لایوکار

۲۱ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند هوندا یک شرکت ژاپنی است که از سال 1984 در زمینه تولید و طراحی وسایل نقلیه فعالیت دارد. این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان موتور سیکلت جهان شناخته می شود و بعد از شرکت های همچون جنرال موتورز، فولکس واگن، تویوتا، هیوندای، فورد، نیسان و پژو سیتروئن در رده هشتم خودروسازان بزرگ جهان به شمار می رود. یکی از محصولات سدان این شرکت هوندا آکورد نام دارد که نسل نخست آن در سال 1976 معرفی شد. این خودرو در سال 2016 با طراحی جدید و فیس لیفتی نو به بازار آمد و یکی از پرفروش ترین خودروهای جهان به شمار می رود. این خودرو در ایران توسط شرکت فامیلی موتور عرضه شده است. در ادامه نگاهی به خودرو هوندا آکورد EX خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی خودرو هوندا آکورد

طراحی خودرو هوندا آکورد در نسل جدید خود بهبود یافته و نسبت به گذشته از چهره ای زیبا و به روزی برخوردار شده است. در نمای جلو شاهد یک جلو پنجره ای نسبتا کوچک هستیم که لگوی هوندا در مرکز آن قرار دارد و دو ردیف نوار کرومی افقی در دو طرف آن قرار گرفته است. چراغ های نوک تیز نیز از گرافیک زیبایی برخوردار هستند و یک ردیف ال ای دی با طراحی نقطه ای در پایین آن تعبیه شده است. سپر نیز با شکل ذوزنقه ای و ورودی هوای لانه زنبوری با جلو پنجره ای هم قرینه می باشد و یک قسمت برجسته این دو بخش را از یکدیگر جدا کرده است و چهره ای عضلانی به آکورد بخشیده است. در نمای کناری نیز خطوط به کار رفته، کار حجم دهی را انجام می دهند. در نمای پشت، چراغ های اصلی را می بینیم که از ابعاد بزرگی برخوردار است و یک نوار کرومی براق آن ها را به یکدیگر متصل می کند. فرورفتگی درب صندوق، دو خروجی اگزوز کرومی نیز در این قسمت دیده می شود.

کابین خودرو هوندا آکورد طراحی زیبا و دلنشینی دارد و داشبورد آن نسبت به نسل گذشته از طراحی مدرنی برخوردار شده است. در مرکز داشبورد دو طرف تهویه هوا یک مانیتور 8 اینچی قرار دارد که کنترل تجهیزات، اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. این مانیتور از نسل هشتم در تمامی تیپ های خودرو هیوندا آکورد قرار دارد. دکمه های سیستم صوتی نیز در این بخش دیده می شود. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد و اکثر قسمت ها از پلاستیک نرم بوده و قسمت هایی با طرح چوب روی داشبورد دیده می شود. فضای سرنشینان برای پاها و سروگردن مناسب بوده و صندوق بار نیز از حجم متوسطی برخوردار است که این حجم با جا به جا کردن صندلی ها افزایش می یابد.

خودرو هوندا آکورد مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی، 2356 سی سی می باشد که قادر است قدرتی معادل 173 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 230 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک پیوسته 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد هوندا آکورد 9.8 ثانیه و بیشترین سرعتی که می تواند به آن دست یابد حدود 208 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. هوندا اکورد از نظر ایمنی بسیار مطمئن بوده و در تست تصادفات موسسه یورو انکپ توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید. همچنین از موسسات تست آمریکا نیز موفق به کسب بالاترین نمرات ایمنی شده است.

تجهیزات و امکاناتی که خودرو هوندا آکورد ارائه می کند شامل روشنایی عقب ال ای دی طیفی، مه شکن عقب، سیستم چراغ جلو زنون، مه شکن جلو، تنظیم اتوماتیک نور چراغ ها، چراغ روشنایی در روز، سانروف، شیشه بالابر جلو و عقب برقی به همراه سیستم قطع کنندگی بالابر، سیستم یخ ضدایی شیشه های جلو، تنظیم برقی آیینه ها به همراه گرمکن، سیستم جمع شوندگی آینه ها، صندلی های عقب با سیستم تا شوندگی، پشت سری های فعال، روکش چرمی، تنظیم برقی به همراه گرمکن صندلی های جلو، روکش چرمی، پشت سری های فعال هنگام تصادف، تنظیم برقی برای صندلی راننده در  هشت جهت، صندلی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم برقی در چهار جهت و برخی دیگر می توان نام برد.

قیمت خودرو هوندا آکورد

خودرو هوندا آکورد در تاریخ 30 آذر 1398 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و آپشن حدود 390 تا 700 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو هوندا آکورد

مزایا

  • مصرف پایین سوخت
  • گیربکس کارآمد
  • کابین عایق صدا
  • استهلاک پایین
  • سواری نرم
  • تجهیزات و امکانات مناسب
  • ایمنی بالا

معایب

  • قیمت بالا
  • ابعاد بزرگ خودرو
  • کمبود قطعات یدکی و هزینه بالای آنها
  • خدمات پس از فروش نچندان خوب

ارزش خرید خودرو هوندا آکورد

همانطور که اشاره کردیم خودرو هوندا آکورد یکی از پرفروش ترین خودروهای دنیا به حساب می آید و رقبایی همچون کیا اپتیما، هیوندا سوناتا و تویوتا کمری را در مقابل خود دارد. خودرو هوندا آکورد با استهلاک پایین، تجهیزات فراوان، طراحی به روز در نسل جدید و ایمنی بالا، خودروی قابل اعتمادی است ولی در شرایط کنونی کشور، کمبود قطعات یدکی، خدمات پس از فروش ضعیف ممکن است خریداران را به دردسر بیاندازد.

جمع بندی خودرو هوندا آکورد

خودرو هوندا آکورد یکی از سدان های ژاپنی پرفروش دنیا به حساب می آید که به علت محبوبیت بالای خود بیش از هشت نسل از آن به بازارهای جهانی عرضه شده است. این خودرو با طراحی زیبا، استهلاک پایین، مصرف سوخت پایین، تجهیزات رفاهی بالا و فضای خوب کابین، خودرویی مناسب برای خانواده ها به حساب می آید.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. یکی از خودروهای پلاگین هیبریدی میتسوبیشی ، اوتلندر نام دارد که در کلاس شاسی بلندهای محبوب این کمپانی قرار می گیرد. این خودرو برای نخستین بار در سال 2012 در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شد و یک سال بعد وارد بازار جهانی شد. این در حالی است که میتسوبیشی نسخه اوتلندر بنزینی را حدود 11 سال پیش، یعنی در سال 2001 به بازار عرضه کرده بود. خودرو میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی یکی از پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند پلاگین هیبرید جهان به حساب می آید. این خودرو توسط نماینده میتسوبیشی در ایران یعنی آرین موتور در سال 1396 وارد بازار داخلی کشورمان شد و با قیمت بالایی خرید و فروش می شود.

نقد و بررسی خودرو میتسوبیشی اوتلندر

خودرو میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید از طراحی عضلانی و چهره ای قدرتمند برخوردار است. در نمای جلو یک جلو پنجره با دو خط افقی براق قرارد دارد که تا چراغ های اصلی کشیده شده و در مرکز آن لگوی میتسوبیشی قرار گرفته است. دو نوار کرومی براق از زیر چراغ ها به شکل حرف سی انگلیسی برعکس تا زیر چراغ های مه شکن امتداد یافته و چهره ای تهاجمی به اوتلندر داده است. در نمای کناری، امتداد خط شانه ای از چراغ های جلو تا چراغ های عقب کشیده شده و یک نوار براق نیز در پایین درب ها و نوشته PHEV در بدنه دیده می شود. در نمای پشت نیز چراغ های بزرگ و برجسته را می بینیم که از دو قسمت تشکیل شده و قسمتی از آن روی صندوق و قسمت دیگر روی بدنه قرار گرفته و با یک نوار کرومی براق به یکدیگر متصل شده اند.

با وارد شدن به داخل کابین میتسوبیشی اوتلندر با طراحی اصیل و تاحدودی قدیمی رو به رو هستیم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 6.4 اینچی قرار دارد که اطلاعات و کنترل تجهیزات را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. در واقع تجهیزات داخل کابین مدرن بوده ولی از طراحی قدیمی برخوردار است. در بیشتر قسمت های کابین، پلاستیک با کیفیت به کار رفته و در بخش هایی همچون فرمان و کنسول مرکزی، فلز براق دیده می شود. کابین اوتلندر فضای کافی برای چهار سرنشین بالغ در ردیف جلو و عقب ارائه می دهد. صندوق بار نیز از فضای معادل 463 لیتر برخوردار است که برای خانواده های چهار الی پنج نفره کافی به نظر می رسد. به طور کلی کابین خودرو میتسوبیشی اوتلندر با کیفیت، ساده و کاربردی تلقی می شود.

خودرو میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید 2018 مجهز به یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری بنزین سوز می باشد که قادر است نیرویی معادل 120 اسب بخار در 4500 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 190 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته به هر چهار چرخ منتقل نماید.  علاوه بر این دو موتور الکتریکی به نیروی حرکتی اوتلندر کمک می کند. یکی از این موتور ها در محور جلو قرار دارد و قادر است 82 اسب بخار و حداکثر گشتاور 137 نیوتن متر تولید نماید و دیگری بر محور عقب قرار گرفته و با تولید 82 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 195 نیوتن متر، به حرکت این شاسی بلند ژاپنی کمک می کند.

حداکثر سرعتی که این پیشرانه می تواند به آن دست یابد، معادل 175 کیلومتر بوده و شتاب صفر تا صد آن حدود 11 ثانیه می باشد که با توجه به وزن 1.8 تنی میتسوبیشی، مناسب به نظر می رسد. همچنین میزان مصرف سوخت بنزین این پیشرانه در هر صد کیلومتر حدود 5.5 لیتر اعلام شده است. این خودرو از یک پلاگین بهره می برد  که قابلیت شارژ مستقیم از جریان الکتریسیته و برق خانگی را داشته باشد که با نام PHEV نامیده می شود. این خودرو توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ، 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید از امکانات و تجهیزاتی خوبی برخوردار است که برخی از آنها شامل استارت خودرو دکمه‌ای، چراغ ‌های اصلی جلو ال ای دی، شوینده چراغ‌ ها بر روی سپر جلو، دی لایت، آینه‌های جانبی با قابلیت جمع شدن الکتریکی به همراه گرمکن، سانروف ۳ حالته شیشه‌های دودی عقب، سیستم ورود و خروج بدون سوئیچ، مه ‌شکن‌های جلو ال ای دی، فرمان با روکش چرمی با کنترل ‌های سیستم صوتی بر روی آن با طرح جدید، گرمکن غربیلک فرمان، راننده در ۸ جهت، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی‌های تمام چرم به همراه تنظیم الکتریکی صندلی تو دری چرمی با طرح جدید، آینه داخلی با قابلیت تیره شوندگی و درب برقی صندوق عقب، می شود.

قیمت خودرو میتسوبیشی اوتلندر

قیمت خودرو میتسوبیشی اوتلندر هیبرید در تاریخ 26 آذر 1398 حدود 930 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو میتسوبیشی اوتلندر

مزایا

  • آلایندگی کم و دوستدار محیط زیست
  • مصرف پایین سوخت
  • امکانات و تجهیزات نسبتا خوب
  • ایمنی بالا
  • کیفیت قابل قبول کابین
  • صدای کم موتور در حال حرکت
  • طراحی قابل قبول قابلیت دو دیفرانسیل

معایب

  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • لوازم یدکی کم یاب
  • طراحی ضعیف کابین

ارزش خرید خودرو میتسوبیشی اوتلندر

خودرو میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید با برخورداری از طراحی زیبا، آلایندگی کم، تجهیزات و امکانات زیاد، مصرف سوخت پایین، خودرویی ارزشمند به حساب می آید، اما افرادی هم هستند که کند بودن و ظاهر کمی قدیمی آن را نمی پسندند. از طرفی در بازار داخلی کشورمان، خودروهای هیبریدی به اندازه ای که در اروپا پرطرفدار هستند، هنوز جایگاه خود را به صورت گسترده پیدا نکرده اند. هرچند با میزان آلودگی موجود در برخی از شهر های کشورمان، ضرورت استفاده از خودروهای هیبریدی آشکار می شود. از رقبای غیر هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر در این کلاس در بازار داخلی می توان به خودروهایی نظیر هیوندای سانتافه، تویوتا RAV4، کیا سورنتو اشاره کرد که خودرو مورد نیاز خود را می توانید با توجه به آنچه که انتظار دارید، خریداری نمایید. علاوه بر این از رقبای هیبریدی میتسوبیشی اوتلندر می توان به تویوتا CHR و لکسوس NX اشاره کرد که هردو فاقد پلاگین هستند.

جمع بندی خودرو میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید در کلاس شاسی بلند کمپانی ژاپنی میتسوبیشی قرار دارد که با مصرف سوخت پایین، امکانات قابل قبول و ایمنی بالا توانسته است به یکی از پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند پلاگین هیبرید جهان تبدیل شود. اما در کشور ما استفاده از خودروهای پلاگین هیبرید مانند اروپا، متداول نشده است. از رقیب های این خودرو می توان به هیوندای سانتافه و کیا سورنتو اشاره کرد که در کلاس شاسی بلند قرار دارند.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت نام آشنای آمیکو (Amico) که علامت اختصاری Azar Motor Industrial CO می باشد، فعالیت صنعتی خود را از سال 1368 در منطقه جلفا آغاز کرد. این گروه صنعتی در طی فعالیت های خود به تاسیس و ساخت شرکت و موسسات مختلف اقدام کرده است که یکی از آنها شرکت ارس خودرو می باشد. ارس خودرو یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی آمیکو به شمار می رود که در زمینه تولید وسایل نقلیه فعالیت دارد. یکی از محصولات مونتاژی این شرکت، آمیکو آسنا نام دارد که در واقع محصولی در رده پیکاپ از شرکت Huanghai چین می باشد که در بازار چین با نامی متفاوت عرضه شده است. آمیکو آسنا با دوکابین نخستین پیکاپ فول سایز آمیکو می باشد که از طراحی و ظاهری قابل توجه برخوردار است. این خودرو از سال 2015 در کشور چین و از سال 1397 وارد بازار داخلی کشورمان شده است. در ادامه نگاهی به خودرو آمیکو آسنا خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو آمیکو آسنا

طراحی خودرو آمیکو آسنا بر اساس خودرو فورد F150 صورت گرفته است و شباهت های زیادی با آن دارد. آمیکو آسنا با ابعاد بزرگی که دارد در کلاس پیکاپ سایز بزرگ قرار می گیرد و از چهره ای جسور و قدرتمند برخوردار است. در نمای جلو یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای شکل  توری با قابی نقره ای رنگ و نوشته Amico در مرکز قرار گرفته است و به چراغ های اصلی چسبیده است. حد فاصله میان جلو پنجره ای و سپر قسمت پلاستیک برای نصب پلاک وجود دارد. سپر با برجستگی که دارد چهره ای جسور به آمیکو آسنا بخشیده است. فضای بار این پیکاپ قادر است تا 1400 کیلوگرم بار خالص و 3200 کیلوگرم بار ناخالص را حمل نماید.

با وارد شدن به داخل کابین آمیکو آسنا شاهد یک کابین نسبتا مدرن هستیم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر لمسی 7 اینچی قرار دارد که کنترل تجهیزات، اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. جنس متریال به کار رفته در داشبورد از پلاستیک و صندلی ها، قسمتی از پنل درب ها، دسته دنده و غربیلک فرمان از جنس چرم می باشند. صندلی های نیز از ارگونومی خوبی برخوردار بوده و فضای پای کافی برای سرنشینان جلو فراهم می کند. به طور کلی کابین آمیکو از طراحی قابل قبولی برخوردار است.

خودرو آمیکو آسنا مجهز به یک پیشرانه 2378 سی سی می باشد که قادر است معادل 143 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده دستی 5 سرعته ساخت شرکت Zomax به هر چهار چرخ منتقل نماید. این پیکاب از نوع دوگانه سوز بوده و علاوه بر بنزین می تواند از گاز سی ان جی نیز بهره مند شود و ظرفیت باک بنزین آن 80 لیتر و مصرف سوخت بنزین آن در سیکل ترکیبی معادل 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد که باتوجه به سایز این پیکاب، عدد مناسبی می باشد. ظرفیت مخزن گاز آمیکو آسا نیز 90 لیتر است. این پیشرانه حدود 15 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. از نظر ایمنی پیکاپ آمیکو آسنا توانسته آزمون های ایمنی و آلایندگی موسسه TÜV را با موفقیت پشت سر بگذارد و به عنوان نخستین خودرو داخلی، گواهی استاندارد 88 گانه آلایندگی و ایمنی را از این موسسه دریافت نماید. از تجهیزات ایمنی این خودرو می توان به دو عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، قفل مرکزی، ایموبلایزر متصل به ECU ، درب های تقویت شده، قفل محافظ زاپاس، قفل کودک درب های عقب می باشد.

از سایر تجهیزات و امکاناتی که آمیکو آسنا ارائه می دهد، می توان به تنظیم برقی نور چراغ ‌ها، بلوتوث، رادیو، آینه وسط ضد نوربالا، اتولایت، چراغ های روز، مسیریاب جی پی اس مجهز به نقشه کامل ایران، یو.اس.بی، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، فرمان قابل تنظیم، شیشه‌های برقی، فرمان تمام هیدرولیک، خروجی 12 ولت مجزا، جک اتوماتیک بالابر کاپوت، پشت‌سری‌ های قابل تنظیم اشاره کرد.

قیمت خودرو آمیکو آسنا

خودرو آمیکو آسنا در تاریخ 25 آذر 1398 در بازار حدود 370 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو آمیکو آسنا‫

مزایا

  • توانایی آفرود قابل قبول
  • طراحی جذاب
  • دارای گواهی استاندارد 88 گانه آلایندگی از موسسه توف آلمان

معایب

  • استهلاک بالا
  • مصرف بنزین زیاد
  • طراحی کپی شده
  • پیشرانه قدیمی
  • گشتاور پایین

ارزش خرید خودرو آمیکو آسنا

پیکاپ آمیکو آسنا با قابلیت آفرود و طراحی جذاب، طرفداران زیادی در بازار دارد. تنها رقیب این خودرو در این کلاس تویوتا هایلوکس می باشد که در رنج قیمتی بالاتری قرار دارد آنوقت باید به سراغ نمونه های دست دوم آن در بازار باشید. همچنین هزینه قطعات یدکی و هزینه نگهداری آمیکو آسنا نسبت به تویوتا هایلوکس کمتر می باشد.

جمع بندی خودرو آمیکو آسنا

خودرو آمیکو آسنا در کلاس پیکاپ سایز بزرگ از شرکت چینی Huanghai می باشد که در سال 2015 به بازار چین عرضه شد و از سال 1397 توسط شرکت ارس خودرو از گروه صنعتی آمیکو وارد بازار ایران شد. این خودرو با ظاهری جسور و قدرتمند توجه زیادی را به خود جلب کرده و به علت داشتن قابلیت های آفرود گزینه مناسبی برای علاقه مندان به آفرود می باشد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو ام وی ام X22 محصولی از شرکت چینی چری می باشد که در سال 2016 در نمایشگاه خودرو پکن، با نام چری 2 رونمایی شد. این خودرو که در کلاس کراس اوور سایز کوچک شهری قرار می گیرد کوچکترین محصول شاسی بلند کمپانی چری به حساب می آید. این خودرو در سال 1396 توسط مدیران خودرو نماینده محصولات چری در ایران، با نام ام وی ام X22 وارد بازار کشورمان شد. این خودر در دو نوع دستی و اتوماتیک و هرکدام با تیپ های ساده، اسپرت، لاکچری عرضه شده است که از نظر مشخصات فنی یکسان و در تجهیزات و امکانات با یکدیگر متفاوت می باشند. در ادامه نگاهی به خودرو ام وی ام X22 اتوماتیک خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو ام وی ام X22

خودرو ام وی ام X22 بر اساس پلتفرم ام وی ام 315 ساخته شده است. طراحی ظاهری این خودرو از زبان جدید کمپانی چری گرفته شده است. این خودرو با به کارگیری خطوط تیز و زاویه دار از چهره ای مدرن و جسور برخوردار است. در نمای جلو یک جلو پنجره ای شش ضلعی با قاب نقره ای رنگ قرار دارد که تا چراغ های اصلی کشیده شده است و لگوی چری نیز در مرکز آن خود نمایی می کند و دو طرف آن یک نوار افقی براق قرار گرفته است. چراغ ها نیز از گرافیک زیبایی برخوردارند. چراغ های مه شکن نیز به صورت عمودی در دو طرف سپر قرار گرفته اند. در بخش مرکزی قسمتی پلاستیکی جهت نصب پلاک تعبیه شده است. در  نمای پشت ام وی ام X22 یک نوار افقی کرومی به هر دو چراغ متصل شده و در مرکز آن آرم چری قرار دارد. در قسمت پایین، سپر پلاستیکی با روکش آلومینیومی و دو چراغ روشنایی در شب به صورت خط اریب در دو طرف دیده می شود. به طور کلی ام وی ام X22 از چهره ای قابل قبول و اسپرت برخوردار است.

به هنگام وارد شدن به داخل کابین ام وی ام X22 شاهد به کار رفتن تریم دو رنگ هستیم که چهره ای اسپرت و خاص به کابین بخشیده است. جنس داشبورد از پلاستیک نسبتاً با کیفیت و جنس صندلی ها، پنل درب ها و غربیلک فرمان از چرم می باشند. در مرکز داشبورد شاهد یک نمایشگر 8 اینچی لمسی هستیم که کنترل تجهیزات، اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. صندلی ها از ارگونومی نسبتاً خوبی برخوردارند در ردیف دوم فضای کافی برای سر و گردن سرنشینان بالغ وجود ندارد.  به طور کلی طراحی داخل کابین ام وی ام X22 ساده و اسپرت تلقی می شود.

خودرو ام وی ام X22 مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری با قابلیت زمان ‌بندی متغیر سوپاپ ‌ها می باشد که قادر است قدرتی معادل 105 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 135 اسب بخار در 2750 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته و یا 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو از جانب شرکت سازنده اعلام نشده و بر اساس تست های به عمل آمده چیزی حدود 14 ثانیه می باشد که نشان از شتاب ضعیف این کراس اوور دارد. حداکثر سرعتی که نسخه اتوماتیک و دستی ام وی  ام X22 می تواند به آن دست یابد، به ترتیب 160 و 170 کیلومتر بر ساعت می باشد.

مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 6.1 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. یکی از انتقادهایی که می توان به ام وی ام وارد کرد این است که هیچ تست تصادفی از آن صورت نگرفته است. اما به ادعای شرکت سازنده از ایمنی متوسطی برخوردار است و شامل تجهیزات ایمنی از جمله دو کیسه‌ی هوای ایمنی SRS برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضدقفل، همراه با سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، سیستم هشداردهنده و ضدسرقت ایموبلایزر می باشد.

قیمت خودرو ام وی ام X22

خودرو ام وی ام X22 در تاریخ 24 آذر 1398 بسته به نوع مدل و سال در بازار دست دوم 140 تا 200 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب ام وی ام X22

مزایا

  •  مصرف سوخت اقتصادی
  • سامانه تعلیق و فنری بندی خوب
  •  ترمزهای مطمئن

معایب

  • شتاب ضعیف
  • نفوذ صدای پیشرانه به کابین
  • کمبود تجهیزات و امکانات
  • کیفیت متوسط متریال
  • کمبود قطعات یدکی
  • پیشرانه کوچک و نچندان قوی
  • فضای متوسط کابین

ارزش خرید ام وی ام X22

همانطور که گفتیم ام وی ام X22 از پیشرانه کوچک و شتاب پایینی برخوردار است. از این رو نمی تواند برای افرادی که عشق شتاب هستند ایده آل به نظر بیاید. همچنین این خودرو از ایمنی نامشخصی برخوردار است و ممکن است شما را کمی دلسرد نماید. اما در این رنج قیمتی می تواند نیاز شما را از یک هاچ بک جمع و جور شهری برطرف نماید. از رقیبان این خودرو می توان به خودرو های، چانگان CS35، لیفان X60 و رنو استپ وی اشاره کرد.

جمع بندی خودرو ام وی ام X22

خودرو ام وی ام X22 یک کراس اوور کوچک شهری محصول کمپانی چری می باشد که از سال 1396 توسط شرکت مدیران خودرو وارد بازار کشورمان شده است. این خودرو با طراحی قابل قبول، فضای مناسب کابین و مصرف سوخت پایینی می تواند نیاز شما را از یک کراس اوور سایز کوچک در ترددهای شهری برطرف نماید.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو لکسوس ES250 از سری محصولات سدان لکسوس به شمار می رود که برای نخستین بار در سال 1989 رونمایی شد. این خودرو در ابتدا در سایز کوچک و سپس در سایزهای متوسط و بزرگ به بازار عرضه شد و تا کنون بیش از 5 نسل را پشت سر گذاشته است. نسل ششم خودرو لکسوس ES250 بر اساس پلت فرم آوالون ساخته و در سال 2012 معرفی شد و در سال 2015 تغییراتی در طراحی ظاهری آن به عنوان فیس لیفت صورت گرفت. این خودرو توسط ایرتویا وارد بازار داخلی کشورمان شد و هم اکنون نسخه های دست دوم آن در بازار خرید و فروش می شود.

نقد و بررسی خودرو لکسوس ES250

خودرو لکسوس ES250 از زبان طراحی ویژه لکسوس بهره می برد. در نمای جلو یک جلو پنجره ای چند ضلعی بزرگ با خطوط کرومی افقی و آرم لکسوس در مرکز و قاب نقره ای مشاهده می کنیم که چهره ای تهاجمی به آن بخشیده است. چراغ های اصلی با زاویه ای نوک تیز مجهز به ال ای دی، گرافیک زیبایی دارند. در قسمتی از بدنه، فاصله میان چراغ های اصلی و چراغ های مه شکن، پف کرده است که ای اس 250 را عضلانی تر نشان می دهد.

به هنگام وارد شدن به داخل کابین لکسوس ES250 به علت استفاده از روکش چوب در قسمت هایی از داشبورد، پنل درب ها و فرمان، حس خوبی را منتقل می کند. در مرکز داشبورد شاهد یک نمایشگر لمسی هستیم که یک ساعت آنالوگ در پایین آن دیده می شود که حس کلاسیکی را منتقل می کند. صندلی ها از ارگونومی خوبی برخوردار بوده و از جنس چرم با کیفیت می باشند. فضای پا برای صندلی های هر دو ردیف کافی و مناسب هستند اما ردیف دوم برای سروگردن فضای کمی ارائه می کند. این کابین به علت استفاده از لایه های صدا در پشت داشبورد مانع از ورود صدای موتور به داخل کابین شده و از آرامش و سکوت خوبی برقرار است.

خودرو لکسوس ES250 در بازارهای بین المللی با پیشرانه های مختلفی حضور دارد اما در ایران به علت محدودیت های موجود، شاهد پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری هستیم که قادر است نیرویی معادل 181 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 235 نیوتن متر در 4100 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 10 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد حدود 198 کیلومتر بر ثانیه می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 7.9 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. این خودرو در تست موسسه NHTSA توانسته است 5 ستاره ایمنی کسب نماید که نشان از ایمنی بالای ای اس 250 می باشد.

 از امکانات و تجهیزاتی که خوردو لکسوس ES250 ارائه می کند می توان به سیستم روشنایی عقب چراغ های طیفی ال ای دی به همراه مه شکن، سیستم روشنایی جلو از نوع زنون به همراه کنترل اتوماتیک نور چراغ ها، سیستم شتشو، مه شکن، چراغ های روشنایی در زیر درب ها، مجهز به سیستم تعقیب نور چراغ های جلو جهت مشایعت راننده پس از خاموش شدن خودرو در شب، سیستم چرخش در سر پیچ ها، سیستم روشنایی و دید در شب، سانروف با قابلیت تنظیم در 4 حالت و سیستم ایمنی تصادف، سقف پانوراما سفارشی، تنظیم برقی تمام پنجره ها، بخارزدای اتوماتیک شیشه ها، سیستم یخ زدای برف پاک کن، شیشه های سولار، پرده عقب، سقف پانوراما سفارشی، آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب، آینه های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای ال ای دی و گرمکن اشاره کرد.

همچنین چراغ های روشنایی بر روی آینه ها با  سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی خودکار برقی حافظه سفارشی، صندلی های عقب با کش چرم، پشت سری فعال و هوشمند به همراه سیستم گرمکن، دارای قابلیت تا شوندگی، دارای کنسول تا شونده میانی و مسیر دسترسی به صندق عقب، سرد کن سفارشی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو گانه، کنترل اتوماتیک 3 گانه سفارشی، کانال های تهویه هوا بر روی کنسول میانی، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوای داخل اتاق از دیگر تجهیزاتی است که خودرو لکسوس ES250 برای سرانشینان فراهم کرده است.

قیمت خودرو لکسوس ES250

خودرو لکسوس ES250 در تاریخ 21 آذر 98 در بازار دست دوم حدود 740 تا 950 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب لکسوس ES250

مزایا

  • طراحی زیبا و اسپرت
  • سواری نرم
  • هندلینگ عالی
  • کابین ساکت و آرام
  • امنیت بالا
  • فضای مناسب صندوق عقب
  • متریال با کیفیت در ساخت کابین

معایب

  • شتاب نچندان خوب
  • سبک بودن فرمان

ارزش خرید لکسوس ES250

اگر در این رده قیمت به دنبال یک سدان نیمه لکوس با طراحی قابل قبول، سواری نرم، امنیت بالا و با کیفیت هستید، لکسوس ES250 می تواند گزینه مناسبی برای خانواده باشد اما اگر به دنبال خودرویی با شتاب بیشتر هستید می توانید به رقیب این خودرو یعنی بی ام و 528i نگاهی بیاندازید.

جمع بندی خودرو لکسوس ES250

خودرو لکسوس ES250 از سری محصولات سدان نیمه لوکس و سایز بزرگ لکسوس به شمار می رود که برای نخستین بار در سال 1989 رونمایی شد. این خودرو هم اکنون در نسل ششم خود می باشد که از طراحی زیبا، ایمنی بالا، تجهیزات رفاهی فراوان و مشخصات فنی خوبی بهره می برد و با قیمت بالایی در بازار داخلی معامله می شود و از رقبا آن می توان به بی ام و 528i اشاره کرد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند لادا یک شرکت روسی است که در سال 1970 با همکاری شرکت فیات ایتالیا و دولت روسیه تاسیس شد. این شرکت از آن زمان در زمینه طراحی و تولید وسایل نقلیه فعالیت می کند و نخستین خودرو خود را با نام واز 2101 به بازار اروپا عرضه کرد و توانست به فروش خوبی دست یابد. جالب است بدانید دومین محصول لادا در دهه 50 که لادا 1500 نام داشت به بازار ایران راه پیدا کرد. شاید برای شما جالب باشد نماد لادا چه چیزی را می خواهد نشان بدهد؛ این لگو در واقع تصویری از منظره قایق تندروی بادبانی در رود ولگا می باشد. هم اکنون شرکت لادا مانند داچیای رومانی تحت مالکیت رنو فرانسه فعالیت می کند. از این رو در ساخت محصولات لادا از تجهیزات و پلتفرم داچیا بهره می برد.

همانطور که در خبرها شنیده ایم، قرار است شرکت خودروسازی سایپا با همکاری لادا ، به عرضه محصولات این شرکت در بازار ایران اقدام نماید. یکی از محصولاتی که احتمال می رود وارد بازار داخلی کشورمان شود، خودرو لادا ایکس ری می باشد. خودروهای اقتصادی لادا می توانند جایگزین خوبی برای محصولات رنو همچون تندر 90 و ساندرو باشند. برخی از محصولاتی که لادا در خط تولید خود دارد شامل نیوا 4*4، وستا، گرانتا و ایکس ری می باشد.خودرو لادا ایکس ری برای نخستین بار در سال 2015 رونمایی و یک سال بعد روانه بازار شد. این خودرو در دو نسخه هاچ بک ساده و کراس اوور عرضه شده است. لادا ایکس ری به علت استفاده از پیشرانه و پلتفرم داچیا و ساندرو شباهت های زیادی به ساندرو استپ وی دارد. در ادامه نگاهی به این هاچ بک روسی خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو لادا ایکس ری

از آنجایی که خودرو لادا ایکس ری بر اساس پلتفرم رنو ساخته شده است، شباهت های بسیاری با رنو ساندرو دارد و به علت برخورداری از طراحی مدرن تر، جذابیت و زیبایی بیشتری در لادا ایکس ری می بینیم. برخلاف محصولات قدیمی لادا که از طراحی قدیمی و زخمتی برخوردار بود. لادا سعی کرده است در طراحی محصولات خود دقت نظر بیشتری به خرج دهد که نتیجه آن در محصولات جدید لادا کاملا محسوس است. در نمای جلوی خودرو لادا ایکس ری شاهد یک جلو پنجره ای مشکی بزرگی متشکل از لگوی لادا و سه نوار افقی مشکی که تا چراغ ها امتداد دارد مشاهده می کنیم.

از ویژگی های قابل توجه در این بخش وجود نوارهای کرومی براقی است که از زیر چراغ های اصلی شروع شده و تا روی سپر و بالای مه شکن ها امتداد دارد و طرحی شبیه حرف X انگلیسی را دارد که تداعی کننده نام ایکس ری می باشد. در نمای کناری، خطوط و تورفتگی هایی قرار دارد که باعث عضلانی تر شدن آن شده است. در نمای عقب در قسمت سپر، نوار پلاستیکی زیادی به کار رفته و شیشه عقب با شیب زیادی به صندوق عقب وصل شده است. آنتن کوسه ای و خروجی اگزوز دوگانه سایر اجزای این بخش می باشد. به طور کلی طراحی خودرو لادا ایکس ری مدرن و قابل قبول ارزیابی می شود.

از آنجایی که خودرو لادا ایکس ری خودرویی کاملا اقتصادی به حساب می آید نمی توان از آن کابینی لوکس انتظار داشت. به هنگام وارد شدن به داخل کابین لادا ایکس ری طراحی ساده و قابل قبولی را مشاهده می کنید. ترم دو رنگ به کار رفته در کابین به همراه چرم آلکانترا، جلوه ی زیبا و دلنشینی را خلق کرده است. در بخشی از قسمت ها مانند فرمان و پنل درب ها، فلز نقره ای رنگ به کار رفته و از پلاستیک خشک در ساخت داشبورد استفاده شده است. لادا سعی کرده است تا با استفاده از حداقل قیمت کیفیت خوبی را عرضه نماید. در مرکز داشبورد یک نمایشگر لمسی و ورودی های هوای عمودی و سیستم ضبط صوت قرار گرفته اند که از طراحی ساده ای برخوردارند. باتوجه به ابعاد خوب خودرو، فضای کافی برای چهار فرد بزرگسال وجود دارد.

خودرو لادا ایکس ری کراس اوور مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر، 1.8 لیتری است که قادر است، نیرویی معادل 122 اسب بخار در 6050 دور در دقیقه و حداکثر گشتاوری معادل 170 نیوتن متر در 3700 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته AMT به چرخ های جلو منتقل می کند. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.9 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 180 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. نسخه دیگری از لادا ایکس ری با پیشرانه کوچکتری وجود دارد که 1.6 لیتر بوده و قادر است 105 اسب بخار و حداکثر گشتاوری معادل 140 نیوتن متر را تولید نماید.

خودرو لادا ایکس ری در مدل استاندارد از تجهیزاتی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک، دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو، دوربین و سنسور عقب، بلوتوث، سنسور باران، صفحه نمایشگر اطلاعات، سنسور نور،محدود کننده سرعت، صندلی های ایزوفیکس عقب، تریم داخلی چرم سفارشی، چراغ روشنایی روز بهره می برد و تجهیزاتی که در نسخه لادا ایکس ری کراس وجود دارد شامل: سیستم کنترل پایداری الکتریکی با قابلیت تنظیم 4 حالت مختلف، سیستم تهویه اتوماتیک، گرمکن صندلی های جلو و عقب، یخ زدای الکتریکی شیشه جلو، بلوتوث، مانیتور، دوربین و سنسور عقب، سنسور نور، سنسور باران، صندلی های ایزوفیکس عقب، تریم داخلی چرم سفارشی، چراغ روشنایی روز کامپیوتر سفر و خروجی برق USB برای ردیف عقب می باشد.

قیمت خودرو لادا ایکس ری

این خودرو در کشور روسیه در نسخه استاندارد حدود 560 هزار روبل و نسخه هاچبک آن 700 هزار روبل می باشد.

جمع بندی خودرو لادا ایکس ری

خودرو لادا ایکس ری از محصولات هاچ بک شرکت روسی آوتوواز روسیه می باشد که در رده هاچ بک قرار می گیرد و در دو نسخه استاندارد و کراس با دو پیشرانه 1.6 و 1.8 لیتر عرضه شده است. این خودرو اقتصادی بر اساس پلتفرم داچیا رنو ساخته شده است و شباهت های فنی و ظاهری به رنو ساندرو استپ دارد. براساس ارزیابی های صورت گرفته در سایت های معتبر خارجی، ارزش خرید خودرو لادا ایکس ری در برابر بهای پرداختی بسیار خوب ارزیابی شده است.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. مرسدس بنز یک برند آلمانی محبوب و معتبر در زمینه طراحی و ساخت انواع وسایل نقلیه می باشد که زیر مجموعه شرکت دایملر آ.گ به حساب می آید. این شرکت پرآوازه یکی از پرفروش ترین خودروسازان لوکس جهان شناخته می شود. خودرو مرسدس بنز CLA45 از سری محصولات سدان کمپانی بنز به حساب می آید که برای اولین بار در سال 2013 رونمایی و یک سال بعد وارد بازارهای جهانی شد و به خاطر قدرت خوب و قیمت مناسبی که داشت توجه مشتریان را به خود جلب کرد. در ادامه نگاهی به این آلمانی پر سرعت خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو مرسدس بنز CLA45

خودرو مرسدس بنز CLA45 از طراحی اصیل، اسپرت و هماهنگی برخوردار است. در نمای جلو، یک جلو پنجره ای نچندان بزرگ با لگوی زیبای مرسدس بنز در مرکز و یک نوار افقی کرومی که دو طرف لگو قرار گرفته، مشاهده می کنیم. چراغ های نوک تیز که با یک نوار ال ای دی در بالای خود به شکل ابرو قرار گرفته، چهره ای مغرور به CLA45 داده است. در قسمت سپر، طراحی قابل توجهی را می بینیم که باعث شده چراغ های روز در یک قاب قرار بگیرند و حالت تهاجمی پیدا کند. سه خط برجسته به کار رفته روی کاپوت با حجم دادن به بدنه، هماهنگی خوبی با سایر اجزا دارد. در نمای کناری تورفتگی هایی در بدنه به کار رفته که از سادگی این بخش کاسته است. همچنین شیب سقف را می بینیم که تا صندوق عقب ادامه پیدا کرده است. در نمای عقب گرافیک چراغ ها با برش درب صندوق عقب، دو خروجی اگزوز، آنتن کوسه ای و اسپویلر نمای زیبایی را خلق کرده است.

با وارد شدن به داخل کابین مرسدس بنز CLA45 با طراحی مدرن و اصیلی رو به رو هستیم. بیشتر از هرچیزی دریچه های تهویه با طراحی خاص نظر ها را به خود جلب می کند. در مرکز داشبورد، یک نمایشگر 7 اینچی در بالای دریچه های هوا قرار گرفته که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار سرنشینان و راننده قرار می دهد. استفاده از فلز در قسمت هایی از فرمان، سیستم ضبط صوت، کنسول مرکزی و پنل درب ها، حس اسپرت بودن را القا می کند. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد با کیفیت بوده و صندلی ها از ارگونومی خوبی برخوردار هستند. ابعاد کوچک بدنه باعث شده است که سرنشینان در ردیف دوم از فضای کافی برای سر و گردن خود نداشته باشند. به طور کلی طراحی داخل کابین خودرو مرسدس بنز CLA45 قابل قبول توصیف می شود.

پیشرانه خودرو مرسدس بنز CLA45 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 375 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 475 اسب بخار در 2500 تا 5000 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه 7 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 4.5 و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 250 کیلومتر می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.9 لیتر در 100 کیلومتر می باشد. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 6 اعلام شده است. این خودرو تست تصادفات یورو انکپ توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

برخی از تجهیزات و امکاناتی که خودرو مرسدس بنز CLA45 ارائه می کند شامل: سقف جیر، سقف شیشه ای پاناروما، سنسور فاصله سنج جلو و عقب، شیشه های برقی اتوماتیک، آینه های جانبی برقی دارای گرمکن، تاشوی برقی، دارای راهنمای روی آینه، در قسمت عقب دارای استراحت گاه برای دست به همراه جالیوانی، صندلی جلوی چرمی قابلیت تنظیم در 12 حالت به صورت برقی با مموری، هر دو صندلی جلو مجهز به گرمکن می باشد.

قیمت خودرو مرسدس بنز CLA45

مرسدس بنز CLA45 در تاریخ 19 آذر 1398 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و آپشن حدود یک میلیاردو هفتصد تا یک میلیاردو نهصد می باشد.

مزایا و معایب مرسدس بنز CLA45

مزایا

  • طراحی اسپرت و زیبا
  • گیربکس کارآمد
  • هندلینگ خوب
  • کابین با کیفیت و لوکس

معایب

  • هزینه بالای نگهداری
  • فضای کم ردیف دوم
  • حساس بودن پیشرانه به نوع بنزین

ارزش خرید مرسدس بنز CLA45

خودرو مرسدس بنز CLA45 با طراحی اسپرت، مشخصات فنی خوب، هندلینگ عالی و کابین لوکس می تواند نیاز شما را به یک سدان لوکس و اسپرت برطرف نماید. از طرفی به خاطر داشته باشید که پیشرانه این خودرو به نوع بنزین مصرفی خود، حساس است و هزینه نگهداری آن بالا می باشد. البته در نظر بگیرید با این قیمت شما می توانید خودرویی با امکانات بیشتر و کابین بزرگتر خریداری کنید.

جمع بندی خودرو مرسدس بنز CLA45

خودرو مرسدس بنز CLA45 یکی از سدان های شرکت بنز می باشد که در مدل پایه با قیمت مناسبی به بازار جهانی عرضه شده است. این خودرو با طراحی اصیل، اسپرت، شتاب عالی و هندلینگ خوب توانسته توجه زیادی بخصوص جوانان را در سراسر دنیا به خود جلب نماید. از رقیب این خودرو می توان به آئودی RS3 اشاره کرد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. بی ام و یکی از برندهای معتبر و نام آشنای صنعت خودروسازی در دنیا می باشد که خودروهای لوکس آن طرفداران زیادی در تمام کشورها دارد. این کمپانی در سال 1972 سری 5 خودروهای خود را معرفی کرد و تاکنون بیش از شش نسل از آن وارد بازارهای جهانی شده است. این سری در ابتدا فقط در کلاس سدان عرضه می شد ولی بی ام و نسخه های تورینگ و GT را نیز در نسل های بعد، عرضه نمود. سری 5 از محصولات محبوب تاریخ کمپانی بی ام و محسوب می شود که از پرفروش ترین خودروهای لوکس داخل کشورمان نیز محسوب می شود. یکی از پرطرفدارترین مدل های این سری، خودرو بی ام و 528i می باشد که در ادامه نگاهی به این خودروی لوکس آلمانی می اندازیم.

نقد و بررسی خودرو بی ام و 528i

طراحی خودرو بی ام و 528i بسیار لوکس و هیجان انگیز است. در نمای جلوی این خودرو یک جلو پنجره ای دو تکه می بینیم که از زبان طراحی بی ام و پیروی می کند و تا چراغ های لیزری ادامه پیدا کرده اما از آن فاصله دارد. روی کاپوت پهن با دماغه طولانی، چهار خط قرار گرفته که کار حجم دهی را انجام می دهد. چراغ های مه شکن دایره ای شکل نیز در داخل سپر مشکی، تعبیه شده اند. به طور کلی نمای جلوی خودرو بی ام و 528i جدی و مغرور می باشد. در نمای کناری، یک خط شانه ای ممتد از بالای گلگیر جلو تا چراغ عقب کشیده و فرورفتگی در پایین درب ها مشاهده می شود که از سادگی این بخش کاسته است. در بخش عقب چراغ ها دو تکه و نامساوی هستند. قسمت بزرگتر روی بدنه اصلی و قسمت کوچکتر روی صندوق عقب قرار دارد. فرورفتگی بالای صندوق عقب نیز قابل توجه می باشد. دو خروجی اگزوز و آنتن کوسه ای نیز از دیگر اجزای این بخش می باشند.

کابین خودرو بی ام و 528i از طراحی لوکس و امکانات فراوانی برخوردار است. شما با قرارگرفتن در این کابین احساس راحتی و آسایش خواهید کرد و به هیچ عنوان احساس کمبود جا نخواهید داشت. کابین از تکنولوژی بالایی برخوردار بوده و از متریال مرغوبی ساخته شده است. این خودرو با طراحی ساده و کلاسیک خود کابینی باوقار و لوکس را به ارمغان آورده است که می تواند نهایت لذت یک مسافرت خانوادگی را به همراه بیاورد. به طور کلی خودرو بی ام و 528i در نمای خارجی و داخلی از امتیاز بالایی برخوردار است.

خودرو بی ام و 528i مجهز به یک پیشرانه توربو 2 لیتری، 4 سیلندر می باشد که قادر است قدرتی معادل 245 اسب بخار در 5000 تا 6500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاوری 350 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 8 سرعته به چرخ های عقب منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 6 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 249 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 5 می باشد. خودرو بی ام و 528i در تست تصادفات موسسه معتبر یورو انکپ توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو بی ام و 528i تجهزات و امکانات زیادی را ارائه می کند که برخی از آنها شامل مواردی از قبیل کروز کنترل، سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ های جلو، دارای سیستم شتشو، مه شکن مجهز به چراغ های روشنایی در زیر درب ها، مجهز به سیستم تعقیب نور چراغ های جلو جهت مشایعت راننده پس از خاموش شدن خودرو در شب، چرخش دو گانه در سر پیچ ها، روشنایی و دید در شب، سانروف با قابلیت تنظیم در 4 حالت، سیستم ایمنی تصادف، تنظیم برقی تمام پنجره ها، بخار زدای اتوماتیک شیشه ها، سیستم یخ زدای برف پاک کن، شیشه های سولار، سیستم هد آپ نمایش اطلاعات خودرو بر روی شیشه جلو جهت امنیت و تمرکز بیشتر راننده، آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب، آینه های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای ال ای دی و گرمکن، دارای چراغ های روشنایی بر روی آینه ها، سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی خودکار برقی، صندلی های عقب از جنس چرم دارای پشت سری فعال و هوشمند، سیستم گرمکن، دارای قابلیت تا شوندگی، دارای کنسول تا شونده میانی و مسیر دسترسی به صندق عقب، صندلی راننده دارای تنظیم برقی در 6 جهت، دارای سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر می شود.

قیمت خودرو بی ام و 528i

خودرو بی ام و 528i در تاریخ 18 آذر 1398 در بازار دست دوم بسته به نوع آپشن و سال، حدود 800 میلیون تا یک میلیاردو 400 معامله می شود.

مزایا و معایب بی ام و 528i

مزایا

  • طراحی لوکس و زیبا
  • هندلینگ خوب
  • امکانات و تجهیزات فراوان
  • بازار دست دوم خوب
  • استفاده از تکنولوژی بالا

معایب

  • قیمت بالا
  • هزینه نگهداری بالا

ارزش خرید بی ام و 528i

اگر بودجه کافی برای خرید خودرو بی ام و 528i را دارید، این خودرو می تواند تمام خواسته های شما را از یک سدان لوکس و خانوادگی برطرف نماید. این خودرو با عملکرد خوب فنی، طراحی زیبا و اصیل در داخل و بیرون خود و بازار دست دوم خوب، ارزش خرید بالایی دارد به شرط اینکه با هزینه های بالای نگهداری آن بتوانید کنار بیاید. از رقیب این خودرو می توان به مرسدس بنز سری E کلاس اشاره کرد.

جمع بندی خودرو بی ام و 528i

خودرو بی ام و 528i از سری 5 کمپانی بی ام و یک سدان لوکس راحت با فضای بزرگ و با کیفیت با تکنولوژی بالا می باشد که به علت قیمت بالای آن، آرزوی داشتنش را از خیلی ها گرفته است. این خودرو توسط پرشیا خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شده و در نسخه های دست دوم با قیمت بسیار بالایی به فروش می رسد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. آلفا رومئو یک شرکت ایتالیایی با تجربه در صنعت خودروسازی می باشد که از سال 1910 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. دفتر این خودروساز باتجربه در شهر تورین ایتالیا قرار دارد و از سال 1986 تاکنون به عنوان زیر مجموعه ای از شرکت خودروسازی فیات به فعالیت خود ادامه می دهد و محبوبیت اصلی آن به خاطر خودروهای اسپرت و حضور فعالش در مسابقات اتومبیل رانی می باشد. خودرو آلفا رومئو جولیتادر کلاس هاچ بک قرار می گیرد که از طراحی زیبا و جذابی برخوردار است. نسل اول این خودرو در سال 1954 و نسل سوم این خودرو در سال 2009 رونمایی و یک سال بعد وارد بازارهای جهانی شد. این خودرو توسط آلفا موتور نماینده رسمی آلفا رومئو در سال 1391 وارد کشورمان شد.

نقد و بررسی خودرو آلفا رومئو جولیتا

خودرو آلفا رومئو جولیتا بسیار جذاب و متفاوت از سایر محصولات هم رده اش طراحی شده است. در قسمت نمای جلوی این خودرو شاهد یک جلو پنجره ای مثلثی شکل با نوارهای افقی نقره ای و قابی از همان جنس که آرم آلفا رومئو در بالای آن به زیبایی نقش بسته، می بینیم. در کنار جلو پنجره ای نیز محلی برای قرار گیری پلاک خودرو تعبیه شده است که مورد پسند برخی از افراد نیست. چراغ های تقریبا بیضی شکل مجهز به چراغ های روشنایی در روز ال ای دی با گرافیکی زیبا که به صورت عمودی قرار گرفته اند. چهره ای مدرن به رومئو بخشیده اند. در نمای عقب نیز چینش ال ای دی به کار رفته در چراغ ها، نمای زیبایی به این بخش داده است.

با وارد شدن به فضای داخل کابین شاهد فضایی زیبا و تلفیقی از طراحی مدرن و کلاسیک هستیم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 5 اینچی قرار گرفته که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار سرنشینان و راننده قرار می دهد. ورودی تهویه هوا، سیستم ضبط صوت و دکمه های کنترلی چرخشی در مرکز کنسول دیده می شود. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد از پلاستیک فشرده با کیفیت بوده و جنس فرمان از چرم می باشد و در قسمت مرکز آن یک مثلث آلومینیومی طراحی شده است که حس اسپرت را القا می کند. فضای صندلی ها برای سرنشینان جلو مناسب ارزیابی می شود ولی در قسمت عقب، ممکن است فضای کافی برای سرو گردن سرنشینان کافی نباشد.

خودرو آلفا رومئو جولیتا مجهز به یک پیشرانه 1.4 لیتری، 4 سیلندر است که قادر است 170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده دو کلاچه 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 218 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 5.2 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. خودرو آلفا رومئو جولیتا توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو آلفا رومئو جولیتا امکانات و تجهیزات خوبی را ارائه می دهد که برخی از آنها شامل سانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب، سقف پانوراما سفارشی، تنظیم برقی تمام پنجره ها، بخارزدای اتوماتیک شیشه ها، شیشه های سولار، آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب، آینه های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای ال ای دی و گرمکن، دارای چراغ های روشنایی بر روی آینه ها، قابلیت تاشوندگی، صندلی های عقب دارای روکش پارچه ای با تنوع رنگی، دارای پشت سری فعال و هوشمند، دارای سیستم گرمکن، روکش چرم در تنوع رنگی و طرحی سفارشی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دارای سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق می شوند.

قیمت خودرو آلفا رومئو جولیتا

خودرو آلفا رومئو جولیتا در تاریخ 17 آذر 1398 در بازار دست دوم بسته به نوع تجهیزات و سال، حدود 290 تا 500 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب آلفا رومئو جولیتا

مزایا

  • ترمز های قابل اطمینان
  • هندلینگ خوب
  • طراحی خاص
  • سواری خوب
  • شتاب عالی
  • کیفیت بالای متریال
  • تجهیزات و امکانات خوب

معایب

  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • کمبود مراکز خدمات پس از فروش
  • کمبود قطعات یدکی
  • قیمت بالای خودرو
  • حساس بودن پیشرانه به نوع سوخت

ارزش خرید آلفا رومئو جولیتا

خودرو آلفا رومئو جولیتا از طراحی زیبا، کیفیت ساخت خوب، شتاب عالی و امکانات زیادی برخوردار است اما به علت قیمت بالا، کمبود قطعات یدکی و بازار دست دوم نچندان خوب، ممکن است خریداران را به دردسر بیاندازد. از رقبای خودرو آلفا رومئو جولیتا  می توان به خودروهایی همچون BMW 120 یا ولوو v40 اشاره کرد.

جمع بندی خودرو آلفا رومئو جولیتا

خودرو آلفا رومئو جولیتا یک هاچ بک شهری ایتالیایی است که از طراحی بسیار زیبا و هیجان انگیزی برخوردار است که طراحی آن را نمی توان به هیچ خودروی دیگری نسبت داد. قبل از خرید این خودرو باید به نکات مثبت و منفی این خودرو و شرایط کنونی بازار توجه زیادی داشت. از رقبای این خودرو می توان به BMW 120 یا ولوو v40 اشاره کرد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو فولکس واگن بیتل در کلاس هاچ بک شهری سایز کوچک قرار می گیرد که توسط کمپانی مشهور فولکس واگن تولید و عرضه شده است. این خودرو توسط فردیناند پورشه به عنوان خودرویی ارزان برای مردم آلمان، طراحی شد. نسل اول خودرو بیتل به سال 1938 بر می گردد، این خودرو آنقدر محبوب بود که بیش از شصت سال بر خط تولید فولکس واگن قرار داشت و همچنان نیز یکی از دوست ‌داشتنی ‌ترین خودروهای این کمپانی به حساب می آید. این خودرو به خاطر ظاهر و فرم بدنه اش در ایران با نام فولکس قورباغه ای شناخته می شود و سال های زیادی در بازار ایران حضور داشته است. نسل جدید خودرو بیتل از چهره ای مدرن و مشخصات فنی جدیدی برخوردار است. کمپانی فولکس واگن طی گذارشی خبر توقف تولید خودرو بیتل را در سال 2019 اعلام کرد. در ادامه نگاهی به خودرو فولکس واگن بیتل خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی خودرو فولکس واگن بیتل

در طراحی جدید بدنه خودرو بیتل شباهت هایی با محصولات پورشه دیده می شود. این شباهت به خاطر انحنای بیشتر درب موتور، ارتفاع کمتر سقف، استفاده از رینگ های سایز بزرگ می باشد. در نسل جدید، طراحی کمی از اصالت کلاسیک خود فاصله گرفته و به خودروهای اسپرت شباهت بیشتری دارد. در نمای جلو شاهد یک کاپوت حجم داده شده هستیم که نسبت به گذشته پهن تر و ارتفاع کمتری دارد و آرم فولکس واگن وسط آن قرار گرفته است. چراغ های نسبتا گرد با ال ای دی نقطه ای، گرافیک زیبایی دارد و سپر بیتل با طراحی ذوزنقه ای شکل و چراغ های روز که در یک قاب مشکی قرار گرفته است، چهره ای اسپرت به این آلمانی خوش قواره بخشیده است. از دیگر تشابهات این نسخه با بیتل اصلی می‌توان به قالپاق‌های کروم، آینه ‌بغل‌ های کروم، تزئینات بدنه و نشان فولکس‌ واگن روی صندوق‌ عقب اشاره کرد. از بزرگ‌ ترین تغییرات این نسخه می توان به قرار گرفتن پیشرانه در جلو اشاره کرد. فضای صندوق عقب بیتل 2017 معادل ۳۱۰ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب، به ۹۰۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

خودرو فولکس واگن بیتل نسل سوم با پیشرانه های مختلفی در بازارهای بین المللی حضور دارد اما نسخه موجود در ایران مجهز به یک موتور بنزینی توربو شارژ 4 سیلندر است که معادل 2 لیتر حجم دارد و قادر است قدرتی معادل 200 اسب بخار در 5100 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 280 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 220 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت خودرو بیتل در سیکل ترکیبی معادل 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است.

خودرو فولکس واگن بیتل تجهیزات و امکانات رفاهی خوبی را ارائه می کند که برخی از آن ها شامل سانروف با قابلیت تنظیم و سیستم ایمنی محافظت از آسیب، سقف پانوراما سفارشی، تنظیم برقی تمام پنجره ها، بخارزدای اتوماتیک شیشه ها، شیشه های سولار، آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب، آینه های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای ال ای دی و دارای گرمکن، دارای چراغ های روشنایی بر روی آینه ها، قابلیت تاشوندگی، صندلی های عقب دارای روکش پارچه ای با تنوع رنگی، دارای پشت سری فعال و هوشمند، دارای سیستم گرمکن، روکش چرم در تنوع رنگی و طرح سفارشی، صندلی های جلو مجهز به سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش پارچه ای با تنوع رنگی، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر، روکش چرم در تنوع رنگی و طرحی سفارشی، سیستم تهویه مطبوع دستی، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق، قدرت کمکی هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت می باشد.

قیمت خودرو فولکس واگن بیتل

خودرو فولکس واگن بیتل 2013 در تاریخ 16 آذر در بازار دست دوم بسته به نوع آپشن حدود 600 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب فولکس واگن بیتل

مزایا

  • بازدهی خوب موتور
  • هندلینگ خوب
  • مصرف مناسب سوخت
  • طراحی بسیار زیبا
  • کیفیت خوب متریال
  • فضای بیشتر نسبت به نسل های قبلی

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • نبود قطعات یدکی
  • ترمز نسبتا ضعیف
  • بازار دست دوم ضعیف

ارزش خرید فولکس واگن بیتل

این خودرو با ظاهر بسیار جذاب و خاصی که دارد، افراد زیادی را به خود جذب می کند. علاوه بر این، خودرو بیتل از کیفیت خوب متریال، هندلینگ و مشخصات فنی خوبی بهره می برد اما به علت قیمت بسیار بالا، نبود قطعات یدکی و بازار دست دوم نچندان خوب، دوستداران این خودرو را برای خرید پشیمان می کند.

جمع بندی خودرو فولکس واگن بیتل

خودرو فولکس واگن بیتل یک هاچ بک دوست داشتنی آلمانی است که سال های زیادی در بازار ایران به عنوان خودرویی محبوب حضور داشته است. این خودرو با از سر گذراندن چند نسل در طی 80 سال، سرانجام در سال 2019 از خط تولید این شرکت خارج شد. این خودرو در بازار داخلی کشورمان با قیمت بالایی عرضه می شود و به علت خدمات پس از فروش محدود و قطعات یدکی نایاب، از ارزش خرید پایینی برخوردار است.

  • لایو کار