لایوکار

۱۶ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت خودروسازی بی ام و فعالیت خودروسازی خود را از سال 1916 در زمینه طراحی و ساخت خودرو و موتور سیکلت آغاز کرده است. این کمپانی به عرضه خودروهای لوکس و با کیفیت در دنیا معروف است و از محبوبیت زیادی در سراسر دنیا برخوردار می باشد. یکی از لوکس ترین خودروهای این برند در سگمنت سدان، بی ام و سری 7 می باشد که تا کنون شش نسل را پشت سر گذاشته که نسل اول آن متعلق به سال 1977 و نسل ششم آن در سال 2015 به بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو با پیشرانه های قدرتمند و مدل های متفاوتی از جمله 730، 740، 750 و 760 در بازارهای بین المللی وجود دارند. اما به علت محدودیت های موجود در واردات خودرو به داخل کشور، تنها مدل 730 از سری 7 با پیشرانه دو لیتری توانسته است مجوز ورود به داخل کشور را دریافت نماید. در ادامه نگاهی به خودرو بی ام و 730Li خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو بی ام و 730Li

بی ام و سری 7 در سگمنت سدان قرار می گیرد که از زبان طراحی اصیل بی ام و بهره مند است. در نگاه نخست ابعاد بزرگ این خودرو بسیار قابل توجه می باشد که پیدا کردن جای پارک برای آن در شهر شلوغی چون تهران کار دشواری به نظر می رسد. بی ام و سری 7 نخستین محصول این شرکت است که در ساخت آن از فیبر کربن استفاده شده است تا از وزن کمتر و مقاومت بیشتری بهره مند شود.در نمای جلو شاهد یک جلو پنجره ای دو قسمتی مختص طراحی بی ام و هستیم که تا چراغ های لیزری آن ادامه دارد. چراغ های بی ام و 730Li علاوه بر داشتن طراحی زیبا و استفاده از ال ای دی، حدود 600 متر وسعت دید برای راننده فراهم می کنند و از قابلیت چرخش در پیچ ها برخوردار می باشند. جلو پنجره ای این خودرو نیز به سیستم هوشمند جریان هوا مجهز بوده و با بالا رفتن دمای موتور، جریان ورود هوا به داخل را افزایش می دهد و به باعث خنک شدن موتور می شود. همچنین در سرعت های بالا، با بستن دریچه های جلویی باعث حفظ سطح آیرودینامیکی بدنه شده و در شتابگیری و مصرف سوخت تاثیر مثبتی می گذارد. در نمای عقب بی ام و 730Li چراغ ها به وسیله یک نوار کرومی براق به یکدیگر وصل شده و دور تا دور اگزوزهای دوگانه نیز حاشیه ای از نوار کرومی دیده می شود که نمایی اسپرت به آن بخشیده است.

همانطور که گفتیم خودرو بی ام و سری 7 از لوکس ترین سری های این شرکت به حساب می آید که با وارد شدن به داخل کابین 730Li با فضایی زیبا، لوکس و کاربردی رو به رو می شوید که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و حس بسیار خوبی را به بیننده منتقل می کند. در مرکز داشبورد یک صفحه نمایشگر ال سی دی لمسی 10.25 اینچی قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. متریال به کار رفته در داخل کابین از کیفیت خوبی برخوردار بوده و صندلی ها نیز از ارگونومی خوبی بهره مند هستند و فضای کافی برای سر و پای سرنشینان در ردیف جلو و عقب وجود دارند. در پشت گردنی صندلی های جلو نیز یک تبلت 7 اینچی تمام لمسی برای سرنشینان عقب تعبیه شده است. سقف پانارومیک نیز از دیگر ویژگی های داخل کابین بی ام و 730Li به شمار می رود که به زیبایی کابین افزوده است.

پیشرانه بی ام و سری 7 جدید با حجم های مختلفی به بازارهای جهانی عرضه می شود اما در ایران به علت ممنوعیت واردات نسخه های بالای 2.5 لیتر، نسخه 2 لیتری توربوشارژ در ایران عرضه شده است که قادر است 258 اسب بخار در 6600 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاوری 400 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک 8 دنده ای به چرخ های عقب منتقل نماید. این خودرو 6.1 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که باتوجه به وزن 1800 کیلوگرمی آن، بسیار قابل قبول است. حداکثر سرعتی که این خودرو می تواند به آن برسد معادل 250 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. در بخش ایمنی، بی ام 730Li توانسته است بالاترین نمره ایمنی را از موسسات ایمنی اروپا و آمریکا در یافت نماید.

برخی از تجهیزات و امکاناتی که خودرو بی ام و 730Li در اختیار شما قرار می دهد می توان به صندلی های چرمی به همراه تنظیمات 16 حالته برقی،  مجهز به مموری برای هر دو صندلی جلو، گرمکن و سردکن صندلی ها، ماساژور چند حالته، استرحتگاه دست مجهز به گرمکن، آینه های جانبی برقی دارای گرمکن، راهنمای روی آینه، شیشه های برقی اتوماتیک برای 4 سرنشین، سیستم پیشگیرنده UntiTrap، پرده های برقی جانبی برای سرنشینان عقب، شیشه های سولار، سقف جیر، پاناروما، دارای نورپردازی اسکای لانچ چراغ های جلو از ال ای دی Adaptive دارای سیستم شستشو و چرخش در پیچ ها، سیستم نور بالا اتوماتیک، دی لایت اشاره کرد.

قیمت خودرو بی ام و 730Li

خودرو بی ام و 730Li در تاریخ 25 آبان 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود 3 میلیارد تومان و در بازار دست دوم، بالای 2 میلیارد تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو بی ام و 730Li

مزایا

  • شتابگیری بسیار خوب
  • کیفیت بالای ساخت
  • مصرف سوخت اقتصادی باتوجه به وزن خودرو
  • هندلینگ عالی
  • کابین لوکس و جادار
  • ایمنی بالا
  • امکانات و تجهیزات زیاد
  • گیربکس کارآمد

معایب

  • قیمت بالا
  • هزینه نگهداری بسیار زیاد

ارزش خرید خودرو بی ام و 730Li

از رقبای اصلی بی ام و 730Li می توان به مرسدس بنز کلاس S و آئودی A8 اشاره کرد که به علت محدودیت های واردات خودروهای کلاس S پلاک ملی نمی شوند و تعداد اندکی از مدل های قدیمی آنها در بازار داخلی موجود می باشند. خودرو بی ام و 730Li با مصرف سوخت پایین، شتاب خوب، طراحی زیبا و لوکس، ایمنی بالا و تجهیزات زیاد یکی از گزینه های عالی برای خرید آن هم توسط قشر پر درآمد می باشد چرا که این خودرو علاوه بر بودجه زیادی که برای خرید نیاز دارد از هزینه نگهداری بالایی نیز برخوردار است.

جمع بندی خودرو بی ام و 730Li

خودرو 730Li از سری 7 بی ام و می باشد که یکی از لوکس ترین محصولات این کمپانی به حساب می آید که‫ از آخرین تکنولوژی آلمانی ها بهره گرفته و حرف های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو با پیشرانه های مختلفی به بازار بین المللی عرضه شده است و تنها نسخه 2 لیتری آن توسط پرشیا خودرو به بازار داخلی راه پیدا کرده است. این خودروی لوکس و زیبا و امکانات و تجهیزات فراوان، مصرف سوخت پایین، شتاب و هندلینگ خوب بالای 2 میلیارد در بازار داخلی خرید و فروش می شود که تنها قشر خاصی توانی خرید آن را دارند.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت کیا در سال 2014 در نمایشگاهی در شهر پاریس از نسل سوم کیا سورنتو رونمایی کرد و یک سال بعد آن را به بازارهای جهانی عرضه نمود. نسل جدید کیا سورنتو نسبت به نسل های پیشین خود از ابعاد بزرگتر و ظرفیت بیشتری برای سرنشینان برخوردار است. این خودرو توسط اطلس خودرو در دو نسخه ساده و GT-Line وارد بازار کشورمان شد و توانست توجه زیادی را به خود جلب نماید. تفاوت این دو نسخه بیشتر در طراحی سپر، مه شکن های عقب و جلو، گرافیک چراغ ها و امکانات و تجهیزات می باشد. در ادامه نگاهی به خودرو کیا سورنتو جی تی لاین خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو کیا سورنتو جی تی لاین

سورنتو جی تی لاین نسل جدید از طراحی متفاوتی نسبت به نسل های پیشین خود برخوردار است، برخی از این تغییرات شامل افزایش ابعاد بدنه، گرافیک چراغ ها و بزرگتر شدن ابعاد جلو پنجره ای می باشد. در نمای جلوی این خودرو یک جلو پنجره ای بزرگتر با قطعات و قاب کرومی براق قرار دارد که تا چراغ ها امتداد یافته است. از سایر نکات قابل توجه در طراحی جی تی لاین ، وجود چراغ های مه شکن با 4 ال ای دی، کالیبرهای ترمز قرمز، اگزوز دوقولوی کرومی می باشد. به طور کلی کیا سورنتو نسل جدید از چهره ای تهاجمی تر و مدرن تری نسبت به نسل های گذشته، برخوردار است.

به هنگام وارد شدن به کابین کیا سورنتو جی تی لاین شاهد یک نمایشگر لمسی جدید 8 اینچی هستیم که در مرکز کنسول قرار گرفته است و اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. متریال به کاررفته در داخل کابین از چرم با کیفیت بوده و در برخی از قسمت ها از پلاستیک نرم استفاده شده است. صندلی ها از ارگونومی خوبی برخوردارند و با نماد GT Line آراسته شده اند. فضای بار و یا فضای پاها با جابه جا کردن صندلی ها قابل افزایش و کاهش می باشند.

خودرو کیا سورنتو جی تی لاین در بازار های بین المللی با موتورهای مختلفی عرضه شده است اما در ایران این خودرو به پیشرانه GDI 2.4 لیتری مجهز است که قادر است نیرویی معادل 188 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 241 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 6.1 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 190 کیلومتر بر ساعت می باشد. استاندارد آلایندگی این پیشرانه یورو 6 و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی 12.9 لیتر اعلام شده است. خودرو سورنتو 2018 از نظر ایمنی توانسته است از موسسه ایمنی بزرگراه های آمریکا جایزه Top Safety Pick  و از موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

برخی از امکانات و تجهیزات کیا سورنتو جی تی لاین شامل صندلی های تاشو در ردیف دوم و سوم، سیستم کمکی پارک هوشمند، گرمکن فرمان، ترمز پارک الکترونیکی، کروز کنترل، دکمه استارت خودرو، سیستم ورود بدون کلید، سنسور باران، گرمکن برای صندلی های جلو و ردیف دوم، سقف پانوراما، روکش استیلی برای پدال ها، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، صندلی راننده با تنظیم در 10 جهت و تهویه مطبوع، صندلی سرنشین جلو با تنظیم در 8 جهت و تهویه مطبوع، خروجی تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب می باشد.

قیمت خودرو کیا سورنتو جی تی لاین

قیمت خودرو سورنتو جی تی لاین در تاریخ 22 آبان 1389 در بازار صفر کیلومتر حدود 900 میلیون تومان است و در بازار دست دوم بسته به نوع سال و تجهیزات آن بالای 250 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو کیا سورنتو جی تی لاین

مزایا

  • تجهیزات و امکانات زیاد
  • طراحی خوب
  • کابین جادار و لوکس
  • شتاب خوب

معایب

  • مصرف سوخت نسبتا بالا
  • قابلیت آفرود ضعیف
  • قیمت بالا

ارزش خرید خودرو کیا سورنتو جی تی لاین

خودرو سورنتو جی تی لاین یکی از خودروهای پرطرفدار بازار داخلی کشورمان است که از تجهیزات و امکانات خوب، کابین جادار و شتاب خوبی برخوردار است. اگر به دنبال خودرویی با چنین ویژگی هایی هستید می توانید به خرید این کراس اوور خوش نقش اقدام نمایید. این خودرو از نظر تجهیزات و لوکس بودن در مقایسه با رقبا هیچ کم و کاستی ندارد و یکی از زیباترین خودروها در این رده می باشد. از رقبای این خودرو می توان به نیسان ایکس تریل، هیوندای سانتافه، تویوتا راوفور و رنو کولئوس اشاره کرد.

جمع بندی خودرو کیا سورنتو جی تی لاین

خودرو سورنتو جی تی لاین یک شاسی بلند متوسط با سه ردیف و ظرفیت 7 نفر می باشد که توسط اطلس خودرو وارد بازار کشورمان شده است. این خودرو از طراحی زیبا، امکانات زیاد، شتاب خوب و فضای مناسب کابین برخوردار می باشد و بازار داخلی کشورمان رقیب خودروهای هیوندای سانتافه، تویوتا راوفور، نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس می باشد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. ولوو شرکت صنایع سنگین سوئدی است که در سال 1924 در شهر گوتنبرگ سوئد تاسیس شد. این شرکت در زمینه طراحی و تولید خودروهای سنگین مانند کامیون، اتوبوس، تریلی و تجهیزات ترابری در دنیا شهرت زیادی دارد و جزو بزرگترین کامیون سازان جهان محسوب می شود. هدف شرکت ولوو، ساختن ماشین هایی بود که بتواند در سرمای هوای سوئد مقاومت داشته و عملکرد خوبی در جاده های لغزنده و ناهموار این کشور در فصل سرما از خود نشان دهند. این شرکت در سال 2016 از محصول لوکس خود به نام XC90  رونمایی کرد که یکی از مهم ترین محصولات این کمپانی به شمار می رود. این خودرو جزو کلاس شاسی بلندها قرار می گیرد که علاوه بر طراحی زیبا و لوکس با سه ردیف صندلی برای 7 سرنشین ظرفیت دارد. خودرو ولوو XC90 علاوه بر داشتن محبوبیت زیاد در سراسر دنیا، توانسته است فروش خیلی خوبی برای کمپانی ولوو به ارمغان بیاورد و حتی جزو بزرگترین محصول صادراتی این کشور تبدیل شود. این خودرو در 4 تیپ که از یک پیشرانه مشابه بهره می برند، با نام های اکسلنت، آر دیزاین، اینسکریپشن و مومنتیوم به بازار عرضه شده است که تنها نسخه مومنتیوم به عنوان تیپ پایه و تیپ اینسکریپشن به عنوان نسخه فول آپشن آن در ایران حضور دارند.

نقد و بررسی خودرو ولوو XC90 

خودرو ولوو XC90 به واسطه حجم و جثه بزرگ خود، در نگاه اول حس قدرت را به شما منتقل می کند. این خودرو طراحی بسیار زیبا، لوکس و منحصر به فردی دارد که یکی از جذاب ترین ماشین های رده خود در محصولات ولوو به شمار می رود. در نمای جلو شاهد یک جلو پنجره ای بزرگ مستطیل شکل با خطوط عمودیِ کرومی براق و آرم ولوو در مرکز آن، هستیم. در قسمت پایین، سپر مشکی رنگ با دریچه های هوا و چراغ های مه شکن قرار گرفته اند که هماهنگی خوبی با سایر اجزای بدنه دارند. نمای جلوی خودرو به شکل عضله ای بوده و به خوبی حس قدرت و تهاجمی را انتقال می دهد.در نمای عقب ولوو XC90 ، شاهد چراغ های باریک عمودی هستیم که در امتداد دو لبه شیشه تا لبه های صندوق عقب به زیبایی قرار گرفته اند. چراغ های مه شکن نیز در طرفین سپر به صورت یک خط طراحی شده اند. اگزوزهای دوگانه، اسپویلر سقفی و آنتن کوسه ای نیز در این قسمت به چشم می خورند. به طور کلی ولوو XC90 با طراحی ساده و بی اغراق خود نمونه زیبایی از هیبت و شکوه را به عنوان یک شاسی بلند سوئدی در اختیار شما قرار می دهد.

کابین خودرو ولوو XC90 نیز مانند بیرون آن از طراحی لوکس، زیبا و مدرنی برخوردار است. متریال استفاده شده در ساخت کابین از چرم با کیفیت و کریستال های دست ساز شرکت Orrefprs می باشند که موجب لوکس تر شدن کابین این خودرو شده است. صندلی ها با ارگونومی بسیار خوب، راحتی و آسایش را برای سرنشینان در مسافت های طولانی فراهم می آورند. در مرکز کنسول شاهد یک نمایشگر تمام لمسی رنگی با ابعاد 12.3 اینچی هستیم که از طریق آن می توان به اطلاعات و کنترل تمامی امکاناتداخل کابین دسترسی و کنترل داشت. از طریق کلیدهای موجود بر روی فرمان، کنترل و دسترسی سیستم صوتی، هدایت و ناوبری نیز برای راننده امکان پذیر می باشد. تریم به کار رفته در داخل کابین در تمام نسخه ها از چوب گردو و در نسخه آر دیزاین، فیبرکربن یا آلومینیوم پولیش شده می باشد که فضایی اسپرت تر به کابین می دهد. اتاق وولوو XC90 فضای زیادی به سرنشینان اختصاص داده و با تجهیزات و امکانات بسیار، راحتی و آسایش را در سفرهای طولانی برای آنها به ارمغان می آورد. همچنین صندلی های ردیف دوم و سوم قابلیت جمع شوندگی داشته و می تواند فضای زیادی را ارائه نماید.

خودرو ولوو XC90 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ و سوپرشارژ می باشد که می تواند قدرتی معادل 316 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه و حداکثر گشتاوری معادل 400 نیوتن متر در 1800 تا 5000 دور در دقیقه تولید و این قدرت را از طریق یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 6.1 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 250 کیلومتر بر ساعت می باشد. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 6 اعلام شده است. این خودرو در تست تصادفات موسسه یورو انکپ توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید و در قسمت سرنشینان بزرگسال 97 درصد، حفاظت از سرنشینان خردسال 87 درصد، عابرین پیاده 72 درصد و دستیارهای ایمنی 100 درصد امتیاز را کسب نماید.

خودرو ولو XC90 تجهیزات و امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که برخی از آنها شامل سنسور پارک جلو و عقب، سیستم صوتی با 19 اسپیکر و توان 300 وات، نمایشگر هدآپ، صفحه کیلومتر شمار دیجیتال با قابلیت تنظیم نور، صندلی برقی 12 حالته با 3 حافظه برای راننده و سرنشین جلو، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده و انحراف از مسیر، نمایشگر 12.3 اینچی لمسی با پشتیبانی از USB کابل AUX و iPod، سیستم کنترل کشش و پایداری دینامیکی و بسیاری موارد دیگر می باشد.

قیمت خودرو ولوو XC90

خودرو ولوو XC90 نسخه اینسکریپشن در تاریخ 21 آبان 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود 2 میلیارد تومان و در بازار دست دوم بالای یک میلیارد و پانصد تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو ولوو XC90

مزایا

  • طراحی زیبای بدنه و کابین
  • ایمنی بسیار خوب
  • تجهیزات و امکانات فراوان در نسخه فول آپشن
  • مشخصات فنی بسیار خوب
  • مصرف سوخت بسیار پایین نسبت به وزن

معایب

  • کمبود قطعات یدکی
  • قیمت بسیار بالا
  • حساسیت پیشرانه و سیستم های کمکی آن به نوع بنزین
  • هزینه نگهداری بسیار زیاد
  • ابعاد بسیار بزرگ و جاگیر

ارزش خرید خودرو ولوو XC90

 خودرو ولوو XC90 با قیمت بسیار زیادی در بازار کشورمان معامله می شود و با وجود ایمنی بسیار بالا، تجهیزات و امکانات عالی و طراحی لوکس، گزینه مناسبی برای خانواده های پر جمعیت می باشد. اما به علت حساس بودن پیشرانه به نوع بنزین، کمبود قطعات یدکی و هزینه های نگهداری بالا ممکن است شما را از خرید منصرف نماید. از رقبای این خودرو در بازار داخلی می توان به پورشه ماکان، ب ام و X4 و لکسوس RX اشاره کرد.

جمع بندی خودرو ولوو XC90

خودرو XC90 یک شاسی بلند زیبا و قدرتمند سوئدی است که با ایمنی بالا، طراحی زیبا، تجهیزات فراوان و مشخصات فنی خوب محبوبیت زیادی در سراسر دنیا دارد. این خودرو یکی از لوکس ترین خودروهای شاسی بلند موجود در بازار ایران است که با وجود قیمت بالای خود محبوبیت زیادی در کشور دارد و رقبایی همچون پورشه ماکان، بی ام و X4 و لکسوس را در بازار داخلی، مقابل خود دارد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. نام پژو در بازار خودرو ایران، نامی آشنا و محبوب است که از دیرباز با صنعت خودروسازی ایران همکاری داشته است. این کمپانی فرانسوی از سال 1889 فعالیت خود را با طراحی و تولید خودروهای سه چرخ آغاز کرد و توانست به یکی از بهترین شرکت های خودروسازی دنیا تبدیل شود. یکی از محصولات این خودرو پژو 301 نام دارد که توسط این کمپانی در سال 2012 در نمایشگاه خودرو پاریس  رونمایی شد. این خودرو که در رده سدان اقتصادی قرار می گیرد توسط شرکت ایران خودرو در سال 1396 به طور آزمایشی وارد کشورمان شد و تعداد اندکی از آن در حال حاضر در بازار داخلی کشورمان حضور دارد. این در حالی است که قرار بود خودرو پژو 301 توسط ایران خودرو در داخل کشور مونتاژ و به تولید برسد ولی به علت تحریم ها و شرایط فعلی، این پروژه به حالت تعلیق در آمده است. خودرو پژو 301 در سایر کشورها همچون چین، ترکیه، اسپانیا، آمریکای جنوبی و آسیای شرقی به تولید می رسد.

نقد و بررسی خودرو پژو 301

خودرو پژو 301 از طراحی ساده، قدیمی و عظلانی برخوردار است و به علت عدم استفاده از خطوط شکسته و تیز در طراحی خود، از چهره ای مدرن و اسپرت بی بهره است. در قسمت نمای جلوی خودرو پژو 301 با یک جلو پنجره ای نسبتاً بزرگ ذوزنقه ای شکل، متشکل از خطوط کرومی براق و چراغ های اشکی شکل، رو به رو هستیم که از سادگی زیادی برخوردار است. در قسمت پایین، یک سپر باریک مشکی رنگ که تا نزدیکی چراغ های مه شکن امتداد یافته، مشاهده می کنیم که در عین سادگی هماهنگی خوبی با سایر اجزا دارد. از نمای کنار نیز یک خط ممتد از بالای گلگیر جلو تا چراغ های عقب کشیده شده است و برآمدگی در بالای گلگیرها دیده می شود. در قسمت عقب نیز مانند جلو، با طراحی ساده و قدیمی رو به رو هستیم و هیچ المان مدرنی در طراحی آن به کار نرفته است.

طراحی داخل کابین پژو 301 به عنوان یک سدان کامپکت اقتصادی، مناسب ارزیابی می شود. در نگاه اول کنسول و داشبورد را می بینیم که از ارگونومی خوبی برخوردار بوده و ظاهری زیبا و مدرن دارد. بیشتر متریال به کار رفته در ساخت کابین از پلاستیک بوده اما با به کار بردن نوارهای کرومی براق در برخی از قسمت ها مانند: دستگیره دربها، قسمتی از داشبورد، کنسول مرکزی به لوکس کردن کابین کمک بسیاری کرده است. این در حالی است که پژو 301 به علت فاصله محوری بسیار خوب، فضای زیادی در اختیار سرنشینان ردیف دوم، قرار می دهد و در مسافت های طولانی موجب خستگی سرنشینان نمی شود. پژو 301 با برخورداری از عایق بندی خوب، کابینی آرام و ساکت برای شما فراهم می آورد. به طور کلی این خودرو از طراحی ساده و زیبایی برخوردار است و در رقابت با خودروهای چینی و ژاپنی حرفی چندانی برای گفتن ندارد.

خودرو پژو 301 مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری، 4 سیلندر خطی است که قادر است 114 اسب بخار در 6050 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 150 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. این خودرو 12.1 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعتی که این خودرو می تواند به آن دست یابد 180 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت ترکیبی پژو 301 در سیکل ترکیبی معادل 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 6 اعلام شده است. این خودرو توانسته است در تست ایمنی موسسه یورو انکپ، سه ستاره ایمنی دریافت نماید و به علت نداشتن امکانات و سیستم ایمنی مدرن از دریافت دو ستاره دیگر جا بماند.

از تجهیزات و امکانات خودرو پژو 301 می‌توان به فرمان هیدرولیک، دکمه‌های کنترل روی فرمان، غربیلک فرمان چرمی با قابلیت تنظیم ارتفاع، تهویه مطبوع اتومات، صندلی عقب تاشو، تیونر، چهار بلندگو، فیش ورودی، بلوتوث، صندلی‌های راننده و سرنشین جلو با امکان تنظیم ارتفاع، صندلی تاشو عقب دوتکه، روکش صندلی نیمه چرمی، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم کن، چراغ ‌های هالوژن با سامانه روشنایی در روز و امکان تنظیم برقی از داخل، چراغ‌ های مه شکن جلو و عقب، صفحه کیلومتر با طراحی ارگونومیک، دکمه فشاری برقی برای درب صندوق بر روی داشبورد، فرمان اسپرت دی کات و سنسور باد تایر اشاره کرد.

قیمت خودرو پژو 301

خودرو پژو 301 در تاریخ بیستم آبان 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود 250 میلیون تومان و در بازار دست دوم حدود 220 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو پژو 301

مزایا

  • قابلیت اطمینان بالا
  • تجهیزات و امکانات زیاد
  • سواری باکیفیت
  • طراحی ظاهری خوب

معایب

  • قیمت بالا
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • عملکرد ضعیف گیربکس

ارزش خرید خودرو پژو 301

خودرو پژو 301 ساخت ایران خودرو در تیرماه 1398 به طور رسمی رونمایی شد و قرار است در سال 1399، تولید انبوه آن آغاز شود. در حال حاضر نمونه های وارداتی آن در بازار دست دوم کشور موجود است و بازار چندان داغی نیز ندارد. از این رو پیشنهاد می شود به سراغ رقیب های این خودرو مانند نمونه های دست دوم مزدا 3 و هیوندای اکسنت و کیاسراتو سایپا بروید.

جمع بندی خودرو پژو 301

خودرو پژو 301 یک سدان کامپکت اقتصادی از کمپانی فرانسوی پژو است که در سال 2012 برای اولین بار رونمایی شد. این خودرو از ایمنی خوب، سواری باکیفیت و امکانات زیاد برخوردار است و به تعداد محدود در بازارهای داخلی کشورمان وارد شده است. ایران خودرو در تیر ماه 1398 از تولید داخلی پژو 301 رونمایی کرد و قرار است سال آینده این خودرو را به تولید انبوه برساند. از رقبای این خودرو می توان به کیاسراتو سایپا، نمونه دست دوم مزدا 3 و هیوندای اکسنت اشاره کرد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. یکی از خودروهای هیبریدی دنیا که به تولید انبوه رسیده است تویوتا پریوس نام دارد که در سال 1997 میلادی جهت کمک به محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا طراحی و ساخته شد و تا سال 2000 تنها در کشور ژاپن حضور داشت. این سدان زیبا در نسل دوم یعنی در سال 2003 و نسل سوم 2010 به بازارهای جهانی راه پیدا کرد و با شعار «به موقع و برای کمک به قرن 21 ام» به بیش از 40 کشور جهان وارد و توانست لقب پرفروش ترین خودروی هیبریدی دنیا را از آن خود کند. این خودرو که تاکنون 4 نسل از آن را شاهد هستیم با طراحی زیبا و متفاوت خود توانسته است توجه افراد زیادی بخصوص جوانان را در سراسر دنیا به خود جلب نماید. نسل چهارم این خودرو که متعلق به سال 2015 است توسط ایرتویا نمایندگی تویوتا در ایران، به بازار داخلی راه پیدا کرد و در تیپ های A، B، C، 2 و 3 در بازار کشورمان حضور هستند که از نظر مشخصات فنی یکسان و از نظر تجهیزات با یکدیگر متفاوت هستند که فول ترین آن تیپ سه و کم آپشن ترین آن تیپ C می باشد. در ادامه نگاهی به تویوتا پریوس خواهیم انداخت.

نقد و بررسی خودرو تویوتا پریوس

خودرو تویوتا پریوس از ظاهری ساختارشکن و هیجان انگیز برخوردار است و به واسطه همین ظاهر متفاوت، توانسته است توجه زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب نماید. این خودرو با استفاده از خطوط شکسته فراوان بر روی بدنه و چراغ های سه بعدی، طراحی فضایی و تهاجمی به خود گرفته است. در نمای جلوی پریوس ، شاهد یک جلو پنجره ای بسیار باریک، سپر و مه شکن ها هستیم که به زیبایی در دو طرف سپر قرار گرفته اند. در نمای پشت نیز چراغ های عمودی نمای زیبایی به این قسمت داده اند که با چراغ های جلو به خوبی هماهنگی دارند. به طور کلی خودرو تویوتا پریوس از طراحی اسپرت، متفاوت و تهاجمی برخوردار است که عده ای نیز نمی توانند با چهره عجیب آن ارتباط برقرار نمایند.

نمای داخلی خودرو تویوتا پریوس مانند طراحی بیرون آن زیبا و هیجان انگیز است و با طراحی خاص و منحصر به فرد خود شباهت زیادی به کابین سایر خودروها ندارد. در نگاه اول شاهد داشبورد و کنسول متفاوتی هستیم و نشانگرهای دورموتور و سرعت سنج را در بخش مرکزی داشبورد می بینیم که از دو مانیتور 4.2 اینچی تشکیل شده است که اطلاعات مربوط به سرعت، مصرف سوخت، شارژ باتری و عملکرد هیبرید و ... را در اختیار راننده قرار می دهد. جنس رویه فرمان و صندلی ها از چرم و جنس داشبورد و پنل درب ها از پلاستیک با کیفیت بوده و صندلی ها نیز از ارگونومی و راحتی خوبی برخوردارند. همچنین فضای کافی برای زانوها و سرو گردن افراد بالغ با قد متوسط در کابین پریوس وجود دارد. تنها با اضافه شدن نفر پنجم در ردیف دوم ممکن است فضا کمی محدود شود.

خودرو تویوتا پریوس مجهز به یک موتور بنزینی و دو موتور الکتریکی است که پیشرانه بنزینی آن 4 سلیندر خطی و 16 سوپاپ می باشد که معادل 1.8 لیتر حجم دارد و می تواند قدرتی به اندازه 95 اسب بخار در 5200 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاوری معادل 142 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه تولید نماید و نیروی تولید شده را از طریق یک گیربکس E-CVT به چرخ های جلو منتقل کند. حداکثر قدرت موتور برقی و بنزینی معادل 121 اسب بخار می باشد. این خودرو با کمک دو الکتروموتور با نام های ام جی 1 و ام جی 2 نیروی مورد نیاز پریوس را تامین می کند. به طور مثال وظایفی همچون استارت خودرو و تولید برق موردنیاز باتری‌ها برعهده پیشرانه MG1 است و پیشرانه MG2 با قرار گرفتن در کنار پیشرانه بنزینی نیروی گشتاور مورد نیاز چراغ ها را تولید می کند. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی معادل 3.5 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. شتاب صفر تا صد این خودرو 9.6 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 176 کیلومتر بر ساعت است. باتری مورد استفاده در این خودرو از نوع هیدرید نیکل متان است که ولتاژ آن برای برق 600 ولت و برای باتری 201.6 ولت می باشد.

در خودرو تویوتا پریوس چهار حالت برای رانندگی وجود دارد که نخست حالت الکتریکی است و فقط از موتور الکتریکی جهت  حرکت خودرو استفاده می کند. سه حالت دیگر شامل اکو، استاندارد و پاور می باشند که پیشرانه بنزینی و موتور الکتریکی هر دو باتوجه به شرایط و نیاز راننده می توانند برای حرکت خودرو مورد استفاده قرار بگیرند.در بخش ایمنی تویوتا پریوس توانسته است در سال 2016 در تست تصادفات موسسه یورو انکپ و موسسه ایمنی ترافیک و بزرگراه‌های امریکا (NHTSA) پنج ستاره کامل ایمنی را دریافت نماید. و بالاترین امتیاز ایمنی را از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه های امریکا (IIHS) از آن خود کند. برخی از تجهیزات و امکانات رفاهی خودرو تویوتا پریوس شامل سنسور عقب، دوربین عقب، کنترل اتوماتیک چراغ های جلو، سیستم روشنایی در روز، کنترل برقی شیشه ها، شیشه های جانبی و عقب ضد اشعه UV، آینه های هم رنگ با بدنه، چراغ راهنما روی آینه های جانبی، آینه های تاشو برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک همراه با سنسور رطوبت، تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ حالت و سرنشین جلو ۴ حالت، تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده (نسخه فول) و ... اشاره کرد.

قیمت خودرو تویوتا پریوس

قیمت خودرو تویوتا پریوس بسته به نوع مدل در تاریخ 19 آبان 1398 در بازار دست دوم بالای 300 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرو تویوتا پریوس

مزایا

  • مصرف سوخت بسیار پایین
  • پیشرانه ترکیبی
  • کیفیت خوب ساخت
  • فضای مناسب کابین
  • طراحی زیبا و هیجان انگیز
  • کابین راحت و ساکت

معایب

  • نداشتن برخی آپشن ها مانند سانروف

ارزش خرید خودرو تویوتا پریوس

خودرو تویوتا پریوس با مصرف سوخت پایین، کابین ساکت و راحت، ایمنی بالا، طراحی زیبا و ساخت با کیفیت برای استفاده در شهرهای آلوده، گزینه ایده آلی به نظر می رسد. اما باوجود قیمت بالای این خودرو می توان به خرید خودرو کیا سراتو 2017، هیوندای النترا 2017 نیز فکر کرد که از طراحی زیبا و پیشرانه قوی برخوردار است. اما اگر به دنبال خودرو هیبریدی هستید تویوتا پریوس یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار می باشد.

جمع بندی خودرو تویوتا پریوس

خودرو تویوتا پریوس یک سدان لاکچری هیبریدی است که از طراحی خاص و اسپرتی برخوردار است و در نسخه های A ،B ،C، 3 و 2 در بازار کشورمان وجود دارند که در بخش تجهیزات و امکانات با یکدیگر متفاوت هستند. این خودرو از سوخت بسیار پایین، ایمنی بالا، کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است که برای استفاده در شهرهای آلوده گزینه بسیار مناسبی به نظر می رسد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت خودروسازی سایپا در سال 1387 از محصول ملی خود با نام مینیاتور رونمایی کرد. این خودرو که در کلاس سگمنت B قرار دارد؛ درواقع محصول توسعه یافته پلتفرم S81 سایپا می باشد. شرکت سایپا در طراحی این خودرو از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای بهره گرفته و از ترکیب قطعات تندر 90، پراید و ریو برای ساخت تیبا استفاده کرده است. این خودرو باوجود تمام مشکلات و طراحی نچندان خوب، به علت داشتن قابلیت های بیشتر نسبت به خودروی پراید، توانست با استقبال خوبی مواجه شود. خودرو تیبا صندوق دار که در بازار با نام تیبا 1 شناخته می شود در دو نسخه SX و EX در بازار موجود است که در بخش فنی با یکدیگر یکسان هستند اما نسخه تیبا SX مجهز به رینگ فولادی و تیبا EX مجهز به رینگ آلومینیومی می باشد. 

نقد و بررسی خودرو تیبا

بدنه خودرو تیبا توسط طراحان استودیو ایتال دیزاین در کشور ایتالیا انجام شده‌ و داخل کابین آن نیز از تلفیق طراحی خودروهای تندر 90 پراید و رنو استفاده شده است. در نمای جلوی این خودرو شاهد یک جلو پنجره ای بسیار کوچک و زشت هستیم که با نوارهای کرومی افقی و آرم سایپا در وسط آن، مزین شده است. تنها نکته مثبت نمای جلویی این خودرو، چراغ های اصلی تیبا می باشد که از طراحی نسبتاً زیبا و به روزی برخوردارند. همچنین خطوط به کار رفته روی کاپوت و گلگیرها توانسته اند از سادگی بیش از اندازه تیبا جلوگیری نمایند.

به هنگام وارد شدن به داخل کابین تیبا، با نمای هیجان انگیزی رو به رو نیستیم، طراحی داخلی مانند بیرون آن تماماً ساده و بی روح بوده و داشبورد و سایر اجزای داخلی نیز بسیار ساده و قدیمی طراحی شده اند. داخل کابین تیبا دو تریم مشکی و طوسی به کار رفته و از پلاستیک خشک و بی کیفیت در ساخت داشبورد، پنل درب ها و دستگیرها استفاده شده است که در کاهش زیبایی داخل کابین بی تاثیر نبوده است. صندلی ها نیز نه تنها ارگونومی خوبی نداشته بلکه بسیار خشک و سفت می باشند. همچنین فضای کافی برای پا و زانوها در ردیف دوم برای سرنشینان وجود ندارد و در مسافت های طولانی موجب خستگی آنان خواهد شد. به طور کلی خودرو تیبا از زیبایی، کیفیت و استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد و تنها در مقایسه با خودرو پراید طراحی و عملکرد فنی بهتری دارد.

موتور تیبا در دو نسخه بنزینی و گازسوز در بازار داخلی عرضه می شود که هر دو مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندری هستند که قادرند نیرویی معادل 80 اسب بخار در 5400 دور در دقیقه و حداکثر گشتاوری 126 نیوتن بر متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل نمایند. شتاب صفر تا صد این خودرو 13.5 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 200 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت تیبا در سیکل ترکیبی 6.95 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که به نظر اقتصادی می رسد. استاندارد آلایندگی این خودرو نیز یورو 4 است. به طور کلی موتور به کار رفته در تیبا از خودروهای پراید قوی تر بوده اما به علت عدم عایق بندی مناسب کابین، به هنگام استارت زدن و قرار گرفتن در دور موتور بالا، صدای آزاردهنده ای دارد. اما به علت ارتفاع خوب و سیستم فنربندی مناسب، سواری نرم و راحتی دارد. از ویژگی های خوب داخل کابین تیبا می توان به سیستم سرمایش و گرمایش آن اشاره کرد که عملکرد بهتری نسبت به سیستم تهویه پراید دارد. از تجهیزت اختیاری و سفارشی تیبا که در سایت رسمی سایپا موجود است می توان به آینه های جانبی برقی، شیشه بالابر برقی عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، کیت گاز سوز، رینگ آلومینیومی اشاره کرد.

قیمت خودرو تیبا

خودرو تیبا SX بنزینی در تاریخ 18 آبان 1398 در بازار صفرکیلومتر حدود 50 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 32 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو تیبا

مزایا

  •  مصرف سوخت اقتصادی
  • هزینه پایین نگهداری
  • دسترسی به شعب نمایندگی
  • هندلینگ خوب
  • سیستم تهویه مناسب
  • بازار دست دوم خوب

معایب

  • کیفیت پایین ساخت
  • تجهیزات و امکانات نچندان زیاد
  • نفوذ صدا به داخل کابین

ارزش خرید خودرو تیبا

اگر در این رنج قیمت به دنبال خودرویی هستید که از مصرف سوخت کم، هزینه های نگهداری مناسب، قطعات یدکی در دسترس و بازار دست دوم خوبی برخوردار باشد به شما خرید خودرو تیبا را پیشنهاد می کنیم. این خودرو نسبت به رقیب خود یعنی پراید از عملکرد فنی بهتر و طراحی زیباتری برخوردار است هرچندکه هر دو از نظر کیفیت در سطح پایینی قرار دارند. اگر شما با این بودجه به دنبال خرید خودرویی با کیفیت تر هستید، می توانید نمونه های دست دوم خودروهای پژو 206 تیپ 2 و فولکس گل را در لیست خود قرار دهید.

جمع بندی خودرو تیبا

یکی دیگر از خودروهای ملی تیبا نام دارد که در واقع بهینه شده خودرو پراید می باشد و از نظر طراحی و عملکرد فنی نسبت به پراید برتری دارد. در طراحی خودرو تیبا با وجود گرفتن مشاوره از طراحان خارجی، هیچگونه زیبایی در این محصول وطنی به چشم نمی خورد اما به علت مصرف سوخت پایین، بازار دست دوم خوب، شعبات نمایندگی زیاد و در دسترس بودن قطعات با هزینه نگهداری مناسب می تواند گزینه مناسبی برای افراد در این رده قیمتی باشد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید.خودرو میتسوبیشی لنسر در انگلیسی به معنای نیزه دار است که از سال 1973 توسط شرکت ژاپنی میتسوبیشی تولید می شود. این خودرو که در رده سیگمنت سدان قرار می گیرد تا کنون بیش از 9 نسل را تجربه کرده و دستخوش تغییرات زیادی شده است. این خودرو همچنان به عنوان یک سدان محبوب در بازارهای بین المللی از جمله ایران حضور پررنگی دارد و بر اساس گزارش های منتشر شده، این شرکت توانسته است بالای شش میلیون دستگاه لنسر در سال های 1973 تا 2008 به فروش برساند. این خودرو توسط آرین موتور پویا، نمایندگی رسمی میتسوبیشی در ایران در دو مدل 1.6 لیتری و 1.8 لیتری عرضه می شود. در ادامه نگاهی به خودرو میتسوبیشی لنسر خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو میتسوبیشی لنسر

خودرو لنسر 2017 بر پایه پلتفرم 2007 طراحی و ساخته شده است. در قسمت جلوی این خودرو، شاهد یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای شکل متشکل از دو قسمت به همراه ورودی های هوای توری شکل هستیم که حالتی تهاجمی به لنسر بخشیده است. از دیگر موارد قابل توجه در این بخش چراغ های اصلی، مه شکن ها و دی لایت ها هستند که به زیبایی در جای خود قرار گرفته اند. در نمای عقب یک اسپویلر و ارتفاع صندوق را می بینیم که نمایی اسپرت به این خودرو داده است. اگرچه در طراحی کلی لنسر از خطوط منحنی و نقاط شکسته زیادی استفاده نشده اما در عوض طراحی ساده و دلنشینی دارد. به طور کلی طراحی خودرو میتسوبیشی لنسر هماهنگ، قابل قبول و محافظه کارانه ارزیابی می شود.

داخل کابین خودرو میتسوبیشی لنسر مانند بیرون آن از هماهنگی زیادی برخوردار است. در مرکز داشبورد شاهد یک نمایشگر لمسی هستیم که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار سرنشینان و راننده قرار می دهد. صندلی های جلو از ارگونومی خوبی برخوردار بوده و علاوه بر حفظ تعادل راننده در پیچ ها، مانع از سُرخوردن سرنشینان می شود. متریال استفاده شده برای داشبورد و پنل درب ها از پلاستیک فشرده و روکش صندلی ها از چرم می باشند. همچنین از نوارهای کرومی براق در قسمت هایی از اهرم دنده، اطراف کلیدهای روی فرمان و کنسول مرکزی جهت جلوه ی بیشتر بهره برده است. فضای داخل کابین برای 4 نفر مناسب و در صورت اضافه شدن نفر پنجم ممکن است فضا کمی تنگ شود. صندوق عقب نیز فضای کافی برای خانواده های چهار نفره ارائه می دهد.

خودرو میتسوبیشی در داخل کشور در دو پیشرانه 1.6 و 1.8 لیتری ارائه می شود که به خودرو میتسوبیشی لنسر مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری است که قادر است 140 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 176 نیوتن در 4200 دور در دقیقه تولید نماید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. این خودرو 11.5 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 192 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان سوخت ترکیبی این خودرو در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر حدود 8.6 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. این خودرو توانسته است در تست تصادفات موسسه ایمنی یورو انکپ، 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

از برخی مهم‌ترین تجهیزات، امکانات و آپشن های ارائه شده روی میتسوبیشی لنسر 2018 می‌توان به مواردی مانند تنظیم الکتریکی غربیلک فرمان، سنسور دنده عقب و دوربین دید عقب، شیفتر تعویض دنده آلومینیومی، تهویه مطبوع اتومات، فرمان الکتریکی، آئینه وسط شب و روز، برف پاک کن و شیشه شوی جلو مجهز به سنسور باران، زه آبگیر با پوشش کروم، کروز کنترل، کنسول وسط با درب روکش چرمی، غربیلک فرمان و دسته دنده با روکش چرمی، سانروف با تنظیم الکتریکی، آینه‌های جانبی همرنگ با بدنه، شیشه بالابرهای عقب و جلو برقی، تنظیم برقی آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، گرمکن شیشه عقب با تایمر، دستگیره‌های داخلی با پوشش کروم، دستگیره‌های خارجی هم رنگ با بدنه، سیستم ورود بدون کلید،رینگ آلومینیومی 18 اینچ، روکش چرم صندلی‌ها با گرمکن جلو و چندین مورد دیگر اشاره کرد.

قیمت خودرو میتسوبیشی لنسر

خودرو میتسوبیشی لنسر 1.8 لیتری اتوماتیک مدل 2018 در تاریخ چهاردهم 1398، در بازار صفر کیلومتر حدود 355 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 226 میلیون تومان مبادله می شود.

مزایا و معایب خودرو میتسوبیشی لنسر

مزایا

  • فضای کافی داخل کابین
  • سیستم صوتی خوب
  • ایمنی بالا
  • موتور کم مصرف
  • طراحی زیبا
  • هندلینگ خوب
  • کیفیت بالای ساخت

معایب

  • سواری نسبتاً خشک
  • کمبود برخی از امکانات و تجهیزات
  • بازار دست دوم نچندان خوب

ارزش خرید خودرو میتسوبیشی لنسر

از رقبای خودرو میتسوبیشی لنسر می توان به کیاسراتو و هیوندای النترا اشاره کرد که بازار داغی در ایران دارند و با وجود کیفیت ساخت بسیار بالای لنسر، کار را برای این سدان ژاپنی با کیفیت سخت کرده است. اگر شما به دنبال خرید یک سدان خانوادگی زیبا، با موتور نسبتاً قوی، ساخت با کیفیت، هندلینگ عالی هستید می توانید به خرید میتسوبیشی لنسر اقدام نماید.

جمع بندی خودرو میتسوبیشی لنسر

خودرو میتسوبیشی لنسر از سدان های با کیفیت ژاپنی به شمار می رود که از سال 1973 تا کنون بیش از 10 نسل را به خود دیده است. این خودرو از نکات مثبت زیادی همچون موتور کم مصرف، ایمنی بالا، هندلینگ خوب و کیفیت بالای ساخت برخوردار است. این خودرو در نسخه های 1.8 لیتری و 1.6 لیتری در بازار موجود هستند و توسط شرکت آرین موتور ارائه می شود. از رقبای این خودرو می توان به تویوتا کرولا، کیاسراتو، هوندا سیویک و هیوندای النترا اشاره کرد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو تویوتا یاریس برای نخستین بار در سال 1999 بر روی خط تولید تویوتا قرار گرفت و نمونه سدان آن برای نخستین بار در سال 2013 میلادی در نمایشگاه بین المللی خودرو بانکوک تایلند رونمایی و به بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو در کشوهای اندونزی، چین، فیلیپین و تایلند مونتاژ می شود که نمونه تایلندی آن در سال های 2014 و 2015 توانست به بازار ایران راه پیدا کند. این خودرو در کشورهای جنوب شرق آسیا و چین با نام VIOS شناخته می شود و از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است. خودرو تویوتا یاریس سدان به عنوان یک سدان خانوادگی برای تردد در شهر، طرفدار زیادی دارد که بیشتر محبوبیت خود را در نسل جدید، مدیون طراحی به روز و مدرن خود می باشد. در ادامه نگاهی به خودرو تویوتا یاریس سدان نسل سوم خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو تویوتا یاریس

در نسل سومِ خودرو تویوتا یاریس سدان ، شاهد تغییرات زیادی در طراحی ظاهری آن هستیم که منجر به زیباتر شدن این نسل شده است. در قسمت جلوی این خودرو، یک سپر بزرگ مشکی رنگ با قاب کرومی براق به همراه خطوط افقی کشیده شده تا چراغ های مه شکن را مشاهده می کنیم که چهره ای مدرن و خشن به تویوتا یاریس بخشیده است. چراغ های بزرگ هالوژنی با دماغه ای کشیده و خطوط به کار رفته در کاپوت و اطراف سپر هماهنگی خوبی با سایر اجزا دارد و تویوتا یاریس در این بخش توانسته است نمره خوبی کسب نمایند.

داخل کابین خودرو تویوتا یاریس بسیار زیبا و کاربردی طراحی شده و دکمه های کنترلی بر روی فرمان و کنسول به خوبی در جای خود قرار گرفته و در دسترس راننده می باشند. متریال به کار رفته در بیشتر قسمت های داشبورد از جنس پلاستیک بوده ولی روکش فرمان، سردنده و صندلی ها همگی از جنس چرم می باشند. صندلی ها نیز از ارگونومی خوبی برخوردار است و فضای کافی برای سر و گردن سرنشینان وجود دارد. همچنین فضای صندوق عقب نیز با خواباندن صندلی ها به 425 لیتر افزایش می یابد. اگرچه فضای داخل این خودرو زیبا و دلنشین است اما تجهیزات کمی را نسبت به سایر رقبای خود، ارائه می دهد.

نسل سوم تویوتا یاریس سدان از نظر فنی نیز نسبت به نسل های پیشین خود در وضعیت بهتری به سر می برد و برای تردد درون شهری بسیار مناسب است. در بخش فنی تویوتا یاریس سدان مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری است که می تواند قدرتی معادل 107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاوری برابر با 141 اسب بخار در 4200 دور در دقیقه تولید نماید و این نیرو را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته به چرخ های جلو انتقال نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو برابر با 11 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 175 کیلومتر بر ساعت می باشد. همچنین میزان مصرف سوخت آن معادل 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. تویوتا یاریس در تست تصادفات موسسه یورو انکپ توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

امکانات و تجهیزات خودرو تویوتا یاریس در مدل SE شامل: چراغ‌های هالوژنی، صندلی‌های عقب بدون قابلیت تاشو، رینگ‌های 14 اینچی و سیستم تهویه مطبوع دستی، در مدل اسپورت شامل: دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان، روکش چرمی روی فرمان و دنده فرمان، صندلی‌های اسپرت، رینگ ‌های 15 اینچی، سپر‌های اسپرت در جلو و عقب، مه ‌شکن در جلو و در مدل SE+ می توان به صندلی‌های عقب با قابلیت تاشو، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان، رینگ‌های 15 اینچی، سپر‌های اسپرت در جلو و عقب، روکش چرمی روی فرمان و دنده فرمان، مه‌شکن در جلو و سیستم تهویه مطبوع خودکار اشاره کرد.

قیمت خودرو تویوتا یاریس

خودرو تویوتا یاریس در تاریخ سیزدهم 1398 در بازار دست دوم بالای 117 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو تویوتا یاریس

مزایا

  • مصرف پایین سوخت
  • استهلاک کم
  • طراحی زیبا
  • کارایی خوب جعبه دنده

معایب

  • امکانات و تجهیزات رفاهی کم
  • شتابگیری ضعیف
  • هندلینگ نچندان خوب

ارزش خرید خودرو تویوتا یاریس

اگر شما به دنبال یک خودرو سدان جمع و جور شهری با طراحی زیبا، کیفیت ساخت خوب، مصرف سوخت اقتصادی هستید، می توانید خودرو ژاپنی و با کیفیت تویوتا یاریس را در لیست خرید خود در نظر بگیرید. اما اگر تجهیزات و امکانات رفاهی بیشتر، شتاب و هندلینگ خوب و ایمنی بالاتر برای شما مهم تر است، می توانید به رقبای تویوتا یاریس مانند: هیوندای اکسنت، کیا ریو، جیلی امگرند و بسترن B50F نیز نگاهی بیاندازید.

جمع بندی خودرو تویوتا یاریس

نسل سوم خودرو تویوتا یاریس سدان برای نخستین بار در سال 2013 رونمایی شد. این نسل تغییرات زیادی در طراحی ظاهری به همراه داشته که توانسته است محبوبیت زیادی در بازارهای جهانی به دست آورد. خودرو تویوتا یاریس سدان از طراحی زیبا، استهلاک و مصرف سوخت پایینی بهره مند است و با باریک شدن ابعاد این نسل، توانسته است به یک سدان شهری جمع و جور محبوب برای تردد در شهر تبدیل شود. از رقبای این خودرو می توان به هیوندای اکسنت، جیلی امگرند و کیا ریو اشاره کرد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو تویوتا GT86 محصول مشترک کمپانی تویوتا و سوبارو است که در کلاس کوپه قرار می گیرد. این خودرو به طور رسمی در سال 2011 در نمایشگاه توکیو رونمایی شد و به واسطه طراحی زیبای خود توانسته است محبوبیت زیادی در سراسر دنیا به دست آورد. عدد 86 در اسم این مدل از اندازه قطر داخلی سیلندر و اگزوز این خودرو گرفته شده که به اندازه 86 میلی متر می باشد. این خودرو در بازارهای بین المللی مانند ژاپن، استرالیا، کشورهای اروپایی و آفریقای جنوبی نیز حضور پررنگی دارد. در آمریکا و کانادا با نام سایون FR-S و سوبارو BRZ و در جامائیکا و نیوزلند با نام FT86 شناخته می شود. این خودرو در نسخه های اتوماتیک و دستی در بازارهای خارج از کشور موجود هستند که ایرتوپا نماینده محصولات تویوتا در ایران، تنها به ارائه نسخه اتوماتیک آن بسنده کرده است. در ادامه نگاهی به خودرو تویوتا GT86 خواهیم انداخت.

نقد و بررسی خودرو تویوتا GT86

از ویژگی های بارز خودرو GT 86 می توان به طراحی زیبا و هیجان انگیز آن اشاره کرد که به واسطه همین طراحی مدرن و آینده نگر خود توانسته است محبوبیت زیادی در سراسر دنیا به دست آورد. این خودرو در سال 2013 کاندید خودروی سال اروپا شد ولی نتوانست این مقام را از آن خود کند. در نمای جلوی این خودرو یک سپر شش ضلعی مشکی رنگ با چراغ های نوک تیز که با یک ردیف ال ای دی به زیبایی تزیین شده است، می بینیم. همچنین وجود دماغه ای نوک تیز، حالتی تهاجمی و در عین حال اسپرت به GT86 بخشیده است. در نمای عقب، چراغ هایی با چینش خوب ال ای دی، دو اگزوز دوگانه و چراغ های مه شکن مثلثی در قسمت پایین سپر که به زیبایی طراحی شده اند، دیده می شود. به طور کلی این خودرو طراحی اسپرت و هیجان انگیزی داشته و در این قسمت نمره خوبی کسب می کند.

در طراحی داخل کابین خودرو GT86 به علت بهره بردن از طراحی تیز برای اجزا، شاهد جلوه ای خشن و اسپرت هستیم که با طراحی بیرونی آن هماهنگی خوبی دارد. متریال به کار رفته در ساخت اجزای داخل کابین کیفیت بالایی داشته و از چرم برای پوشش صندلی ها، ترمز دستی، فرمان و درب ها استفاده شده است. همچنین با تودوزی دور نگ مشکی و قرمز توانسته است رضایت علاقه مندان به خودروهای اسپرت را جلب نماید. تعداد صندلی های خودرو GT86 در ظاهر 4 عدد می باشد اما به علت کوچک بودن فضا در ردیف دوم، این خودرو عملا برای دو نفر مناسب است. صندلی های ردیف جلو نیز از ارگونومی و راحتی خوبی برخوردار بوده و فضای کافی در اختیار سرنشینان قرار می دهد. از انتقاداتی که به این خودرو وارد می شود نبود سانروف و فضای کوچک صندوق عقب آن است که تنها حدود 243 لیتر فضا در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

خودرو تویوتا GT86 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری است که می تواند 197 اسب بخار در 7000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 205 نیوتن بر متر تولید نماید و آن را از طریق یک جعبه دنده تیپ ترونیک اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل نماید. شتاب صفرتا صد این خودرو 8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 210 کیلومتر بر ساعت می باشد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو معادل 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر و میزان استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. تویوتا GT86 توانسته است در تست تصادفات موسسه انکپ استرالیا 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

قیمت خودرو تویوتا GT86

خودرو تویوتا GT86 در تاریخ دوازدهم آبان 1398 در بازار دست دوم، بالای 350 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو تویوتا GT86

مزایا

  • طراحی زیبا و اسپرت
  • مصرف سوخت مناسب در این کلاس
  • کارآمدی فرمان در پیچ جاده ها
  • هندلینگ خوب
  • گیبرکس کارآمد

معایب

  • محدود بودن تجهیزات رفاهی
  • خشک بودن سواری
  • فضای کم صندوق عقب

ارزش خرید خودرو تویوتا GT86

خودرو GT86 با طراحی زیبا و اسپرت، مصرف سوخت مناسب، رانندگی لذت بخش و گیربکس کارآمد گزینه ای مناسب برای خرید بخصوص برای جوانان ارزیابی می شود. این خودرو به علت برخورداری از فضای کم در ردیف دوم و همینطور صندوق عقب، عملاً برای دو نفر طراحی شده است. از رقبای این خودرو می توان به هیوندای جنسیس کوپه اشاره کرد که از موتور قدرتمند، شتاب و سرعت بالایی برخوردار است اما خودرو GT86 با مشخصات خوب فنی، کیفیت خوب رانندگی در این مقایسه پیروز است و گزینه بهتری برای خرید می باشد. از سایر رقبای این خودرو در بازار ایران می توان به مزدا MX-5 کانورتیبل، آلفارومئو جولیتا، کیا سراتو کوپه و هیوندای ولوستر اشاره کرد.

جمع بندی خودرو تویوتا GT86

خودرو تویوتا GT86 از طراحی زیبا، مدرن و هیجان انگیز برخوردار است که در رده کوپه قرار می گیرد و عملا برای دو نفر کاربرد دارد. این خودرو در بازرهای جهانی از جمله ایران طرفداران زیادی دارد و با دارا بودن مشخصات فنی خوب، مصرف پایین سوخت و سواری لذتبخش می تواند گزینه ای مناسب برای دوستداران این کلاس باشد. البته ناگفته نماند نبود سانروف و محدود بودن تجهیزات رفاهی و فضای کم صندوق عقب از نکات منفی GT86 محسوب می شود. از رقبای این خودرو در بازار ایران می توان به هیوندای جنسیس کوپه، هیوندای ولوستر، کیاسراتو کوپه، مزدا MX-5 کانورتیبل و آلفارومئو جولیتا اشاره کرد.

  • لایو کار
  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت خودروسازی چری در سال 1999 میلادی در استان آنهوی چین تاسیس شد و از سال 2003 به تولید خودروهای سواری  پرداخت. این شرکت علاوه بر تولید خودروهای برند خود، مونتاژ محصولات شرکت هایی همچون لندرور و چگوار را نیز برعهده دارد. چری تاکنون توانسته است رتبه دهم بزرگترین خودروسازی چین را در این کشور کسب نماید و سالانه بالغ بر 600 هزار دستگاه تولید و حدود 25 درصد از آنها را به بازارهای بین المللی از جمله کشورهای در حال توسعه نظیر مراکش، لیبی، ایران، آفریقای جنوبی و شیلی صادر نماید. یکی از محصولات شاسی بلند این شرکت چری تیگو 7 نام دارد که از آن به عنوان پرچمدار شاسی بلندهای چری نام می برند. این خودرو برای نخستین بار در سال 2012 در نمایشگاه خودرو ژنو به صورت کانسپت به نمایش درآمد و در سال 2016 نسخه کامل آن وارد بازارهای جهانی شد. خودرو چری تیگو 7 از سال 1397روی خط مونتاژ شرکت مدیران خودرو قرار گرفته و توانسته است فروش خوبی را در بازار داخل به دست آورد.

نقد و بررسی خودرو چری تیگو 7

تیم طراحی چری از طراحان نامدار شرکت هایی همچون دایملر، پورشه و فورد بهره می برد و تاکنون توانسته است خودروهایی زیبا و مفهومی به بازار عرضه نماید. خودرو تیگو 7 از سری محصولات شاسی بلند این شرکت می باشد که توانسته است جایزه بهترین طراحی را از موسسه طراحی کشور ژاپن کسب نماید. در طراحی نمای جلوی خودرو چری تیگو 7 شاهد یک جلو پنجره مشکی هستیم که با موجی شکل بودن خود، حالت موج های رودخانه را تداعی می کند. همچنین چراغ های زنونی جلوی آن از صورت کوسه الهام گرفته شده است که با چراغ های ال ای دی در بالای آن زیباتر و کاربردی تر شده است. در نمای جانبی با به کارگیری خطوط شکسته، شاهد بدنه ای عضلانی و زیبا هستیم. در نمای عقب چری تیگو 7 ، طراحی کمی ساده تر بوده و چراغ ها از سه بخش ال ای دی تشکیل شده اند که از پنجه ببر الهام گرفته شده است. به طور کلی خودرو تیگو 7 از طراحی اسپرت، زیبا و قابل قبولی برخوردار است و می تواند هر بیننده ای را تحت تاثیر خود قرار دهد.

با ورود به داخل کابین شاهد داشبوردی زیبا با دو رنگ مشکی و قهوه ای هستیم که در مرکز آن یک نمایشگر 9 اینچی لمسی چند منظوره قرار گرفته است که سرگرمی، اطلاعات و کنترل سیستم تهویه را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. همچنین از آن برای اتصال به دوربین عقب نیز استفاده می شود. در قسمت فرمان، شاهد روکش چرمی، کروز کنترل و سایر کلیدهای کنترلی هستیم که با به کار رفتن نوار فلزی نقره ای رنگ، زیبایی خاصی به این بخش بخشیده است.

جنس صندلی ها از جنس چرم نرم قهوه ای رنگ با دوخت سفید بوده و از ارگونومی بالایی برخوردار اند. این صندلی ها توسط شرکت معروف آمریکایی جانسون کنترلر، ساخته شده و در مسیرهای طولانی موجب خستگی سرنشینان نمی شود. فضای داخل کابین نیز برای سرنشینان بلندقد در ردیف جلو و عقب رضایت بخش بوده و آن را از سایر رقبای خود در این کلاس جدا می کند. چری تیگو 7 در قسمت صندوق عقب حدود 414 لیتر فضا به سرنشینان خود ارائه می دهد که با جمع کردن صندلی های ردیف عقب به 1100 لیتر افزایش می یابد. به طور کلی در طراحی داخلی چری تیگو 7 شاهد کیفیت و ظرافت های زیادی هستیم که بسیار چشم نواز و تاثیرگذار می باشند.

خودرو چری تیگو 7 اکسلنت مجهز به یک موتور توربو شارژ 4 سیلندر 16 سوپاپ است که حجمی معادل 1.5 لیتر دارد و قادر است نیرویی معادل 147 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن بر متر تولید نماید و آن را از طریق یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل نماید. این خودرو به 10.9 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی که این خودرو می تواند به آن دست یابد 185 کیلومتر بر ساعت می باشد. این خودرو در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر معادل 6.5 لیتر سوخت مصرف می کند و میزان استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 5 اعلام شده است. از نظر امنیت این خودرو در تست تصادفات موسسه انکپ چین توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.خودرو تیگو 7 در دو نسخه اکسلنت و لاکچری در بازار ایران وجود دارد که از نظر رنگ داخل کابین و تجهیزات با یکدیگر متفاوت هستند. در نسخه لاکچری چرم تیره و در نسخه اکسلنت، چرم قهوه ای مشاهده می کنیم. امکانات و تجهیزاتی که در نسخه لاکچری وجود ندارد شامل سانروف پانورامیک برقی، دوربین 360 درجه و سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه و دو کیسه‌ هوای ایمنی جانبی و دو کیسه هوای ایمنی پرده‌ای، می باشد.

قیمت خودرو چری تیگو 7

خودرو چری تیگو 7 اکسلنت در تاریخ هشتم آبان 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود 350 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 260 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو چری تیگو 7

مزایا

  • امکانات و تجهیزات زیاد
  • طراحی زیبای بدنه و کابین
  • سواری خوب
  • عدم نفوذ صدای موتور به داخل کابین
  • ایمنی بالا

معایب

  • کوچک بودن پیشرانه
  • قیمت بالا
  • کمبود قطعات یدکی
  • بازار دست دوم بد
  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • حساسیت پیشرانه به بنزین بی کیفیت

ارزش خرید خودرو چری تیگو 7

خودرو چری تیگو 7 با وجود طراحی زیبا، تجهیزات فراوان و ایمنی خوب به علت قیمت بالا و کمبود قطعات یدکی و خدمات پس از فروش ضعیف نمی تواند گزینه معقولی برای خرید باشد از طرفی خودروی ژاپنی سوزوکی گرند ویتارا با موتور 2.4 لیتری و سیستم دو دیفرانسیل، شتابگیری خوب و سواری بهتر می تواند گزینه معقول تری برای خرید باشد. از سایر رقبای تیگو 7 می توان به رنو داستر، رنو کپچر و تیوولی اشاره کرد.

جمع بندی خودرو چری تیگو 7

خودرو چری تیگو 7 یک شاسی بلند زیبای چینی است که توسط مدیران خودرو در ایران مونتاژ می شود. این خودرو از تجهیزات زیاد، طراحی مدرن و ایمنی بالایی برخوردار است که متاسفانه به علت قیمت بالای خود، کمبود قطعات یدکی، خدمات پس از فروش ضعیف، ارزش خرید بالایی ندارد. از رقیب های خودرو چری تیگو 7 می توان به خودرو ژاپنی سوزوکی گرند ویتارا اشاره کرد که گزینه معقول تری برای خرید می باشد.

  • لایو کار