لایوکار

  • ۰
  • ۰

معرفی اجمالی

مقاله حاضر را از سایت لایو کار مطاله می کنید. شرکت آلمانی مرسدس بنز به طراحی و ساخت انواع وسایل نقلیه از جمله کامیون، اتوبوس و موتورهای درون‌سوز و همچنین ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه اتومبیل) می پردازد. این شرکت درواقع ادامه راه یکی از قدیمی ترین سازنده های خودروهای بنزینی در جهان است که در سال 1890 توسط کارل فردریک بنز و گوتلیب دایملر ساخته شد. این شرکت یکی از خودروسازان بزرگ آلمانی مانند آئودی، ب.ام.و و فولکس واگن است که خودروهایی با کیفیت و لوکس تولید می کند و به عنوان پرفروش ترین خودروسازان لوکس جهان شناخته می شوند. اولین مدل از خودروهای مرسدس بنز در سال 1927 ساخته و تا سال 1936 به یک برند جهانی مبدل شد. خودرو بنز از گذشته از خودروهای محبوب و پرطرفدار در کشورمان بوده است. در حال حاضر شرکت ستاره ایران نمایندگی این برنده آلمانی را در ایران برعهده دارد. در ادامه به معرفی خودرو مرسدس بنز S500 میپردازیم.

نقد و بررسی خودرو مرسدس بنز S500

کلاس S یا Special Class یک سری از خودروهای لوکس و تجملی پرقدرت شرکت مرسدس بنز بوده که از دهه 1970 میلادی تا کنون به هیبت و قدرت خود ادامه داده است. آلمانی ها این سری را کلاس ویژه می نامند و پرچم دار کنونی خودروهای بنز محسوب می شود. سری S بیشترین خلاقیت و فناوری را در خود جای داده است و توجه زیاد رهبران حکومتی، ورزشکاران، هنرمندان و دیپلمات ها را به خود جلب کرده است. این کلاس رقابت تنگاتنگی با مدل های سری 7 ب.ام.و دارد.

خودرو مرسدس بنز S500 از لحاظ طراحی ظاهری بسیار جذاب و چشم نواز است. یکی از علت های موفقیت این خودرو به خاطر طراحی و تناسب میان حجم و خطوط روی بدنه آن می باشد. این خودرو از مونتاژ خیلی خوبی نسبت به نسل های پیشین برخوردار بوده است. این خودرو دارای ظاهری بی نقص و با وقار است که نشان می دهد شرکت بنز در طراحی آن بهترین سلیقه را به خرج داده است. با دیدن نسل های جدید این برند آلمانی می توان پی برد از زبان طراحی با اصالتی بهره مند است و همیشه حرف هایی برای گفتن دارد.

خودرو مرسدس بنز S500 از نظر طراحی داخلی، زیبایی را در کنار راحتی برای افراد به ارمغان می آورد و حس خوبی را به آنها منتقل می کند. این خودرو با به کار گیری متریال عالی و با کیفیت و طراحی جذاب توانسته است دل هر بیننده ای را از هر جای دنیا مجذوب خود نماید و در سراسر دنیا طرفداران زیادی را به دست آورد. با وجود نمایشگرهای پشت آمپر که عرض زیادی دارد و بزرگی نمایشگر اصلی باز هم از زیبایی و جذابیت آن کاسته نشده است.

از نظر فنی خودرو مرسدس بنز S500 مجهز به یک پیشرانه 8 سیلندر به شکل V و حجمی معادل 4663 سی سی است که قادر است، 455 اسب بخار در 5250 دور بر دقیقه و گشتاور 700 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه تولید نماید. مصرف سوخت ترکیبی آن معادل 80 لیتر در 100 کیلومتر بوده و دارای شتابی معادل 4.5 ثانیه است. خودرو مرسدس بنز S500 موجود در ایران هیبریدی است که دارای موتور 8 سیلندر با حجمی معادل 4.6 لیتری تویین توربو است و دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 می باشد. این خودرو توانسته است موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه یورو ان کپ شود که نشان از ایمنی بالای این خودرو  است.

خودرو مرسدس بنز S500 دارای امکانات زیادی است که برخی از آنها شامل: گیربکس خودکار 7 سرعته به همراه پدال تعویض دنده از روی پشت فرمان، سیستم ECO Start-St، سیستم AIRMATIC برای تعویض تنظیم سیستم تعلیق به صورت Sport  و یاComfort ، چراغ‌های LED، نشان دهنده باد لاستیک ها، قابلیت رانندگی تا سرعت 80 کیلومتر در صورت کم بودن باد لاستیک، سیستم کنترل خودرو در هنگام وزش باد شدید، کروز کنترل، جعبه کمک‌های اولیه، دارای سیستم ذخیره اطلاعات تابلوهای جاده و هشدار به راننده در صورت تخلف، آینه‌های کناری الکتروکرومیک به همراه تاشوندگی الکتریکی، سنسور باران، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای 4 سرنشین است. این موارد تنها بخشی از تجهیزات و امکانات خودرو مرسدس بنز S500 است. 

قیمت خودرو مرسدس بنز S500

قیمت این خودرو در بازار تهران در تاریخ ششم شهریور 98 بالای یک میلیارد تومان است.

مزایا و معایب خودرو مرسدس بنز S500

مزایا

  • از لوکس ترین خودروی بازار
  • انبوهی از امکانات
  • سیستم تعلیق خیلی مدرن ایرماتیک
  • دارای ایزوله ترین کابین در کلاس خود
  • ایمنی بالا

معایب

  • گران تمام شدن هزینه نگهداری
  • لوازم جانبی و یدکی نسبتا کمیاب
  • مصرف سوخت نسبتا بالا
  • قیمت بالا
  • فنربندی سنتی

ارزش خرید خودرو مرسدس بنز S500

این خودرو با طراحی زیبا، ایمنی بالا و تجهیزات مناسب دل هر بیننده ای را به خود جذب می کند. اما با قیمت دلار امروزی و محدودیت در واردات این خودرو، شاهد قیمت بسیار بالای مرسدس بنز S500 هستیم و برای خرید آن باید بودجه ای بالای یک میلیارد تومان در نظر بگیریم که مبلغ هنگفتی به حساب می آید. در صورت اصلاح قانون واردات خودروهای لوکس به کشور شاید بتوان به کاهش قیمت این خودرو امیدوار بود.

جمع بندی خودرو مرسدس بنز S500

مرسدس بنز نام یک شرکت آلمانی خودروسازی موفق دنیاست که بیش از 100 سال است به تولید خودروهای لوکس در دنیا می پردازد و همواره جزو پرفروش ترین خودروسازان دنیا به حساب می آید. خودرو مرسدس بنز S500 که از کلمه Special گرفته شده است، جزو کلاس ویژه، لوکس و قیمتی این شرکت محسوب می شود که از طراحی، کیفیت و ایمنی بالایی بهره مند است و هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. این خودرو به تعداد محدود وارد ایران شد و قیمتی بالای یک میلیارد تومان دارد.

  • ۹۸/۰۶/۲۴
  • لایو کار

خودرو

ماشین