیت تنظیم نور چراغ ها، چراغ های هالوژن به همراه مه شکن، سنسور روشن شدن خودکار چراغ ها، سانروف، بالابر شیشه های جلو و عقب برقی، گرمکن شیشه عقب، سیستم پاور ویندو، صندلی های عقب تاشونده با روکش چرم، آیینه با تنظیم برقی، صندلی های جلو با تنظیم دستی، روکش چرم صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع می باشد.

قیمت خودرو لیفان 620

خودرو لیفان 620 در تاریخ 24 دی 1398 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و آپشن حدود 60 الی 85 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرو لیفان 620

مزایا

  • پیشرانه قوی
  • طراحی قابل قبول
  • امکانات و تجهیزات زیاد
  • صندوق عقب جادار

معایب

  • بازار دست دوم ضعیف
  • قطعات یدکی محدود
  • مصرف بالای سوخت
  • افت قیمت
  • شتاب پایین
  • استهلاک بالا

ارزش خرید خودرو لیفان 620

خودرو لیفان 620 از طراحی نسبتاً قابل قبول، صندوق بار جادار، امکانات و تجهیزات خوب و پیشرانه قوی برخوردار است و می تواند به عنوان یک سدان خانوادگی برای مصارف داخل شهر و جاده مورد استفاده قرار بگیرد. اما به علت بازار دست دوم ضعیف و افت قیمت، ممکن است خریداران را به دردسر بیاندازد. خودرو لیفان 620 در بازار داخلی رقبایی همچون پژو پارس، دنا، تندر 90 و پژو 206 صندوق دار را در مقابل خود دارد و نسبت به آن ها در جایگاه پایین تری قرار می گیرد.

جمع بندی خودرو لیفان 620

خودرو لیفان 620 یک سدان خانوادگی چینی است که توسط شرکت کرمان موتور در دو نسخه 1.6 و 1.8 لیتری به بازار عرضه شده است. این خودرو در حال حاضر بازار داغی در کشورمان نداشته و از آنجایی که تولید آن متوقف شده تنها در نسخه های دست دوم قابل خریداری است. اگر قصد خرید خودرو لیفان 620 را دارید می توانید به رقبای آن یعنی دنا، تندر 90 و پژو پارس نگاهی بیاندازید.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت سیتروئن یک شرکت فرانسوی خودروسازی است که در سال 1919 میلادی توسط آندره سیتروئن تأسیس شد. یکی از محصولات سدان سایز متوسط این کمپانی، خودرو سیتروئن C5 نام دارد که نسل اول آن در سال های 2001 تا 2007 و نسل دوم آن در سال های 2008 تا 2017 در هر دو نسخه سدان و واگن به بازار آمد. نسخه سدان خودرو سیتروئن C5 توسط شرکت سایپا به بازار ایران عرضه شد ولی متأسفانه نتوانست به موفقیتی که در بازارهای جهانی داشت، دست یابد.

نقد و بررسی خودرو سیتروئن C5

خودرو سیتروئن C5 از طراحی زیبا و هماهنگی برخوردار است. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای باریک با قاب کرومی براق که تا چراغ ها امتداد دارد، دیده می شود. چراغ ها با گرافیکی زیبا به همراه ال ای دی چهره ای زیبا به خودرو سیتروئن C5 بخشیده اند. سپر مشکی رنگ با یک قاب کرومی و چراغ های مه شکن در داخل یک قاب قرار گرفته است. دو خط به کار رفته روی کاپوت کار حجم دهی را انجام داده است. به طور کلی نمای رو به روی خودرو سیتروئن C5 فاقد خطوط تیز و خشن بوده و چهره ای عضلانی و بیضی شکلی دارد.

در نمای کنار، یک خط ممتد که از چراغ عقب شروع شده و از دستگیره های درب عبور کرده و تا گلگیر جلو ادامه یافته، دیده می شود. فرورفتگی پایین درب نیز کار حجم دهی را در این بخش انجام می دهد و سقف کابین با یک شیب به صندوق عقب متصل شده است. در نمای عقب چراغ های دو تکه نسبتأ بزرگ را می بینیم که بخش کوچک آن بر روی درب صندوق عقب قرار گرفته و بخش بزرگتر آن بر روی نمای کناری بدنه قرار دارد. درب صندوق عقب و سپر، شکل مستطیلی داشته و به طور کلی از طراحی ساده ای دارد.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو سیتروئن C5 شاهد یک مانیتور 7 اینچی در مرکز داشبورد هستیم که اطلاعات را در اختیار راننده قرار می دهد. در پایین آن سیستم ضبط صوت به همراه دکمه های کنترلی و چرخشی با طراحی قدیمی، دیده می شود. در مرکز فرمان لوگوی سیتروئن و دکمه های کنترلی قرار دارد. خودرو سیتروئن C5 به علت برخورداری از ابعاد بزرگ، از فضای کافی برای سرنشینان جلو و عقب برخوردار است. صندلی های عقب نیز قابلیت تاشوندگی داشته و به افزایش فضای صندوق عقب کمک می کند.

خودرو سیتروئن C5 در بازارهای بین المللی با پیشرانه های مختلفی ارائه می شود و در بازار ایران با پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر عرضه شده است. این پیشرانه قادر است نیرویی معادل 143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 200 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد معادل 229 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت خودرو سیتروئن معادل 8 لیتر در 100 کیلومتر و میزان مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی معادل 8 لیتر در 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو سیتروئن C5 توانسته است در تست ایمنی موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

 خودرو سیتروئن C5 از امکانات و تجهیزاتی نظیر چراغ های ال ای دی به همراه مه شکن، سیستم کنترل، اتوماتیک نور چراغ ها، سیستم شتشو، دارای مه شکن، مجهز به چراغ های روشنایی در زیر درب ها، سانروف با قابلیت تنظیم در 4 حالت دارای، تنظیم برقی تمام پنجره ها ، بخار زدای اتوماتیک شیشه ها، سیستم یخ زدای برف پاک کن، شیشه های سولار، آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب، آینه های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای ال ای دی و گرمکن، چراغ های روشنایی بر روی آینه ها و سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی بهره می برد.

قیمت خودرو سیتروئن C5

خودرو سیتروئن C5 در تاریخ 23 دی 1398 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و آپشن حدود 125 تا 305 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرو سیتروئن C5

مزایا

  • طراحی نسبتا خوب
  • امکانات و تجهیزات مناسب
  • کیفت بالای ساخت
  • امنیت بالا

معایب

  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • قطعات کم یاب
  • خدمات پس از فروش ضعیف

ارزش خرید خودرو سیتروئن C5

خودرو سیتروئن C5 با داشتن طراحی نسبتاً زیبا، تجهیزات و امکانات خوب، کیفیت بالای ساخت و امنیت بالایی که دارد توانسته است در بازارهای جهانی محبوبیت خوبی را کسب نماید. این سدان خوش ترکیب متاسفانه به علت بازار دست دوم نامناسب، قطعات یدکی نایاب و خدمات پس از فروش ضعیف نتوانسته است با استقبال خوب مردم مواجه شود. این خودرو در بازار داخلی کشور رقبایی همچون رنو فلوئنس و ام جی 6 و خودروهای دست دوم کیا سراتو، مزدا 3 و رنو مگان را پیش رو دارد.

جمع بندی خودرو سیتروئن C5

خودرو سیتروئن C5 یک سدان سایز متوسط فرانسوی است که در نسخه های سدان و واگن وارد بازارهای بین المللی شده است که در بازار داخلی تنها نسخه سدان آن موجود می باشد که توسط شرکت سایپا عرضه شده است. این خودرو اگرچه قابلیت های زیادی دارد اما در بازار داخلی کشورمان نتوانست فروش خوبی را تجربه نماید. این خودرو در حال حاضر بازار دست دوم خوبی نداشته و قطعات آن کم یاب می باشد، از این رو ممکن است خریداران را دچار دردسر نماید. اگر قصد خرید سیتروئن C5 را دارید می توانید به رقبای این خودرو نگاهی بیاندازید.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. بی وای دی یک برند خودروسازی متعلق به جمهوری خلق چین است که در سال 2003 تأسیس شد. این کمپانی چینی در زمینه طراحی و تولید خودرو، اتوبوس، لیفتراک و خودروهای برقی فعالیت می کند و جز ده خودروساز مطرح چین به شمار می رود. بی وای دی S6 نام یکی از خودروهای کراس اوور این برند است که برای نخستین بار در سال 2010 در نمایشگاه خودرو شهر گوانگ-ژو کشور چین رونمایی و از سال 2011 برای فروش عرضه شد. این خودرو علاوه بر کسب لقب کراس اوور سال توانست جایزه پرسرعت ترین فروش کراس اوور در بازار داخلی چین را به دست آورد. خودرو بی وای دی S6 در سال 1396 توسط شرکت کارمانیا وارد بازار داخلی کشورمان شد و نتوانست موفقیتی را که در بازار چین به دست آورده بود، اینجا نیز به دست آورد.

نقد و بررسی خودرو بی وای دی S6

خودرو بی وای دی S6 بر روی پلت فرم لکسوس RX سری AL10 ساخته شده است و از طراحی نسبتاً ساده ای برخوردار است. در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای شکل با نوار افقی کرومی بسیار کوچک با چراغ های زنون و ال ای دی دوگانه، دیده می شود. چراغ های مه شکن در قابی چهارضلعی با طراحی بسیار ساده ای تعبیه شده اند. زه و سپر مشکی رنگ به کار رفته در قسمت پایین، چهره ای اسپرت به بی وای دی S6 بخشیده است. در نمای کنار، برآمدگی گلگیرها، خطوط روی درب ها، رینگ های اسپرت آلومینیومی پنج پر، قاب مشکی رنگ دور پنجره ها و ریل سقفی، نمای ساده ولی هماهنگی را در کنار هم به وجود آورده اند. در قسمت عقب، پنجره با شیبی تند به درب مستطیلی صندوق عقب رسیده است. چراغ های دو تکه که قسمتی از آن روی بدنه و قسمتی دیگر بر روی درب صندوق عقب قرار گرفته است. چراغ های خطی مه شکن با طراحی ساده، اسپویلر روی شیشه آنتن روی سقف و سپر مشکی رنگ از سایر اجزای این بخش می باشند.

با وارد شدن به داخل کابین بی وای دی S6 به خوبی متوجه فضای بزرگ و دلباز آن خواهید شد که برای خانواده های 4 الی 5 نفره کاملا مناسب می باشد. یک نمایشگر 7 اینچی لمسی در مرکز داشبورد در پایین کانل های تهویه هوا قرار دارد که کنترل تجهیزات، اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. نوار کرومی براق استفاده شده در بخش هایی از کنسول مرکزی، روی فرمان و پنل درب ها، نمایی اسپرت به بی وای دی S6 داده است. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد و بیشتر قسمت ها از پلاستیک با کیفیت بوده و جنس صندلی ها از چرم می باشند. حجم صندوق عقب نیز با قابلیت تا شدن صندلی های ردیف دوم، قابل افزایش است.

خودرو بی وای دی S6 مجهز به یک پیشرانه 2.4 لیتری ساخت میتسوبیشی می باشد که قادر است 160 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 229 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه تیپ ترونیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 12 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 185 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو بی وای دی S6 توانسته است در تست تصادفات موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

از تجهیزات و امکانات خودر بی وای دی S6 می توان به سیستم کروز کنترل، حالت اقتصادی مصرف سوخت در رانندگی، دوربین دید جانبی آینه سمت راست، دوربین دید عقب، استارت دکمه ای، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو، چراغ های جلوی روشنایی در روز، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، سانروف دو حالته، آینه های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن، آینه دید عقب با قابلیت کاهش اتوماتیک تابش نور به همراه قطب نمای الکترونیکی، چراغ خوشامد گویی بر روی آینه های جانبی، پشت سری قابل تنظیم صندلی های عقب، صندلی ردیف عقب تاشو با قابلیت تنظیم پشتی و کفی و دارای تکیه گاه ساعد و جالیوانی، صندلی های عقب مجهز به ایزوفیکس و صندلی راننده برقی و قابل تنظیم در 8 حالت با روکش چرمی اشاره کرد.

قیمت خودرو بی وای دی S6

خودرو بی وای دی S6 در تاریخ 21 دی 1398 در بازار حدود 225 تا 250 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو بی وای دی S6

مزایا

  • کیفیت ساخت خوب
  • فضای مناسب کابین
  • گیربکس دو کلاچه تیپ ترونیک 6 سرعته

معایب

  • شتاب کم
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • خدمات پس از فروش مبهم
  • برند ناشناخته
  • طراحی قدیمی
  • فاقد توانایی آفرود

ارزش خرید خودرو بی وای دی S6

خودرو بی وای دی S6 اگرچه خودرو قابل قبولی است ولی به علت بازار دست دوم نچندان خوب، ناشناخته بودن برند و خدمات پس از فروش مبهم، نتوانسته است در بازار داخلی کشورمان فروش خوبی را تجربه نماید. این خودرو چینی رقبایی همچون جک S5 و چری تیگو 5، هاوال H2، هایما S7 را در داخل کشورمان دارد که تاکنون نتوانسته آن ها را پشت سر بگذارد.

جمع بندی خودرو بی وای دی S6

خودرو بی وای دی S6 یک کراس اوور چینی تازه نام است که در سال 2010 طراحی و یک سال بعد به بازار عرضه شد و در مدت زمان کوتاهی توانست به فروش بالایی دست یابد و لقب سریع ترین پرفروش کراس اوور چین را به دست آورد. این خودرو در سال 1396 توسط کارمانیا مونتاژ و وارد بازار داخلی کشورمان شد و نتوانست موفقیت خود را تکرار نماید. این کراس اوور تاکنون عرصه را به رقبای خود واگذار کرده است.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند دی اس زیر مجموعه ای از شرکت پژو_سیتروئن فرانسه است که از سال 2009 به تولید خودروهای لوکس می پردازد. دی اس مخفف عبارت Different Spirit است که به معنی «سری متمایز» می باشد و در فرانسوی déesse تلفظ می شود و به معنی الهه می باشد. یکی از شاسی بلندهای کامپکت این کمپانی خودرو دی اس 6 است که نخستین کراس اوور دی اس هم به حساب می آید و در سال 2014 از آن رونمایی شد. این خودرو در ایران توسط نماینده رسمی دی اس یعنی آرین موتور در سال 1395 به بازار داخلی کشورمان راه پیدا کرد.

نقد و بررسی خودرو دی اس 6

خودرو دی اس 6 از طراحی به روز و زیبایی برخوردار است. در نمای رو به رو شاهد یک جلو پنجره ای دو تیکه هستیم که قسمت بالایی آن شش ضلعی بوده و با قاب کرومی تزئیین شده است و تا چراغ های اصلی امتداد دارد. خودرو دی اس 6 به علت استفاده نکردن از خطوط شکسته و زاویه دار، نمایی عضلانی و قدرتمند دارد. در قسمت سپر، زه پلاستیکی مشکی رنگ کار شده که نمایی اسپرت به آن بخشیده است. خطوط به کاررفته بر روی کاپوت دی اس 6 نیز کار حجم دهی را انجام می دهد. در نمای کناری یک خط ممتد از چراغ عقب شروع شده و تا بالای گلگیر جلو امتداد دارد. رینگ های 18 اینچی 5 پره، برآمدگی های بالای گلگیر جلو، ریل سقفی از دیگر اجزای نمای کناری خودرو دی اس 6 هستند. در نمای عقب چراغ های باریک، لوگوی دی اس، تو رفتگی لبه صندوق بار، دو خروجی اگزوز و سپر مشکی رنگی که از پلاستیک و نوارهای کرومی براق تشکیل شده، دیده می شوند. از معایب این قسمت می توان به کوچک بودن شیشه عقب و دید کم راننده اشاره کرد. به طور کلی خودرو دی اس 6 از طراحی به روز و قابل قبولی بهره مند است.

با وارد شدن به داخل کابین شاهد طراحی به روز و لوکس خودرو دی اس 6‫ هستیم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 7 اینچی لمسی میان دریچه های  تهویه هوا و سیستم ضبط صوت قرار گرفته است که کنترل تجهیزات، اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. از دیگر نکات قابل توجه در دخل کابین تریم دو رنگ و چرمی به کار رفته در داخل کابین است که در بخش هایی همچون، صندلی ها، پنل درب ها، قسمتی از داشبورد و فرمان می بینیم. استفاده از نوار کرومی براق نیز در بخش هایی از کابین، حس اسپرت بودن را القا می کند. فرمان دی شکل و دکمه های کنترل صوتی بر روی آن از دیگر قابلیت های کابین دی اس 6 می باشد. فضای ارائه شده برای زانو و سر و گردن سرنشینان جلو و عقب مناسب بوده و برای یک خانواده 4 نفره مناسب می باشد. صندوق بار نیز برابر با 500 لیتر فضا ارائه می کند که مناسب ارزیابی می شود.

خودروهای دی اس از بهترین پیشرانه های کمپانی PSA بهره مند است و جوایز زیادی نیز از جشنواره های سالانه موتور، دریافت کرده است. خودرو دی اس 6 مجهز به یک پیشرانه 1598 سی سی 4 سیلندر است که قادر است نیرویی معادل 165 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 240 نیوتن متر در 1400 تا 4000 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 8.4 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 210 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. خودرو دی اس 6 توانسته است در تست ایمنی موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو دی اس 6 از امکانات و تجهیزات زیادی همچون تایرهای یخ شکن میشلین، کنترل چسبندگی به جاده، برف پاک کن چراغ ها و شیشه های جلو اتوماتیک، درب صندوق عقب برقی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، چراغ های جلو زنون دوکاره با امکان جهت یابی، مه شکن های جلو با گردش اتوماتیک، چراغ های روشنایی در روز ال ای دی، عملکرد نور بدرقه، بالابر تمام شیشه ها برقی، آینه های جانبی برقی و گرمکن، پشت سری قابل تنظیم صندلی های عقب، صندلی ردیف عقب تاشو با قابلیت تنظیم پشتی و کفی و تکیه گاه ساعد و جالیوانی، صندلی های جلو با قابلیت گرمکن و تنظیم الکتریکی، ساپورت ناحیه کمر صندلی ها با تنظیم برقی و امکان ماساژ در صندلی های جلو، صندلی های جلو مجهز به گرمکن و قابلیت تنظیم الکتریکی، ساپورت ناحیه کمر صندلی ها با تنظیم برقی و امکان ماساژ در صندلی های جلو بهره می برد.

قیمت خودرو دی اس 6

خودرو دی اس 6 در تاریخ 21 دی 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود 740 میلیون تومان و در بازار دست دوم بسته به نوع سال و آپشن حدود 550 تا 700 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو دی اس 6

مزایا

  • طراحی به روز
  • کیفیت بالای ساخت
  • مصرف بهینه سوخت
  • سواری نرم
  • امکانات و تجهیزات زیاد

معایب

  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • هزینه بالای نگهداری
  • قطعات یدکی کم یاب
  • نداشتن توانایی آفرود
  • خدمات پس از فروش مبهم

ارزش خرید خودرو دی اس 6

خودرو دی اس 6 با قابلیت هایی همچون طراحی به روز، کیفیت بالای ساخت، مصرف سوخت مناسب و امکانات فراوان گزینه مناسبی برای خانواده های 4 الی 5 نفره می باشد. اما به علت قطعات یدکی کم یاب و خدمات پس از فروش مبهم و بازار دست دوم نچندان خوب خرید آن توصیه نمی شود و ممکن است خریداران را به دردسر بیاندازد. از رقبای خودرو دی اس 6 می توان به خودروهایی همچون آئودی Q5، نیسان قشقایی، ولوو X60 می باشد.

جمع بندی خودرو دی اس 6

خودرو دی اس 6 یک شاسی بلند کامپکت است که محصول مشترک پژو-سیتروئن فرانسه می باشد. این خودرو از طراحی خاص و زیبا، کیفیت بالای ساخت، و تجهیزات فراوان برخوردار است و در بازار با خودروهایی همچون آئودی Q5، نیسان قشقایی و ولوو X60 رقابت می کند. اما به علت خدمات پس از فروش مبهم و بازار دست دوم نچندان خوب هنوز نتوانسته با استقبال خوب مردم رو به رو شود.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت لوتوس یک شرکت بریتانیایی در زمینه طراحی و تولید خودروهای اسپرت و مسابقه ای است که برای نخستین بار در سال 1952 توسط کالین چمپن و کالین دیر تاسیس شد. محصولات این شرکت در بسیاری از مسابقات فرمول یک حضور داشته و موفقیت های زیادی را نیز به دست آورد. برند لوتوس سال های زیادی توسط شرکت های مختلفی دست به دست شد تا اینکه در سال 2017، شرکت چینی جیلی قسمت زیادی از سهام لوتوس را خریداری کرد. یکی از محصولات اسپرت این کمپانی خودرو لوتوس الیزه S می باشد که تاکنون سه نسل را پشت سر گذاشته است. این خودرو نخستین بار در سال 1996 میلادی رونمایی شد و سری سوم آن نیز در سال 2010 با طراحی جدیدی به بازار آمد. این خودرو توسط شرکت ایلیا موتور نماینده رسمی محصولات لوتوس در ایران در سال 1395 وارد کشورمان شد. این خودرو دو نفر ظرفیت داشته و از طراحی خیره کننده ای بر خوردار است.

نقد و بررسی خودرو لوتوس الیزه S

خودرو لوتوس الیزه S از طراحی منحصر به فرد و هیجان انگیزی برخوردار است. در تمامی ابعاد و بدنه این خودرو طراحی آیرودینامیکی به وضوح دیده می شود. در نمای جلوی این خودرو شاهد برجستگی زیاد در قسمت چراغ های اصلی هستیم و روی کاپوت الیزه دریچه هوا دیده می شود. جلو پنجره ای کوچک با چراغ های مه شکن در دو طرف آن چهره ای متفاوت به این خودرو بخشیده است. جنس بدنه خودرو لوتوس الیزه از جنس فایبر گلاس بوده و بر روی یک شاسی آلومینیومی سبک قرار گرفته و استحکام زیادی را برای الیزه به ارمغان آورده است.

 در نمای کناری، چرخ های جلو با آلیاژ 17 اینچی و چرخ های عقب با آلیاژ سبک با قطر 18 اینچی و فرورفتگی که طراحی آیرودینامیکی دارد بر روی بدنه دیده می شود. سقف خودرو الیزه S نیز کانورتیبل بوده و به صورت دستی باز و بسته می شود. در نمای عقب چهار چراغ دایره ای دیده می شود که در بین آن ها نام لوتوس نوشته شده است. در پایین سپر نیز اسپیلیتر فلزی و یک اگزوز دوگانه قرار دارد که نمایی اسپرت به این بخش داده است. به طور کلی خودرو لوتوس الیزه S از طراحی خیره کننده و مجذوب کننده ای برخوردار است.

به هنگام وارد شدن به داخل کابین خودرو لوتوس الیزه با فضای کوچکی رو به رو می شوید که به خاطر ماهیت اسپرت آن نمی توانید انتظار بیشتری از آن داشته باشید. اسپرت بودن کابین لوتوس الیزه را می توان در طراحی داشبورد، فرمان و صندلی ها به خوبی مشاهده کرد. از سایر مشخصات داخل کابین این خودرو می توان به پنجره الکترونیکی، جاپایی سرنشین با آلومینیوم سبک وزن، دسته دنده آلومینیومی پرداخت شده، صندلی های پارچه ایی با ساختار کامپوزیت، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، کیت تعمیر پنچری لاستیک اشاره کرد.

خودرو لوتوس الیزه S مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر است که قادر است 217 اسب بخار در 6800 دور در دقیقه و 250 نیوتن متر در 4600 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 4.2 و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 234 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است.

قیمت خودرو لوتوس الیزه S

خودرو لوتوس الیزه در تاریخ 19 دی 1398 در بازار حدود 1600 تا 1800 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو لوتوس الیزه S

مزایا

  • سواری لذت بخش و هیجان انگیز
  • شتاب و سرعت عالی
  • کیفیت بالای ساخت
  • مصرف پایین سوخت

معایب

  • قیمت بالا
  • هزینه بالای نگهداری
  • تجهیزات و آپشن های کم
  • فضای نچندان کافی
  • سفت و سنگین بودن فرمان

ارزش خرید خودرو لوتوس الیزه S

خودرو لوتوس الیزه با هدف رسیدن به سرعت بالا و لذت و هیجان رانندگی ساخته شده است و از قابلیت های بالایی در جاده های پر پیچ و خم و پیست های اتومبیل برخوردار است. این خودرو از کیفیت بالای ساخت، شتاب و سرعت بسیار خوب و مصرف سوخت پایین برخوردار است اما در ایران به علت قیمت بسیار بالا، هزینه نگهداری زیاد، نبود پیست های مسابقه ای و تفریحی مناسب و شرایط جاده ای و همین طور ترافیک شهری در کشور، نتوانسته است فروش موفقی را تجربه کند.

جمع بندی خودرو لوتوس الیزه S

لوتوس الیزه یک خودرو رودستر دو نفر است که تا کنون سه نسل از آن وارد بازار شده است. این خودرو اسپرت با هدف رسیدن به سرعت و شتاب بالا و لذت بردن از رانندگی در جاده های پر پیچ و خم ساخته شده است. اما به علت هزینه بالای نگهداری و قیمت بالای این خودرو و همچنین شرایط جاده ای و نبودن پیست های تفریحی و مسابقه ای، استقبال چندانی از آن در بازار داخلی کشورمان، صورت نگرفته است.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت ژاپنی هوندا یکی از هشتمین خودروسازان بزرگ جهان محسوب می شود که در سال 1948 توسط سوییشیرو هوندا تأسیس شد. این کمپانی ژاپنی به خاطر تولید موتور اتومبیل، موتورسیکلت و خودرو در جهان شناخته می شود. یکی از محصولات کراس اوور کامپکت این شرکت، خودرو هوندا CRV نام دارد که در سال 1995 برای نخستین بار رونمایی شد. نسل چهارم این خودرو در سال 2012 و نسل پنجم آن در سال 2017 به بازار عرضه شد که از کراس اوور های محبوب در بازار جهانی محسوب می شود. این خودرو توسط گلرنگ فامیلی با دو تیپ تورینگ و EXL به بازار داخلی کشورمان راه پیدا کرد.

نقد و بررسی خودرو هوندا CRV

خودرو هوندا CVR از طراحی زیبا، اسپرت و جذابی برخوردار است. در نمای جلو شاهد چراغ های کشیده با نوار های ال ای دی که اطراف آن کار شده، رو به رو هستیم. جلو پنجره ای با نوارهای کرومی نقره ای و مشکی که از هر دو طرف به چراغ ها متصل شده است و لگوی هوندا در مرکز آن به زیبایی دیده می شود. اطراف سپر که با پلاستیکی مشکی رنگ که از زیر گل گیر چرخ ها شروع شده و تا نمای جلو ادامه یافته، چهره ای اسپرت به خودرو هوندا CRV بخشیده است. چراغ های مه شکن نیز در قاب کرومی به زیبایی در طرفین سپر قرار گرفته اند. به طور کلی نمای جلو خودرو هوندا CRV با ابهت و هیجان انگیز است.

در نمای کناری، شاهد تورفتگی پایین درب ها، خط شانه ای در امتداد دستگیره ها و نوار کرومی براق در سقف و اطراف پنجره ها هستیم. در نمای عقب، خودرو هوندا CRV نمایی مربعی شکل دارد و چراغ های عمودی مانند یک نوار باریک در امتداد درب صندوق عقب دیده می شود که قسمتی از آن در نمای کناری هوندا، قرار گرفته است. در قسمت لبه پایینی شیشه عقب، یک نوار کرومی براق به صورت افقی و لگوی هوندا در مرکز آن دیده می شود. برجستگی و فرورفتگی هایی نیز روی صندوق عقب وجود دارد که نمای خوبی به این بخش داده است.

کابین خودرو هوندا CRV در عین سادگی، زیبا و امروزی می باشد. با وارد شدن به داخل کابین خودرو هوندا CRV یک نمایشگر 7 اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد که کنترل تجهیزات، اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. دریچه های هوا به صورت قرینه در طرفین صفحه نمایش و سیستم ضبط صوت در پایین آن قرار گرفته است. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد و پنل درب ها از پلاستیک خشک بوده و قسمت هایی از داشبورد نیز از طرح چوب بهره برده است. فضای زانو و سرو گردن برای سرنشینان جلو و عقب مناسب بوده و جنس صندلی ها از چرم می باشند. فضایی که صندوق بار ارائه می کند معادل 1110 لیتر است که با قابلیت جابه جایی صندلی های عقب، این حجم قابل افزایش است.

خودرو هوندا CRV با پیشرانه های مختلفی در بازارهای بین المللی حضور دارد. این خودرو در بازار ایران با حجم 2.4 لیتر 4 سیلندر است که قادر است نیرویی معادل 185 اسب بخار در 6400 دور بر دقیقه تولید و آن را از طریق یک گیربکس اتوماتیک پیوسته به هر چهار چرخ منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 8.8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد معادل 199 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو هوندا CRV توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید که نشان از امنیت بالای این خودرو دارد.

برخی از تجهیزات و امکانات خودرو هوندا CRV شامل کروز کنترل هوشمند، دوربین دنده عقب با خطوط نشان دهنده مسیر حرکت خودرو، روشنایی عقب ال ای دی به همراه مه شکن، سانروف برقی، هر 4 شیشه دارای بالابر برقی و قفل کودک شیشه های عقب، گرمکن شیشه عقب، سنسور باران، آینه های جانبی تاشو برقی، صندلی های عقب تا شو، چراغ های جلو زنون با مه شکن و چراغ روشنایی روز و سنسور نور، محل اتصال آسان صندلی کودک، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی و مموری، صندلی های جلو با پشت سری فعال هنگام تصادف، روکش چرمی صندلی ها، گرمکن صندلی های جلو و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک می توان نام برد.

قیمت خودرو هوندا CRV

خودرو هوندا CRV در تاریخ 18 دی 1398 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و آپشن حدود 700 تا 800 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو هوندا CRV

مزایا

  • ایمنی بالا
  • طراحی زیبا
  • فضای بزرگ کابین
  • کیفیت بالای قطعات
  • سواری لذت بخش
  • مصرف مناسب سوخت
  • امکانات و تجهیزات بالا

معایب

  • خدمات پس از فروش نچندان خوب
  • قطعات یدکی کم یاب و هزینه بالای آن ها
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • قیمت بالا

ارزش خرید خودرو هوندا CRV

خودرو هوندا CRV با قابلیت هایی همچون فضای بزرگ کابین، کیفیت خوب ساخت، مصرف سوخت مناسب، سواری لذت بخش، ایمنی بالا، آپشن های زیاد و طراحی زیبا یکی از کراس اوورهای خوب موجود در بازار می باشد. البته این خودرو دارای نکاتی منفی از جمله قیمت بالا، خدمات پس از فروش نچندان خوب و قطعات یدکی کم یاب می باشد که ممکن است خریداران را به دردسر بیاندازد. از رقبای خودرو هوندا CRV در ایران می توان به خودروهایی همچون تویوتا راو 4، مزدا CX-5، هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و فورد اسکیپ اشاره کرد.

جمع بندی خودرو هوندا CRV

خودرو هوندا CRV در کلاس کراس اوررهای کامپکت قرار می گیرد که تاکنون پنج نسل از آن وارد بازار شده است. این خودرو یکی از کراس اوورهای محبوب در خارج از کشور می باشد که توانسته است به فروش خوبی دست یابد. این خودرو از قابلیت های زیادی همچون طراحی زیبا، ساخت با کیفیت، سواری لذت بخش بهره مند است اما به علت مشکلات نمایندگی و خدمات پس از فروش مبهم نتوانسته است با استقبال خوبی رو به رو شود. از رقبای اصلی این خودرو در کشور می توان به تویوتا راو 4 و هیوندای توسان اشاره کرد.

  • لایو کار