لایوکار

  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

مقاله حاضر را از سایت لایو کار مطاله می کنید. آئودی نام یک شرکت خودروسازی آلمانی است که پیشنه ای طولانی دارد و بیش از یک قرن پیش توسط آگوست هورش در سال ۱۸۹۹ تأسیس گردید. این شرکت که ابتدا نامش هورش کمپانی بود، در سال ۱۹۰۱ اولین خودروی خود را به کمک ۱۵ کارگرش تولید نمود. علامت تجاری خودروسازی آئودی از چهار حلقه در هم تنیده تشکیل شده است که نشان از پیوستن 4 شرکت خودروسازی است که تا آن زمان مستقل بودند، این شرکت ها شامل: هورش، آئودی، واندرر و دی.‌کی‌.دبلیو است که پایه های آئودی امروزی هستند. آئودی مانند مرسدس بنز و ب.ام.و به عنوان پرفروش ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می شود. یکی از خودروهای این شرکت آئودی Q5 است که یک کراس اوور کامپکت لوکس است که در سال 2008 به بازار عرضه شد و تا کنون چهار نسل از آن تولید شده است. این خودرو با عملکرد خوب و سایز مناسب برای خانواده ها آن را به یک خودرو محبوب تبدیل کرده است. در ادامه به بررسی  خودرو آئودی Q5 می پردازیم.

نقد و بررسی خودرو آئودی Q5

خودرو آئودی Q5 از نظر طراحی داخلی و بیرونی ساده و بدون اغراق است که اصالت و سادگی را می توان در آن حس کرد. نمایشگری که در وسط داشبورد این خودرو قرار گرفته است کاربری راحتی دارد و به راحتی نیز در دسترس است. این خودرو از چرم و چوب زیادی در ساخت داخل کابین استفاده کرده است که از مرغوبیت بالایی برخوردارند. خودرو آئودی Q5 دارای 5 صندلی درجه یک جادار است که طراحی آن به گونه ای است که فضا برای سرنشینان جلو و عقب به انداره کافی وجود دارد. این خودرو در نمای بیرون نیز جلوه ای شیک و ساده دارد. خودرو آئودی Q5 بر پایه پلت‌فرم سدان A4 طراحی شده است‌. ظرفیت بار این خودرو در حالتی که صندلی‌های ردیف عقب نخوابیده باشند ۵۴۰ لیتر است و در صورت خواباندن این ردیف از صندلی به ۱۵۶۰ لیتر افزایش می‌یابد.

خودرو آئودی Q5 مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندری توربوشارژ است که حجمی معادل 1984 سی سی دارد. این پیشرانه می تواند قدرتی در حدود 220 اسب بخار در 4500- 6250 دور در دقیقه تولید نماید. حداکثر گشتاور آن نیز به ۳۵۰ نیوتن بر ‌متر می‌رسد. با اتکا به این مشخصات و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را تنها در ۷.۱ ثانیه می‌پیماید و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. پیشرانه ۲ لیتری توربو جدید خودرو آئودی Q5 جانشین قوای محرکی شده است که ۵ سال متوالی به عنوان برترین پیشرانه جهان انتخاب شده است‌.

استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 6 است و توانسته است از مرکز استاندارد ایمنی یورو ان کپ، پنج ستاره ایمنی دریافت نماید. ایمنی این خودرو برای سرنشینان بالغ ۹۲ درصد امتیاز دریافت کرده است. این خودرو عملکرد فوق‌العاده‌ای را در تصادفات جانبی از خود به نمایش گذاشته است. خودرو آئودی Q5 با جدیدترین و بهترین سیستم‌های کمکی راننده تجهیز شده است. از سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت سیستم پیشنهاد زمان ترمزگیری راننده را یاری می‌کند‌. سیستم کروز‌کنترل تطبیق‌پذیر از سرعت ۳۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به صورت اتوماتیک فاصله با خودرو روبه‌رویی را تنظیم می‌کند و گاز ترمز را برای حفظ این فاصله به صورت اتوماتیک در دست می‌گیرد.

خودرو آئودی Q5 2016 دارای امکاناتی نظیرسیستم کمک در تغییر لاین حرکت از طریق سنسور‌هایی که در عقب خودرو تعبیه شده بار ترافیکی که از اطراف به نقاط کور نزدیک می‌شوند را زیر نظر دارد و زمانی که خودرویی به این محیط وارد شود چراغ زردی روی آینه جانبی فعال می‌شود و به راننده هشدار می‌دهد. سیستم کمکی حرکت در لاین نیز از طریق دوربینی که روی آینه نصب شده در صورتی که راهنما فعال نباشد، خطوط لاین را بررسی می‌کند و در صورتی که خودرو از لاین خارج شود، آن را اتوماتیک با دستور به فرمان به داخل لاین باز‌می‌گرداند. راننده همچنین در این سیستم می‌تواند گزینه‌ای را انتخاب کند که خروج از لاین تنها با لرزش فرمان اطلاع داده شود تا خود راننده آن را به داخل لاین بازگرداند.

قیمت خودرو آئودی Q5

قیمت خودرو آئودی Q5 در بازه قیمتی 895 تا 985 میلیون تومان در بازار قابل خریداری است.

مزایا و معایب خودرو آئودی Q5

مزایا

  • ایمنی و قابلیت اطمینان بالا
  • سواری و هندلینگ نسبتا خوب
  • عملکرد خوب گیربکس
  • کابین جادار
  • توان بالا
  • کسب 5 ستاره ایمنی از اروپا

معایب

  • توانایی آفرود پایین
  • هزینه نگهداری بالا
  • کمبود قطعات

ارزش خرید خودرو آئودی Q5

اگر شما تجهیزات یک خودرو برایتان در اولویت اول نیست و مشکلی با بلوتوثی بودن ارتباطات آن ندارید. می توانید از دیگر ویژگی های قابل توجه این خودرو بهره مند شوید و تجربه یک رانندگی آرام را داشته باشید. از سایر رقیبان این کلاس می توان به خودرو بی.ام.دبلیو x3 مدل 2016 اشاره کرد که مشابه خودرو مرسدس بنز کلاس GLC، از تکنولوژی‌های جدیدتری بهره می‌برد و بازه‌ی وسیع و قابل رقابتی از پیشرانه‌های قدرتمند را پیش روی شما قرار می‌دهد.

 از سایر خودرو ها می توان به خودرو اکیورا RDX مدل 2016 اشاره کرد که به امکانات و تجهیزات بیشتر در مقابل قیمت کمتر مجهز است. در نتیجه، خودرو آئودی Q5 مدل 2016 ممکن است گاهی اوقات شما را غافلگیر نکند، اما این خودرو همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از میان تیپ های موجود پیشنهاد می شود که مدل پایه 2.0T پرمیوم را خریداری کنید زیرا دارای صندلی های گرمایی و MMI Navigation Plus است. مدل گران تر یعنی پریمیوم پلاس و پکیج تکنولوژی آن، با وجود قیمت بیشتر امکانات و تجهیزات خاصی را به شما نمی دهد.

جمع بندی خودرو آئودی Q5

خودرو آئودی Q5 از دسته خودروهای شاسی بلند (اس.یو.وی) کوچک است که در بازار نیز طرفدران زیادی دارد. این خودرو از شرکت آلمانی آئودی است که از سال 2008 تا کنون چهار نسل از آن وارد بازار شده است. این خودرو با عملکرد خوب و اندازه مناسب و جادار بودن برای خانواده ها گزینه خوبی محسوب می شود. خودرو آئودی Q5 توانسته است 5 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی اروپا دریافت نماید که نشان از بالا بودن سطح ایمنی آن دارد.

  • ۹۸/۰۶/۲۵
  • لایو کار

خودرو

ماشین