لایوکار

  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. برند ولوو از شرکت های معتبر در زمینه ساخت و تولید خودروهای سنگین و سواری های ایمن می باشد. یکی از محصولات هاچ بک این کمپانی سوئدی، ولوو V40 نام دارد که برای نخستین بار در سال 2012 رونمایی و وارد بازارهای جهانی شد. این خودرو از طراحی زیبا، مشخصات خوب فنی و ایمنی بالا برخوردار است که به علت واردات محدود و قیمت بالا در کشورمان، خرید و فروش محدودی دارد. با ما همراه باشید تا با این هاچ بک اروپایی بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو ولوو V40

خودرو ولوو V40 طراحی و اصالت اروپایی خود را به زیبایی به نمایش می گذارد و در عین سادگی هیچ اغراقی در طراحی آن به چشم نمی خورد. چراغ هایی با حالت پف کرده، جلوپنجره ای با خطوط افقی کرومی و لوگوی ولوو که در امتداد یک خط اوریب در مرکز جلوپنجره ای قرار گرفته است. دیده می شود. خطوط به کاررفته روی داشبورد، حجم دهی زیبایی را به وجود آورده و چراغ های خطی ال ای دی در گوشه های سپر به زیبایی تعبیه شده اند. در نمای کنار، شیب سقف ردیف دوم، نوار کرومی قاب پنجره ها، حجم پردازی های روی بدنه، به خوبی نمایان است. در نمای پشت، خطوط و حجم پردازی زیبایی را مشاهده می کنیم. چراغ های عمودی به زیبایی در کنار شیشه عقب تعبیه شده اند و چراغ سوم ترمز، دو چراغ مه شکن، دو خروجی اگزوز و آنتن کوسه ای از دیگر اجزای این بخش می باشند.

کابین خودرو ولوو V40 طراحی ساده اما با کیفیتی دارد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 7 اینچی لمسی بالای دریچه های هوا قرار گرفته و پایین آن دکمه های زیادی تعبیه شده اند که یکی از ایرادهایی که به کابین ولوو V40 گرفته می شود، همین دکمه های زیاد آن در بخش کنسول مرکزی می باشد. البته دکمه های کنترل صوتی نیز بر روی فرمان قرار دارد که دسترسی را برای راننده راحت کرده است. موادی که در ساخت داشبورد و سایر قسمت های این کابین به کار رفته، نرم و با کیفیت بوده و با دو تریم رنگی مشکی و کرمی که دارد، فضای خوبی را برای سرنشینان فراهم آورده است. در برخی از قسمت ها قطعات فلزی دیده می شود که نمای لوکسی را به وجود آورده است.

خودرو ولوو V40 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 5 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 213 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 300 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 225 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 7.5 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو ولوو V40 توانسته است از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو ولوو V40 از تجهیزات و امکانات زیادی مانند کروز کنترل، آینه های جانبی به صورت برقی و گرمکن، صندلی های طبی، بخارزدایی شیشه ها به صورت خودکار بر حسب دما، نورپردازی داخلی، روکش چرم طبیعی صندلی ها، روکش چرمی غربالک فرمان، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، گرمکن صندلی های جلو، صفحه کیلومتر دیجیتالی، تنوع تصویر زمینه صفحه کیلومترشمار، پدال های اسپرت آلومینیومی، لوازم داخلی و دکمه های کروم، سیستم هشدار و ترمز خودکار شهری، سیستم حفاظت داخل کابین در زمان واژگونی، صندلی برقی 8 حالته راننده با سه حافظه، آینه میانی الکتروکرومیک، کامپیوتر سفری، سقف پانوراما، کیت بدنه، رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، سنسور باران، شیشه شور چراغ های جلو، چراغ مخصوص روز در نسخه R، می باشد. به ادعای شرکت ولوو به علت به کارگیری دو نوع سیستم تعلیق، یکی اسپرت و دیگری دینامک، خودرو V40 از هندلینگ و سواری خوبی برخوردار می باشد.

خودرو ولوو V40 در نسخه دیزان پلاس علاوه بر تجهیزات بالا از دیگر امکاناتی نظیر سیستم پارک دوبل خودکار، سیستم هدایت بین خطوط، سیستم استارت استاپ، هدآپ هشداردهنده برای جلوگیری از بروز تصادف، سنسور پارک در جلو و عقب، دوربین عقب، قابلیت چرخش چراغ های جلو در هنگام پیچ، سیستم تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی، نشانگر وضعیت درب ها از روی ریموت، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده و انحراف از مسیر، سیستم هشدار موانع با قابلیت تنظیم فاصله، رادار نقاط کور در رانندگی، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط و با ویبره فرمان، صندلی برقی سرنشین جلو، سیستم راهنمای استفاده از تجهیزات، سیستم استارت هوشمند، سیستم ورود بدون کلید لمسی با حافظه، تنظیم هوشمند شعاع نور چراغ های جلو، فرمان برقی سه حالته، یخچال داشبورد، چراغ های زنون بهره می برد.

مزایا و معایب خودرو ولوو V40

مزایا

  • طراحی زیبا
  • ایمنی بالا
  • عملکرد خوب پیشرانه
  • تچهیزات و امکانات فراوان
  • سواری خوب
  • مصرف سوخت مناسب

معایب

  • خدمات پس از فروش محدود
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • قیمت بالا
  • هزینه بالای قطعات

جمع بندی خودرو ولوو V40

خودرو ولوو یکی از برندای معتبر در دنیا به خصوص در بخش ایمنی می باشد که با قیمت بسیار بالایی در کشورمان به فروش می رسد. هزینه نگهداری و خدمات پس از فروش آن از چالش هایی است که اکثر برندهای خارجی در بازار کشورمان با آن رو به رو هستند و ولوو نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر موارد گفته شده در باره معایب ولوو V40 جزو خط قرمز های شما نیست، این خودرو می تواند نیاز شما را از یک هاچ بک ایمن، زیبا با مشخصات فنی خوب برطرف نماید. از رقبای این خودرو در بازار می توان به آئودی V40، آئودی A3، بی ام و سری 1 اشاره کرد.

  • ۹۹/۰۳/۲۶
  • لایو کار

خودرو

ماشین